Skip to main content

Swedish, Written (2 cr)

Code: 4A00EX47-3010

General information


Enrolment period
15.09.2021 - 14.10.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
18.10.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Credits
2 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
TAMK Languages and Communication
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Information Systems
Teachers
Maiju Vihonen
Person in charge
Toni Männistö
Course
4A00EX47

Objectives (course unit)

The goal is that the student is able to perform in the most common everyday and predictable literary situations of working life and is able to communicate comprehensibly and appropriately. The student uses the basic vocabulary of his / her own field, the vocabulary of the general language required by the situation and the structures that are fairly flawless. The student is able to adapt his / her literary language according to the interaction situation and understand the importance of language skills in international work life situations.

Content (course unit)

General written communication situations and management of IT terminology related to employment and job search.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
is able to tell about themselves (education, work experience, skills) briefly and introduce the basic information of a company, product and services,
communicates in expected written work life situations, but requires help,
interprets and produces the most common business life communication situations (e.g. e-mail),
recognises the characteristics of the Nordic operational environment,
interprets the main points of publications of their field of study.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
is able to tell about themselves (education,  work experience, skills) and introduce a company, product and services fairly effortlessly,
communicates fairly fluently and actively in expected written work life situations,
is able to interpret and create common business documents (e.g. memo),
takes into account the characteristics of Nordic operational environment,
utilizes the publications of their field of study.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
is able to fluently introduce themselves (education, work experience, skills) as well as company, its products and services and to analyse key figures,
communicates naturally and fluently in various, even challenging, written work life situations (e.g. creating and maintaining customers),
is able to interpret and create business documents in a manner suitable to the target audience,
can work successfully in the Nordic operational environment,
can utilize, apply and analyse publications of their field of study.

Location and time

Katso moodle

Exam schedules

Katso kurssin Moodle

Assessment methods and criteria

RUOTSIN KIRJOITTAMISEN (=KIRJALLINEN TUOTTAMINEN JA KIRJALLINEN VUOROVAIKUTUS)
TAITOTASOKUVAUKSET AMMATTIKORKEAKOULUILLE

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Kirjallisia harjoituksia, jotka ovat tärkeitä alan työelämässä
Sanaston harjoittelua kurssin aihepiireihin liittyen
Harjoitusten tavoitteena harjoitella kirjallista viestintää työelämää varten ja valmistaa opiskelijaa kirjalliseen tenttiin.

Learning materials

Materiaali Moodlessa
Tarvittaessa oma sanakirja ja kielioppikirja

Student workload

2 op= 54 tuntia työtä

Content scheduling

Ensimmäinen aihepiiri: oman alan opiskelu
Toinen aihepiiri: Työelämä
Kolmas aihepiiri: oma ala

Completion alternatives

Ota yhteys vastuuopettajaan

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ei suoriudu työelämän yleisistä ja alakohtaisista kirjallisista viestintätilanteista asianmukaisella tavalla.
Tekstissä toistuvasti ymmärtämistä haittaavia piirteitä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

1 Selviytyy tavallisimmissa ennakoitavissa työelämän yleisissä ja alakohtaisissa kielenkäyttötilanteissa.
Osaa kirjoittaa yksinkertaista osin epäyhtenäistä tekstiä. Virheet voivat vaikeuttaa ymmärtämistä, mutta ne eivät estä viestin perillemenoa.

2 Selviytyy tyydyttävästi jokapäiväisissä yleisissä ja alakohtaisissa työ-
elämän kielenkäyttötilanteissa.
Osaa kirjoittaa yksinkertaista pääosin yhtenäistä tekstiä. Viesti välittyy, vaikka teksti sisältää virheitä ja sen ymmärtäminen voi olla osin hankalaa.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

3 Selviytyy kohtalaisesti jokapäiväisissä työelämän yleisissä ja alakohtaisissa kielenkäyttötilanteissa.
Osaa kirjoittaa johdonmukaista tekstiä, jossa viesti välittyy. Virheet eivät johda väärinkäsityksiin, vaikka ne voivat häiritä lukurytmiä.

4 Selviytyy hyvin monipuolisissa yleisissä ja alakohtaisissa työelämän kielenkäyttötilanteissa.
Osaa useimmiten kirjoittaa tilanteeseen sopivalla tavalla.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Selviytyy hyvin monipuolisissa ja vaativissakin yleisissä ja ala-
kohtaisissa työelämän kielenkäyttötilanteissa.
Osaa kirjoittaa sujuvasti ja tilanteeseen sopivalla tavalla.

Go back to top of page