Skip to main content

Implementation of the Bachelor's Thesis Process (7 cr)

Code: 7K00CJ53-3038

General information


Enrolment period
08.12.2020 - 07.03.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.01.2021 - 13.06.2021
Implementation has ended.
Credits
7 cr
Local portion
7 cr
RDI portion
7 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Stiina Storvik-Sydänmaa
Heimo Outinen
Terhi Pekkinen
Katariina Kunnas
Anne-Marie Lehtonen
Minna Tiainen
Taina Ojaniemi
Person in charge
Minna Tiainen
Course
7K00CJ53

Objectives (course unit)

The student
-is able to use theoretical knowledge critically;
-is able to apply relevant research methods to the bachelor's thesis.

Content (course unit)

-implementation of the bachelor’s thesis process under supervision
-specified method studies (qualitative, quantitative, literature review and functional studies)

Prerequisites (course unit)

Nursing Science and Nursing Research, participation in Orientation to and Planning of the Bachelor's Thesis

Location and time

Kohdennetut metodiopinnot; teoreettinen opinnäytetyö tai toiminnallinen opinnäytetyö. tarkemmat tiedot ajankohdasta mnetelmäopetuksen moodlealustoilla. Näihin pääset Opinnäytetyö (hoitotyö) Moodlealustan kautta.

Teoreettinen (avain: teoreettinen)
https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=14554

Toiminnallinen (avain: toiminnallinen)
https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=14547

Evaluation methods and criteria

Ohjauksen käyttö opinnäytetyötä edistävällä tavalla.
Osallistuminen oman ryhmänsä käsikirjoitusseminaariin ja toimiminen vertaisarvioijana.
4 op itsenäinen työskentely merkitään opintorekisteriin, kun opinnäytetyön aineisto on kerätty (tai vastaava vaihe ohjavan opettajan arvioimana).

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Exam, lectures, seminars, workshops, online learning, guidance by supervising teacher, independent studies

Learning materials

• Eriksson, K. et al. 2012. Hoitotiede. 4. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. 3. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kylmä, J. & Juvakka, T. 2007. Laadullinen terveystutkimus. Helsinki: Edita.
• Lauri, S. & Kyngäs, H. 2005. Hoitotieteen teorian kehittäminen. Porvoo: WSOY.
• Hirsjärvi, S., Remes, P., Sajavaara, P. & Sinivuori, E. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uud. p. Helsinki: Tammi.
• Heikkilä, A. Jokinen, P., Nurmela, T. 2008. Tutkiva kehittäminen: avaimia tutkimus- ja kehittämishankkeisiin terveysalalla. WSOY.
• Heikkinen, H., Rovio, E., Syrjälä, L. 2006. Toiminnasta tietoon: toimintatutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat. Kansanvalistusseura.
• Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2016. Toim. M. Stolt, A. Axelin, R. Suhonen. Turku: Turun yliopisto Hoitotieteen laitoksen julkaisuja. Tutkimuksia ja raportteja. Sarja A.
• Vilkka, H. & Airaksinen, T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö . Helsinki: Tammi. (toiminnalliseen)
• Vilkka, H. 2020. Akateemisen lukemisen ja kirjoittamisen opas. Jyväskylä: PS-kustannus.
https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1kfmqvo/alma9911131569305973
• Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uud. p. Jyväskylä: PS-kustannus.
• Jämsä, U. 2014. Kuntoutuksen muutosagentit. Tutkimus työelämälähtöisestä oppimisesta ylemmässä ammattikorkeakoulutuksessa. Acta Universitatis Ouluensis D Medica 1252. (toiminnalliseen)
• Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino oy. (toiminnalliseen)
• Tuomi, J., Sarajärvi, Anneli 2018. Laadullinen tutkimmus ja sisällönanalyysi. Tammi.
Muu lähde:
• Vilkka, H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä: Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. Jyväskylä: PS-kustannus. UUSI/TULOSSA 03/21
• Isojärvi J. 2011. Tutkimuskysymyksestä hakustrategiaksi: PICO-asetelma informaatikon työkaluna. Osaamisen ytimessä – tietoaineistot tutuiksi. BMF ry:n kevätseminaari 13.4.2011 Kuopio. Viitattu 5.3.2021. Saatavana: https://bmfry.files.wordpress.com/2018/06/pico-asetelma-informaatikon-tyc3b6kaluna.pdf

Student workload

2 op kohdennetut metodiopinnot (54 h); osallistuminen kontaktiopetukseen, työpajat ja tentti (12-14 tuntia). Itsenäistä työskentelyä 42-40 tuntia.
1 op käsikirjoitusseminaari (27 h), joka sisältää esityksen valmistelun, vertaisarvioijana toimimisen ja oman työn esityksen sekä aktiivisen osallistumisen seminaarin aikana. Sisältää valmistuvien opinnäytetyöesitysten seuraamisen sovitusti.
4 op itsenäinen työskentely (108 h) sisältää opinnäytetyön toteuttamisen edellyttämän itsenäisen työskentelyn ja ohjaustapaamiset opettajan kanssa.

Content scheduling

Kohdennetut metodiopinnot 2 op
Käsikirjoitusseminaari 1 op
Itsenäinen työskentely 4 op

Practical training and working life cooperation

Kaikki opinnäytetyöt pyritään tekemään yhteistyössä työelämän kanssa. Opinnäytetyön toteutusvaiheessa opiskelija on yhteydessä työelämätahon kanssa sovitusti.

Further information

Oheismateriaalina voidaan käyttää erilaisia menetelmäopetuksen verkkokursseja tai eri metodikirjoja opetusmateriaalin lisäksi.
Kohdennettujen metodiopintojen aikana on mahdollisuus saada myös henkilökohtaista metodiohjausta opettajalta.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tamkin yleiset opinnäytetyön kriteerit

Go back to top of page