Skip to main content

Social, Ethical and Ecological Responsibility in Business (5 cr)

Code: 3H00FE31-3001

General information


Enrolment period
09.06.2021 - 31.08.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2021 - 12.12.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Taina Matis
Person in charge
Taina Matis
Course
3H00FE31

Objectives (course unit)

During the course, the social, ethical and ecological responsibility of the business is familiar with. Consider the importance and opportunities of sustainable development and the circular economy at a local and global level.

Student
- knows the basic concepts of social, ethical and ecological responsibility in different contexts.
- is able to assess the company's responsibilities using indicators and deploy meters.
- the student understands sustainable development and circular economy as part of the business.

Content (course unit)

What are the areas of social responsibility?
How do you make the responsibility visible and how do you do it?
How is sustainability reflected in business?
How does the circular economy deliver value in society?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The students know the basic concepts of social responsibility. He knows how companies implement their responsibilities.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student masters the basic concepts of social responsibility. The student is in control of the evaluation of these measures. The student also masters the role of sustainable development and circular economy in profitable business.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student knows the basic concepts of responsibility. They are able to model sustainability actions, put them into practice and interpret their implementation in different companies.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The student knows only some of the basic concepts related to the theme and is not able to assess the effectiveness of the social, ethical and ecological responsibility of the business.

Location and time

Kurssin lähi-/etätunnit ovat kuukausittain lähikerroilla lukujärjestyksen mukaisesti syyslukukauden ajan.

Exam schedules

Kurssista ei ole tenttiä, vaan harjoitustyö vastuullinen liiketoiminta sekä kirjapaja.
Etätunneille osallistuminen ja oppiminen edellyttää opiskelijan aktiivista työskentelyä lähipäivien välillä erilaisten tehtävien avulla.

Assessment methods and criteria

Harjoitustyöt(vastuullisuus ja kirjapaja), sekä niiden itse-ja vertaisarviointi.
Sekä pienempiä tehtäviä, joiden suoritus hyväksytty/täydennettävä.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

tiimippiminen, dialogi, tiimivalmentaminen, kehityskeskustelut, luennot, klinikat, työpajat, asiantuntijavierailut, ryhmätyöt, esitykset, tentit, kirjalliset ja suulliset tehtävät, itse- ja vertaisarviointi.

Learning materials

Kirjallisuus ja -vinkit ovat esillä Moodlessa. Pääsääntöisesti materiaali on saatavilla Tampereen korkeakoulujen kirjastojen kautta tai muualta verkosta. Opettajien, opiskelijoiden ja vierailijoiden esitysmateriaali on Moodlessa.

Student workload

1 opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä. Työ pyritään jakamaan tasaisesti lukukauden ajalle. Kuormaa tasataan ennen lukukauden alkua suoritettavin orientoivin tehtävin, mikä voi olla esimerkiksi aihealueeseen perehtymistä kirjallisuuden tai jonkin muun lähdemateriaalin avulla.

Content scheduling

Moduulin perusrakenne on
- ennakkotehtävä
- lähipäivät 1/5
- etätehtävät
- lähipäivät 2/5
- etätehtävät
- lähipäivät 3/5
- etätehtävät
- lähipäivät 4/5
- etätehtävät
- lähipäivät 5/5 ja arvioinnit.
Lähipäiviä on 2/kuukausi. Etäjaksojen aikana voi olla valmentajavetoisia (verkko)tapaamisia tai ohjauksia sekä opiskelijoiden itsenäisesti järjestämiä ryhmä- tai tiimityöhetkiä sekä itseopiskelua tukevia tapaamisia.

Completion alternatives

Asiasta tulee keskustella valmentajan kanssa.

Practical training and working life cooperation

Harjoitukset ja tehtävät saa yhdistää omaan työhön tai (oman) yritystoiminnan kehittämiseen. Pyritään pitämään opinnot työelämälähtöisinä ja mahdollisimman aitoina ja siten työelämää kehittävinä.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei saavuta opintojakson vaatimuksia, suorituksia puuttuu tai niitä ei ole tehty hyväksytysti.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa.

Go back to top of page