Pedagogical Approaches (5cr)
Code: 1L00ET89-3016
General information
- Enrolment period
- 01.07.2020 - 31.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
- Teachers
- Jiri Vilppola
- Nina Eskola-Salin
- Minna Ahokas
- Person in charge
- Jiri Vilppola
- Course
- 1L00ET89
Objectives (course unit)
The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilitation competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.
Teacher students
- assess and compare different teaching and learning arrangements
- understand principles of competence-based curricula
- plan constructively alligned teaching and facilitation
- use key learning and facilitation concepts
- compare different pedagogical approaches and methods and evaluate their applicability to their teaching
- can justify their pedagogical choices
- understand the role of assessment in the learning process and use varying assessment methods.
Content (course unit)
The pedagogical approach stands for objective setting and choices related to planning, implementation, facilitation and assessment of learning processes.
Key questions:
What does curriculum mean and how is the field of education related to the whole?
What is alligned planning of teaching and how does it support implementation?
What is participatory pedagogy?
What is reflective, investigative, developing and entrepreneurial approach in teaching and learning?
How can teachers consider students’ individuality, world of experience and professional growth in their teaching and facilitation?
What is the role of meeting, interaction and dialogue in supervision?
How do teachers recognise teaching methods applicable to different learning situations and their own personality? How can theachers implement and develop them?
How are information and communication technology, digitality and social media applied in teaching and facilitation?
How do teachers use and apply different assessment methods?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
HYVÄKSYTTY
Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.
HYLÄTTY
Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
(Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.)
Location and time
Opetus syksy -20 ja kevät -21, verkkotyöskentely, suoritus opiskelijan oman aikataulusuunnitelman mukaisesti syksystä 2020 vuoden loppuun 2021 asti.
Exam schedules
Osaaminen osoitetaan yksilöllisen suunnitelman mukaisesti, ei tenttejä.
Assessment methods and criteria
Arvioinnissa hyödynnetään osaamisen osoittamista HOPSissa sovitulla tavalla. Arviointikriteereinä hyödynnetään opintojakson osaamistavoitteita.
Osaamisen osoittamisen yhteydessä opiskelijan osaamista arvioidaan suhteessa opintijakson osaamistavoitteisiin.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Verkko-opetus ja ohjaus. Opiskelijan itsenäinen yksilö- ja pienryhmätyöskentely.
Learning materials
TAOK ops 2020-2021 kirjallisuuslista, kontaktipäivien ja Moodlen materiaalit, tieteelliset artikkelit, julkaisut ja tutkimukset.
Student workload
Verkkotapaamiset, oppimistehtäviä, itsenäistä ja pienryhmä työskentelyä. 5 opintopistettä vastaa n 125h opiskelijan työtä. Myös aikaisemmin hankittu osaaminen voidaan huomioida AHOT-keskustelujen kautta.
Content scheduling
Osa OK2 suoritusta. Osaamisperustainen kokonaisuus voi edetä opiskelijan oman aikataulusuunnitelman mukaisesti syksystä 2020 vuoden loppuun 2021 asti. Siitä eteenpäin HOPSin mukaisesti.
Completion alternatives
Voidaan AHO;toida osittain tai kokonaan.
Henkilökohtaistamissuunnitelmassa HOPS suunnitellut yksilölliset tavat. Mm. opettajana toimivilla omalla työpaikalla oppiminen.
Practical training and working life cooperation
Osaamisen hankkiminen ja osoittaminen voi tapahtua myös omalla työpaikalla.
Further information
Toteutus:
Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja ryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kontaktipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty- täydennettävä- hylätty
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaamisen arviointi tapahtuu mukaillen OK2 arviointitaulukkoa. Hyväksytty suoritus edellyttää osaamistasoa: kuvaileva osaaminen.