Succesfull Sales Work and Customer Care (5 cr)
Code: 3H00CE28-3006
General information
- Enrolment period
- 12.11.2020 - 31.12.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 31.07.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- School of Industrial Engineering
- Campus
- TAMK Virrat
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Forestry
Objectives (course unit)
Opiskelija tietää hyvän asiakaspalvelun periaatteet ja kehittämiskohteet ja osaa toteuttaa näitä käytännössä. Hän vahvistaa vuorovaikutustaitojaan erityisesti luottamuksen rakentamisen, vakuuttavan esiintymisen ja argumentitaitojen näkökulmasta. Hän osaa selvittää asiakkaan tarpeet.
Opiskelija tuntee tuloksellisen myynnin työkalut ja tekniikat. Hän hallitsee myynnin vaiheet ensikontaktista kaupan päättämiseen ja jälkihoitoon.
Opiskelija osaa asiakkaiden tunnistamisen, ryhmittelyn ja asiakassuhteen kehittämisen. Hän ymmärtää asiakaspalvelun merkityksen myyntityössä ja osaa toimia ylittääkseen asiakkaiden odotukset, hoitaakseen reklamaatiot menestyksekkäästi ja hyödyntääkseen asiakkaan ostoprosessia (lisämyynti, keskittäminen jne.). Hän tietää, miten asiakkaasta voi saada suosittelijan ja kumppanin ja osaa hoitaa uusasiakashankinnan.
Content (course unit)
- hyvä asiakaspalvelu ja sen kehittäminen
- henkilökohtaiset vuorovaikutustaidot myyntityössä ja asiakaspalvelussa
- asiakkuus kokonaisuudessaan
- myynnin työkalut ja vaiheet käytännössä
Location and time
Opintojakso ajoittuu ajalle
15.01.2021 – 12.2.2021
Perjantaina 15.1. aloitustapaaminen Teamsissa klo 8-10.
Perjantai 29.1. Teams klo 8-10:
ja pe 12.2. klo 8-10 Teams tapaaminen
Evaluation methods and criteria
Tehtävien painotukset:
Tehtävien arvioinnit 1-5
Oma sormipuu 20%
Videoiden kolahdukset 20%
Asiakaslupaus – tehtävä 20%
Palvelupolkutehtävä 20%
Pitchaus 20%
Reflektoiva essee: mahd. korottava/laskeva vaikutus arvosanaan.
Kaikki tehtävät tulee tehdä ja palauttaa.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan etäopiskeluna Teamsissa ja itse opiskeltavan materiaalin avulla. Opintojakso pitää sisällään yksilötehtäviä ja -harjoituksia
Learning materials
Tabulan materiaalit.
Oheislukemisto:Oivaltava myyntityö: Asiakkaana organisaatio
Tekijät:Hänti Sirpa, Kairisto-Mertanen Liisa, Kock Heidi
Kustantaja:Edita (2016)
Saatavana e-kirjana TAMKin kirjastosta.
Parvinen, P. 2014. Myyntipsykologia
Rubanovitsch, 2018 .Myyntikapina - korvaako kone ihmisen myyntityössä?
Sullivan, T. 2014. The Collaborative Sale: solution selling in a buyer driven world.
Vahvaselkä, 2004. Asiantuntijan myyntitaito
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tehtävät suorittamatta, omaa osaamista ei ole pystytty osoittamaan lainkaan.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kaikki tehtävät on suoritettu, mutta osa tehtävistä on hyvin pinnallisesti nähty eikä oma osaaminen myynnin ja asikaspalvelun ammattilaiseksi kasvamisessa tule esille. Opiskelija ei osaa jakaa omaa osaamistaan
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa soveltaa myynnin ja asiakaspalvelun teorioita käytäntöön ja osaa kehittää omaa ammatillista kasvuaan. Tehtävät on suoritettu.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa soveltaa myynnin ja asiakaspalvelun teorioita käytäntöön ja osaa kehittää omaa ammatillista kasvuaan. Tehtävät on suoritettu huolella ja omaa ammatillista kasvua peilaten.