New Value-based Services (10 cr)
Code: 8T00DQ70-3001
General information
- Enrolment period
- 02.07.2021 - 16.08.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 23.08.2021 - 13.10.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 9 cr
- RDI portion
- 8 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Students are able
- identify service design process and know how to adapt user-centered methods in a service development
- recognize users values and new service needs based by them
- design different alternatives for development of the multisensory service with a help of a prototype
- know how to lead their own service design process
Content (course unit)
WHAT is customers share in a service development?
WHY is customer experience important?
HOW I lead service development?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Student can recognise the concept of service design and is able to describe user-centered service. Student knows different service design methods and uses them under supervision. Student can work in a service design process with a support by the team. Student considers and assesses things from his/hers choices.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Student structures relation between field-related phenomena and service design concept. Student can design economic and high-quality services by including service users in the development process. Student can lead his/her own service design process under supervision. Student can cooperate responsibly and follows the important courses of action in the service-field.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Student undertands service design concept and relates it to the professional context. Student can design and analyses economic and high-quality services by including service users in the development process. Student is able to lead his/her own service design process. Student works responsibly and in a commited manner considering the community and service field requirement and needs.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Student does not recognise the concept of service design and is not able to use service design methods.
Location and time
23.8.-16.10.2021
Lähiopetus TAMK Pääkampuksella:
23.08.2021 08.00 - 16.00 Kickoff
12.10.2021 08.00 - 16.00 Seminaari
13.10.2021 08.00 - 16.00 Seminaari
Tilat tarkentuvat lähempänä ajankohtaa.
Päivitys 18.8.2021: Kickoff järjestetään etänä Zoomissa
Muu opetus verkossa.
Exam schedules
Kirjatentti 30.8.2021 klo 9-11.
Uusintatentti järjestetään tarvittaessa.
Evaluation methods and criteria
Kirjatentti, 0–5, 30% kokonaisarvosanasta
Palvelumuotoiluprosessi-tiimitehtävä, 0–5, 60% kokonaisarvosanasta
Harjoitukset 1.–4., hyväksytty/täydennettävä
Kaikki kiertoon -pohdinta, hyväksytty/täydennettävä
Tiimin vertaisarviointi ja ammatillinen osallistuminen 0–5, 10% kokonaisarvosanasta
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Verkkoluennot ja webinaarit
Yhteistoiminnallinen työskentely verkon välityksellä, tiimi- ja yksilötyöskentely
Seminaariesitykset
Learning materials
Tenttikirja (ks. Tenttien ajankohdat): Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. 2019, Palvelumuotoilun bisneskirja, Alma Talent, Helsinki. Löydät kirjan e-kirjana TAMK:n kirjastosta.
Lisäksi opintojaksolla osoitettava materiaali.
Student workload
10 op = 270 h opiskelijan työtä
Opintojakso toteutetaan verkko-opiskeluna ja itsenäisenä opiskeluna. Varaa seuraavat ajankohdat kalenteriisi webinaareja, verkkotyöskentelyä, itsenäistä opiskelua ja tiimityötä varten:
HUOM! Ajankohdat vahvistetaan kun lukujärjestys julkaistaan.
Maanantaisin klo 8.00-16.00
Tiistaisin klo 8.00-16.00
Keskiviikkoisin klo 11.15-16.00
Opintojakson tarkempi aikataulu (mm. webinaariajankohdat) julkaistaan opintojakson alkaessa.
Completion alternatives
Pääsääntöisesti valinnaista suoritustapaa, AHOT-menettely sovitaan tarvittaessa ja tapauskohtaisesti.
Practical training and working life cooperation
Palvelumuotoilu-prosessi tiimityönä työelämän toimeksiantona.
Asiantuntijavieraat webinaareissa.
Further information
Opintojakson toteutus tapahtuu pääasiassa etäopetuksena.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei tunnista palvelumuotoilun käsitteistöä eikä tunne palvelumuotoilun menetelmiä niin, että osaisi käyttää niitä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tunnistaa palvelumuotoilun käsitteistön ja osaa kuvata käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden.
Opiskelija tuntee erilaisia palvelumuotoilun menetelmiä ja käyttää niitä ohjatusti.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija jäsentää palvelumuotoilun käsitteen alaan liittyvänä ilmiönä ja osaa soveltaa sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti noudattaen palvelualalle tärkeitä vaatimuksia.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun käsitteen ammatillisessa kontekstissa ja osaa soveltaa sekä analysoida sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti oman palvelualan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen.