Service Design (5 cr)
Code: 3H00EO71-3002
General information
- Enrolment period
- 25.11.2020 - 29.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 31.07.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Entrepreneurship (Proacademy)
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
- Teachers
- Marja-Liisa Timperi
- Tanja Verho
- Course
- 3H00EO71
Objectives (course unit)
- The student understands and knows how to apply the philosophy, terminology, and process of service design (service design, design thinking, business development).
- The student knows how to use service design tools to develop their own work/organization (service path, customer profile, prototyping, testing, customer understanding, productization).
- The student knows how to define a problem, and they know how to build a process that utilizes service design and involves the organization.
- The student knows the basics of facilitation, ideation, and data analysis.
Content (course unit)
How to involve the end users of different services and/or representatives of different departments of an organization in the development process?
In what ways is customer understanding gathered?
How can the obtained information be analyzed and utilized?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student knows the principles of service design.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student knows how to design the service to be sold using the principles of service design.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student knows how to design the service to be sold using the principles of service design.
Location and time
Kurssi toteutetaan Proakatemialla ja verkossa (erillinen kurssialusta ja zoom). Lisätietoja kurssin alussa.
Exam schedules
Kurssilla ei ole tenttiä. Kurssisuoritus arvioidaan pienryhmätyön ja esseen perusteella.
Assessment methods and criteria
Arviointi pohjautuu pienryhmätyön tulokseen (toimeksiantajan ja valmentajan arviointi), yksilöesseeseen sekä aktiivisuuteen lähikerroilla.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Palvelumuotoilu rakentuu tiimioppimisen ja -valmentamisen periaatteiden pohjalta verkkokurssin, lähipäivien, pienryhmätyöskentelyn ja toimeksiantajan tehtävän ympärille.
Learning materials
Oppimateriaalina on alan kirjallisuus sekä verkkokurssin materiaalipankki.
Student workload
Viisi opintopistettä tarkoittaa noin 130 tunnin työtä. Kurssi suoritetaan yksittäisinä lähi-/etäkertoina, tutustumalla verkkokurssin materiaaliin (yksilötyö) sekä tekemällä pienryhmätyö ja kirjallisuusessee (yksilö).
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Practical training and working life cooperation
Kurssilla on ulkopuolinen toimeksiantaja, jonka tehtävään laaditaan ratkaisu palvelumuotoilun periaatteita ja työkaluja noudattaen.
International connections
Kansainvälinen kirjallisuus.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole osallistunut lähikerroille, tehnyt tehtäviä pienryhmänsä kanssa eikä palauttanut esseetä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut satunnaisesti lähikerroille, osallistunut satunnaisesti tehtävien tekemiseen pienryhmänsä kanssa ja palauttanut esseen. Pienryhmän tehtävät ja essee ovat lyhyitä ja pinnallisia.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut lähikerroille ja ollut aktiivinen osa keskusteluja. Pienryhmän toiminta on ollut aktiivista ja sparrauskertoja on hyödynnetty, jotta tehtävät ovat kokonaisvaltaisia, riittävän syvälle meneviä ja vastaavat toimeksiantoon. Essee on laajahko, syventyy otteisiin kirjasta, soveltaa tietoa käytäntöön ja peilaa opiskelijan omaa toimintaa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut lähikerroille ja aktiivisesti keskusteluihin. Pienryhmän toiminta on ollut aktiivista ja sparrauskertoja on hyödynnetty monipuolisesti. Tehtävät ja vastaus toimeksiantoon on kokonaisvaltainen, riittävän rajattu ja myös valmis käyttöönotettavaksi (toimeksiantajan näkökulmasta). Tehtävissä on uskallettu ajatella uudella tavalla. Essee on laaja, syventyy kirjaan ja sen tuomiin työkaluihin ja näkökulmiin peilattuna pienryhmätyöhön, toimeksiantoon kuin omaan työskentelyyn.