Skip to main content

Education and Teaching Competence and Digital Communication (3 cr)

Code: 7K00EV73-3012

General information


Enrolment period
25.08.2021 - 30.09.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.10.2021 - 26.11.2021
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Ilona Jylhäsalo
Marita Mäki
Person in charge
Ilona Jylhäsalo
Course
7K00EV73

Objectives (course unit)

The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation considering clients of different ages and their significant others
- is able to use and plan digital teaching methods and materials
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.

Content (course unit)

- different education and teaching philosophies
- the education and teaching method process
- education in different situations with various methods
- education and communication utilising information and communications technology
- the assessment of nursing education and teaching

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- identifies evidence-based knowledge related to education and teaching and digital communication.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- knows the theoretical basis of education and teaching and digital communication and is able to apply them utilizing evidence-based knowledge.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- knows and is able to utilize broadly education and teaching and digital communication
- analyzes and applies evidence-based knowledge and electronic communication individual and family-oriented way.

Assessment methods and criteria

Ohjausraportti sekä ohjausvideon esittäminen.
Arvosana 0-5

Vertaisarvioijana toimiminen:hyväksytty/hylätty

Kirjoitusviestinnän paja: Hyväksytty/hylätty

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Etäluennot, pienryhmätyöskentely, harjoitukset, toiminnalliset menetelmät, seminaaripäivät toteutuvat TAMKilla. Orientaatiossa pakollinen läsnäolo.

Learning materials

Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S., Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.

Helminen, J. (toimi.) 2017. Asiakkaan moniammatillinen ohjaus sosiaali- ja terveydenhuollossa. Edita: Helsinki. Saatavilla myös e-kirjana.

Vehviläinen, S. Ohjaustyön opas : yhteistyössä kohti toimijuutta. 2014. Gaudeamus: Helsinki. Saatavilla myös e-kirjana.

Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylä, Mielenterveystalo, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia.
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.

Student workload

Lähiopetus 16h (teoria 14h ja kirjoitusviestintä 2h) ja 65h itsenäistä opiskelua

Content scheduling

Osa 1: Ohjausvideon esittäminen sekä raportin kirjoittaminen ohjaustehtävästä (pienryhmätehtävä). Deathline näiden molempien palauttamiseen 18.11.2021. Arvosana 0-5. Esitysseminaarissa vertaisarvioitsijana toimiminen hyväksytty/hylätty.

Osa 2: Kirjoitusviestinnän pajaan osallistuminen: raportin tulee olla pajaan osallistuessa lähes valmiina, otetaan mukaan pajaan ja viilataan valmiiksi. Toteutuksessa ei pidetä erillistä kirjoitusviestinnän orientaatiota. Pajassa läsnäolovelvollisuus. Poissaolo korvataan toiseen pajaan osallistumisella. Hyväksytty/hylätty.

Go back to top of page