Skip to main content

Seminars in Electric Power Engineering (3 cr)

Code: 5S00BM28-3006

General information


Enrolment period
02.12.2020 - 31.12.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2021 - 07.05.2021
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Electrical and Automation Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
Degree Programme in Electrical Engineering
Teachers
Aki Korpela
Person in charge
Jarkko Lehtonen
Course
5S00BM28

Objectives (course unit)

Student gains thorough understanding of chosen topic of electric power engineering. Student is able to write scientific reports, and is also familiar with the principles of poster presentation.

Content (course unit)

- Topical subjects related to electrical energy, writing of scientific publication, poster presentation
- Small group of students choose a topic of electric power engineering, about which they will write a publication. At the end of the course the results of publication will be presented in poster event.

Evaluation methods and criteria

Opintojakson keskeiset oppimistavoitteet liittyvät opinnäytetyöprosessiin. Mitä akateemisesti laadukas teksti tarkoittaa, ja miten kirjoitetusta sisällöstä pidetään laadukas esitelmä? Sekä kirjoitetun tekstin että esitelmän laatu pilkotaan opintojaksolla osiin, ja opintojakson arviointi perustuu näiden laatukriteerien toteutumiseen.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Sähkövoimatekniikan seminaarit -opintojaksolla opiskelijaryhmät valitsevat sähkövoimatekniikkaan liittyvän ajankohtaisen aiheen, jota työsteteään seminaarityön muodossa koko opintojakson ajan. Seminaariaiheesta kirjoitetaan akateemisesti laadukas (insinööritäsmällinen sisältö, puhdas kieliasu, korrektit muotoseikat) raportti, josta tavoitellaan olevan merkittävästi hyötyä opinnäytetyön tekemiseen. Lisäksi kurssin loppupuolella järjestetään seminaaripäivä, jossa opiskelijaryhmät esittelevät aiheitaan esitelmien muodossa.

Learning materials

Oppimateriaalina toimivat Moodlessa jaettavat sähköiset materiaalit.

Student workload

Opintojakso on kolmen opintopisteen laajuinen, mikä tuntimääränä (27 h/op) tarkoittaa noin 80 tunnin kokonaiskuormaa. Korona-aikana opintojaksolla on etäopetusta videoiden ja live-tuntien muodossa noin 15 tunnin verran, joten noin 65 tuntia jää opiskelijan omaehtoisen opiskelun määräksi. Valtaosa tästä (noin 40 h) on varattu akateemisesti laadukkaan kirjallisen raportin tekemiseen. Esitelmän osuus on noin 15 tuntia.

Content scheduling

Opintojakso alkaa työparien muodostamisella ja seminaarityön aiheiden valinnalla. Kurssin alkupuolella pidetään myös seminaaritöiden aiheiden esittelyt yhteisenä tapahtumana. Sen jälkeen alkaa seminaarityön kirjallisen raportin kirjoittaminen Moodlesta löytyvien ohjeiden avulla. Opintojakson opettajat antavat kirjallisista raporteista huolellisen palautteen, jonka pohjalta työparit viimeistelevät lopullisen version. Opintojakson lopussa järjestetään seminaaripäivä, jossa seminaaritöitä esitellään esitelmien muodossa.

Completion alternatives

Opintojakson kokonaissuoritus koostuu kahdesta pakollisesta osasuorituksesta, jotka ovat kirjallinen raportti sekä esitelmä seminaarityön aiheesta.

Further information

Toteutusten 5S00BM27-3004 Automaatiotekniikan seminaarit (ryhmä 17I230) ja 5S00BM28-3006 Sähkövoimatekniikan seminaarit (ryhmä 17I210) opetus on yhdistetty.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Arvosana on hylätty, jos tyydyttävän arvosanan kriteerit eivät täyty.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa tuottaa laadultaan tyydyttävää akateemista tekstiä, jossa sisällön esittämisen täsmällisyys, kielioppiasiat ja tekstin muotoseikat ovat tyydyttävällä tasolla. Lisäksi opiskelija osaa pitää laadultaan tyydyttävän esitelmän.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa tuottaa hyvälaatuista akateemista tekstiä, jossa sisällön esittämisen täsmällisyys, kielioppiasiat ja tekstin muotoseikat ovat hyvällä tasolla. Lisäksi opiskelija osaa pitää laadultaan hyvän esitelmän.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa tuottaa kokonaisvaltaisesti kiitettävää akateemista tekstiä, joka on sisällöllisesti täsmällistä, kieliopillisesti puhdasta ja muotoseikoiltaan moitteetonta. Lisäksi opiskelija osaa pitää kokonaisvaltaisesti kiitettävän esitelmän.

Go back to top of page