Implementation of the Bachelor's Thesis Process (7 cr)
Code: 7K00CJ53-3038
General information
- Enrolment period
- 08.12.2020 - 07.03.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 04.01.2021 - 13.06.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 7 cr
- Local portion
- 7 cr
- RDI portion
- 7 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
- Teachers
- Stiina Storvik-Sydänmaa
- Heimo Outinen
- Terhi Pekkinen
- Katariina Kunnas
- Anne-Marie Lehtonen
- Minna Tiainen
- Taina Ojaniemi
- Person in charge
- Minna Tiainen
- Course
- 7K00CJ53
Objectives (course unit)
The student
-is able to use theoretical knowledge critically;
-is able to apply relevant research methods to the bachelor's thesis.
Content (course unit)
-implementation of the bachelor’s thesis process under supervision
-specified method studies (qualitative, quantitative, literature review and functional studies)
Prerequisites (course unit)
Nursing Science and Nursing Research, participation in Orientation to and Planning of the Bachelor's Thesis
Location and time
Kohdennetut metodiopinnot; teoreettinen opinnäytetyö tai toiminnallinen opinnäytetyö. tarkemmat tiedot ajankohdasta mnetelmäopetuksen moodlealustoilla. Näihin pääset Opinnäytetyö (hoitotyö) Moodlealustan kautta.
Teoreettinen (avain: teoreettinen)
https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=14554
Toiminnallinen (avain: toiminnallinen)
https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=14547
Evaluation methods and criteria
Ohjauksen käyttö opinnäytetyötä edistävällä tavalla.
Osallistuminen oman ryhmänsä käsikirjoitusseminaariin ja toimiminen vertaisarvioijana.
4 op itsenäinen työskentely merkitään opintorekisteriin, kun opinnäytetyön aineisto on kerätty (tai vastaava vaihe ohjavan opettajan arvioimana).
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Exam, lectures, seminars, workshops, online learning, guidance by supervising teacher, independent studies
Learning materials
• Eriksson, K. et al. 2012. Hoitotiede. 4. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. 3. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kylmä, J. & Juvakka, T. 2007. Laadullinen terveystutkimus. Helsinki: Edita.
• Lauri, S. & Kyngäs, H. 2005. Hoitotieteen teorian kehittäminen. Porvoo: WSOY.
• Hirsjärvi, S., Remes, P., Sajavaara, P. & Sinivuori, E. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uud. p. Helsinki: Tammi.
• Heikkilä, A. Jokinen, P., Nurmela, T. 2008. Tutkiva kehittäminen: avaimia tutkimus- ja kehittämishankkeisiin terveysalalla. WSOY.
• Heikkinen, H., Rovio, E., Syrjälä, L. 2006. Toiminnasta tietoon: toimintatutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat. Kansanvalistusseura.
• Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2016. Toim. M. Stolt, A. Axelin, R. Suhonen. Turku: Turun yliopisto Hoitotieteen laitoksen julkaisuja. Tutkimuksia ja raportteja. Sarja A.
• Vilkka, H. & Airaksinen, T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö . Helsinki: Tammi. (toiminnalliseen)
• Vilkka, H. 2020. Akateemisen lukemisen ja kirjoittamisen opas. Jyväskylä: PS-kustannus.
https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1kfmqvo/alma9911131569305973
• Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uud. p. Jyväskylä: PS-kustannus.
• Jämsä, U. 2014. Kuntoutuksen muutosagentit. Tutkimus työelämälähtöisestä oppimisesta ylemmässä ammattikorkeakoulutuksessa. Acta Universitatis Ouluensis D Medica 1252. (toiminnalliseen)
• Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino oy. (toiminnalliseen)
• Tuomi, J., Sarajärvi, Anneli 2018. Laadullinen tutkimmus ja sisällönanalyysi. Tammi.
Muu lähde:
• Vilkka, H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä: Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. Jyväskylä: PS-kustannus. UUSI/TULOSSA 03/21
• Isojärvi J. 2011. Tutkimuskysymyksestä hakustrategiaksi: PICO-asetelma informaatikon työkaluna. Osaamisen ytimessä – tietoaineistot tutuiksi. BMF ry:n kevätseminaari 13.4.2011 Kuopio. Viitattu 5.3.2021. Saatavana: https://bmfry.files.wordpress.com/2018/06/pico-asetelma-informaatikon-tyc3b6kaluna.pdf
Student workload
2 op kohdennetut metodiopinnot (54 h); osallistuminen kontaktiopetukseen, työpajat ja tentti (12-14 tuntia). Itsenäistä työskentelyä 42-40 tuntia.
1 op käsikirjoitusseminaari (27 h), joka sisältää esityksen valmistelun, vertaisarvioijana toimimisen ja oman työn esityksen sekä aktiivisen osallistumisen seminaarin aikana. Sisältää valmistuvien opinnäytetyöesitysten seuraamisen sovitusti.
4 op itsenäinen työskentely (108 h) sisältää opinnäytetyön toteuttamisen edellyttämän itsenäisen työskentelyn ja ohjaustapaamiset opettajan kanssa.
Content scheduling
Kohdennetut metodiopinnot 2 op
Käsikirjoitusseminaari 1 op
Itsenäinen työskentely 4 op
Practical training and working life cooperation
Kaikki opinnäytetyöt pyritään tekemään yhteistyössä työelämän kanssa. Opinnäytetyön toteutusvaiheessa opiskelija on yhteydessä työelämätahon kanssa sovitusti.
Further information
Oheismateriaalina voidaan käyttää erilaisia menetelmäopetuksen verkkokursseja tai eri metodikirjoja opetusmateriaalin lisäksi.
Kohdennettujen metodiopintojen aikana on mahdollisuus saada myös henkilökohtaista metodiohjausta opettajalta.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tamkin yleiset opinnäytetyön kriteerit