Skip to main content

Internationalisation of Business Cultures (5 cr)

Code: 3H00CE23-3005

General information


Enrolment period
09.11.2020 - 05.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
21.01.2021 - 31.05.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Hanna Saraketo
Mari Rytisalo
Course
3H00CE23

Objectives (course unit)

Opiskelija tietää, miten kansaivälisiä kulttuureja on tutkittu ja tutkitaan, ja hän osaa viedä tutkimusten tuloksia käytäntöön.

Content (course unit)

- kulttuurienvälisen viestinnän tutkiminen
- kulttuurierojen huomioiminen liiketoiminnassa

Location and time

alustavasti; tarkista lukkarikoneesta/Moodlesta:
to 21.1.2021 kontakti: orientaatio aiheeseen ja 1. tehtävä alkaa
pe 19.2.2021 kontakti: workshop ja 2. tehtävä alkaa
maaliskuu: välitsekkaus
to 22.4.2021 kontakti: workshop
toukokuu: koonti ja oppimistulosten arviointi

Exam schedules

ei tenttiä; 1. tehtävän palautus helmikuun kontaktiin mennessä, toisen palautus yhdessä sovitun mukaan.

Evaluation methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen kontakteissa ja ryhmätyöskentelytilanteissa. Poissaolon korvaaminen ryhmän oppimista hyödyntävällä tavalla (sovittava oman pienryhmän kanssa).

Tehtävä 1 itsenäisesti. Tehtävän palautus aikataulussa, toteutus tehtävänannon kriteeristön mukaisesti.

Tehtävä 2 ryhmässä. Tehtävän palautus aikataulussa, toteutus tehtävänannon kriteeristön mukaisesti.

Vertaisarviointi, jossa yhteys omaan oppimiseen (itsearviointi).

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Aihealueita käsitellään perehtymällä kirjallisuuteen, muodostamalla henkilökohtaisia oppimistavoitteita ja pienryhmäkohtainen oppimisprojekti. Lisäksi käytetään rikastavaa dialogia, asiantuntijahaastatteluja, vertaisoppimista ja opitun näyttämistä tarkoituksenmukaisesti dokumentoiden.

Learning materials

Tehtävään 1:
Finnish Miracle tai
101 Very Finnish Problems tai
100 innovaatiota Suomesta
Tehtävään 2:
kirja- ja linkkivinkkilistaa saatavissa opettajilta, mutta omaa tiedonhankintataitoa kannattaa hyödyntää

Student workload

5 op = 135 h opiskelijan työtä

Content scheduling

oma kulttuuri muiden silmissä
omat kansainvälistymiseen liittyvät tavoitteet
kulttuurien kansainvälistymisen teoriaperusta
teorian yhdistäminen käytäntöön
opitun jakaminen ja arviointi

Completion alternatives

Opintojakson tilalle voi valita jonkun toisen kurssin tarjonnasta.

Practical training and working life cooperation

Tehtävä 2 muotoillaan opiskelijoiden tavoitteet huomioiden työelämälähtöiseksi.

International connections

opintojakson sisältöön sopii hyvin esimerkiksi kansainväliset vieraat tai haastattelut tai (itse muotoiltu) kv-case.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole ollut aktiivinen kontaktikertoilla, tehtävät eivät osoita teoriaan tutustumista eikä niissä ole yhteyttä käytäntöön. Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätyöskentelyyn.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on osallistunut lähikerroille ja jakanut osaamistaan muulle ryhmälle. Hän on laatinut itselleen ja ryhmälleen oppimistavoitteet ja pystyy perustamaan niitä teoriaan. Hän on työskennellyt ryhmänsä kanssa, mutta vertaisarvioinnin perusteella hänen panoksensa on ollut tyydyttävällä tasolla.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on osallistunut lähikerroille pääsääntöisesti aktiivisesti sekä dialogia hyödyntäen jakanut osaamistaan muulle ryhmälle. Hän on osoittanut kiinnostusta aihealueita kohtaan.

Hän on laatinut itselleen ja ryhmälleen hyvälaatuiset oppimistavoitteet ja pystyy pohjaamaan ne teoriaan. Hän tunnistaa ja osaa joissain tilanteissa soveltaa keskeisimpiä kulttuurienvälisen viestinnän teorioita.

Vertaisarvioinnin perusteella hän on ollut aktiivinen toimija ryhmätyöskentelyssä, pystynyt viemään työtä kohti tavoitteita ja vaikuttanut työskentelyä edistävään ilmapiiriin positiivisesti.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on osallistunut lähikerroille ja aktiivisesti sekä laadukasta dialogia hyödyntäen jakanut osaamistaan muulle ryhmälle. Hän on osoittanut ja tartuttanut innostusta oppimista kohtaan.

Hän on laatinut itselleen ja ryhmälleen konkreettiset, rajatut ja perustellut oppimistavoitteet ja pystyy pohjaamaan ne teoriaan. Hän selkeästi tietää ja osaa soveltaa keskeisimpiä kulttuurienvälisen viestinnän teorioita.

Vertaisarvioinnin perusteella hän on ollut erinomaisen aktiivinen ja sitkeä toimija ryhmätyöskentelyssä, pystynyt viemään työtä kohti tavoitteita ja vaikuttanut työskentelyä edistävään ilmapiiriin positiivisesti.

Go back to top of page