Individual and Flexible Study Paths (5cr)
Code: 1L00ET90-3012
General information
- Enrolment period
- 14.05.2020 - 31.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 14.05.2020 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
Objectives (course unit)
The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilitation competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.
Teacher students
- identify and evaluate practices related to flexibility of studies
- evaluate the curriculum, degree structure and objective setting
- justify the role of supervision in working with students
- prevent students’ exclusion and promote educational institutions’ inclusive practices
- support students’ individuality in studies and give career guidance depending on the student’s situation
- can individualise and develop their teaching flexibly by eg learning by working.
Content (course unit)
The course includes a multiviewpoint introduction to significance of human world of experience in planning flexible study paths and facitation of learning.
Key questions:
How do teachers consider students’ individuality and different ways of orientation to learning and studying?
How do teachers supervise diverse students in need of special support?
What competence do flexible planning and implementation of studies call for from teachers and other staff?
How do curricula and qualification requirements direct and define individual choices in teachers’ and students’ work?
How do educational institutions take into consideration students of different ages and with diverse cultural backgrounds?
What tools do teachers have for career guidance?
How do teachers personalise students’ studies for example through credit transfer and learning by working? How do teachers identify students’ competence?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
HYVÄKSYTTY
Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.
HYLÄTTY
Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
(Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.)
Location and time
Paikka: Verkossa toistaiseksi.
Kevään kontaktipäivät 2021: 15.1., 29.1., 12.2., 26.2., 12.3., 26.3., 9.4. ja 23.4.2021
Exam schedules
Ei tenttejä.
Assessment methods and criteria
Asiantuntija-arviointi, itsearvointi ja vertaisarvointi.
Arviointi on osaamisperustainen. Arvioinnin perusteena ovat aktiivinen osallistuminen ryhmän oppimisprosessiin ja asiantuntijuuden jakaminen, pienryhmissä tomiminen, portfoliossa näkyväksi tehty oman osaamisen reflektointi sekä kirjalliset ja suulliset oppimistehtävät.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Käytetään itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kontaktipäivinä, muissa (pien)ryhmätapaamisissa sekä verkkotyöskentelyssä:
Itsenäinen ja pienryhmissä tapahtuva tiedonhankinta
Pienryhmissä tapahtuva tiedon jakaminen
Yhteisöllinen tiedonrakentelu verkossa (ja kasvokkkain)
Sisällön tuotanto opitusta
Portfoliota varten raportointi
Opitun soveltaminen harjoittelussa ja/tai omassa työssä.
Toteutetaan osaksi yhteen nivelletysti opintojakson "Pedagogiset lähestymistavat" kanssa.
Learning materials
Ks. OPS, OPS:n kirjallisuusviitteet, Moodlen aineistot ja mahdollisesti muut tieteelliset julkaisut ja artikkelit. Opiskelijoiden oman tiedonhaun tuottamat materialit ja kirjallisuus.
Student workload
Kontaktipäivissä (pien)ryhmässä työskentely, yksilötyöskentely sekä etätyöskentely (verkossa) yhteisöllisesti. Työmäärä yhteensä noin 133 tuntia (5 x 26,66 h), josta 32 oppituntia on kontaktiopetusta, loput 101 tuntia itsenäistä ja pienryhmäopiskelua.. Kontaktiopetukseen limittyy osittain muidenkin opintojaksojen opetusta.
Content scheduling
Yksilölliset opintopolut, joskin kontaktiopetuksena ryhmälle tarjottua opetusta ja ohjausta Moodlessa erikseen ilmoitettavina ajankohtina.
Completion alternatives
Opintojakso voidaan hyväksilukea aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisella ja tunnustamisella (AHOT) hyvin perustelluissa tapauksissa.
Practical training and working life cooperation
Opintojakso liittyy läheisesti Opetus- ja ohjaamisharjottelu -opintojaksoon.
International connections
Mahdollisuuksien tarjoutuessa käytetään hyväksi yhteistyötä kv-yhteistyökumppaneiden kanssa.
Further information
Oma tietokone tai tabletti aina käytettävissä kontaktipäivinä.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty: Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.
Osaamisen arvioinnissa käytetään OPSissa olevaa arviointitaulukkoa. Hyväksytty suoritus edellyttää osaamistasoa "kuvaileva osaaminen" (ks. OPS).
Hylätty: Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi