Skip to main content

Education and Teaching Competence and Digital Communication (3 cr)

Code: 7K00EV73-3017

General information


Enrolment period
07.06.2021 - 24.10.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.10.2021 - 12.12.2021
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Open University of Applied Sciences
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Open University of Applied Sciences
Teachers
Ilona Jylhäsalo
Marita Mäki
Taru Manner
Person in charge
Taru Manner
Course
7K00EV73

Objectives (course unit)

The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation considering clients of different ages and their significant others
- is able to use and plan digital teaching methods and materials
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.

Content (course unit)

- different education and teaching philosophies
- the education and teaching method process
- education in different situations with various methods
- education and communication utilising information and communications technology
- the assessment of nursing education and teaching

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- identifies evidence-based knowledge related to education and teaching and digital communication.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- knows the theoretical basis of education and teaching and digital communication and is able to apply them utilizing evidence-based knowledge.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- knows and is able to utilize broadly education and teaching and digital communication
- analyzes and applies evidence-based knowledge and electronic communication individual and family-oriented way.

Assessment methods and criteria

Arvosana 0-5
Kirjoitusviestinnän itsearviointi: Hyväksytty/hylätty

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Aloitusluento, verkko-opetus, ryhmäkeskustelut, harjoitukset, toiminnalliset menetelmät.
Ohjaustuokioiden suunnittelu, toteutus ja arviointi.
Posterikävely tuotosten esittelytilaisuutena.

Learning materials

Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
Helminen, J. (toimi.) 2017. Asiakkaan moniammatillinen ohjaus sosiaali- ja terveydenhuollossa. Edita: Helsinki.
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylä, Mielenterveystalo, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia.
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.

Student workload

Osa 1 orientaatio, verkko-opinnot ja aktiivinen tehtävien tekeminen, ohjaustuokiot ja niiden reflektointi. Posteri.
Osa 2 kirjoitusviestintä pienryhmittäin

Verkkokurssi n 20h, 61h opiskelijan itsenäistä työtä.

Practical training and working life cooperation

Ohjaustilanteiden suunnittelu, toteutus ja arviointi asiakkaille/potilaille moodle-kurssin mukaisesti.

Further information

Tehtävät toteutetaan opinnollistaen omassa työssä.

Go back to top of page