Competency in Foresight and Development (10cr)
Code: 1L00EU90-3002
General information
- Enrolment period
- 01.05.2020 - 31.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Virtual portion
- 6 cr
- RDI portion
- 8 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Guidance Counsellor Education
- Teachers
- Tarja Juurakko-Koskinen
- Harri Kukkonen
- Outi Rantanen
- Ari Jussila
- Person in charge
- Tarja Juurakko-Koskinen
- Course
- 1L00EU90
Objectives (course unit)
Evaluating one’s work and its future based on foresight reports and estimates.
Keeping track of and participating in working life discussions and making conclusions on the received signals to support counselling.
Utilising media diversely and critically in one’s work.
Being aware of the significance of foresight and ensuring that supporting the students’ future choices is the basis for counselling.
Understanding the importance of researched information and using researched information when counselling.
Evaluating the impact of development of education and counselling, as well as current issues, into one’s own work.
Having the skills to develop one’s own organization and promoting wellbeing, while taking into account the foreseen and already happening changes.
Keeping track of and participating in the discussions about counselling and education, and –using a research and development based approach – producing high-quality materials, both in content and form, for development and discussions.
Content (course unit)
What is the role of anticipation in counselling?
How is anticipation data collected and used in counselling?
How is research information used in counselling?
How is counselling assessed and developed?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- Arvioi ennakointiraporttien ja -selvitysten perusteella omaa työtään ja sen tulevaisuutta.
- Seuraa ja osallistuu työelämän keskusteluihin sekä tekee sen perusteella johtopäätöksiä saamistaan signaaleista ohjauksen tueksi.
- Hyödyntää mediaa monipuolisesti ja kriittisesti työssään.
- Tietää ennakoinnin merkityksen ja huolehtii, että opiskelijan tulevaisuuden ratkaisujen tukeminen on ohjauksen lähtökohtana.
- Tietää tutkimustiedon merkityksen ja käyttää tutkimustietoa ohjaustyössään.
- Arvioi koulutuksen ja ohjauksen kehityksen ja ajankohtaisten asioiden vaikutuksia omaan työhönsä.
- Omaa valmiudet toimia oman organisaation kehittäjänä ja hyvinvoinnin edistäjänä huomioiden ennakoidut ja tapahtuvat muutokset.
- Seuraa ja osallistuu ohjaukseen ja koulutukseen liittyvään keskusteluun ja tuottaa sisällöllisesti ja muodollisesti laadukasta materiaalia kehittämistyöhön ja keskusteluun, tutkivaa ja kehittävää työotetta käyttäen.
Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
Location and time
ei määritetty
Exam schedules
ei tenttejä
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
Learning materials
Sovitaan opintojakson alussa
Student workload
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
Content scheduling
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
Completion alternatives
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
Practical training and working life cooperation
Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa
International connections
ei tässä toteutuksessa
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- Arvioi ennakointiraporttien ja -selvitysten perusteella omaa työtään ja sen tulevaisuutta.
- Seuraa ja osallistuu työelämän keskusteluihin sekä tekee sen perusteella johtopäätöksiä saamistaan signaaleista ohjauksen tueksi.
- Hyödyntää mediaa monipuolisesti ja kriittisesti työssään.
- Tietää ennakoinnin merkityksen ja huolehtii, että opiskelijan tulevaisuuden ratkaisujen tukeminen on ohjauksen lähtökohtana.
- Tietää tutkimustiedon merkityksen ja käyttää tutkimustietoa ohjaustyössään.
- Arvioi koulutuksen ja ohjauksen kehityksen ja ajankohtaisten asioiden vaikutuksia omaan työhönsä.
- Omaa valmiudet toimia oman organisaation kehittäjänä ja hyvinvoinnin edistäjänä huomioiden ennakoidut ja tapahtuvat muutokset.
- Seuraa ja osallistuu ohjaukseen ja koulutukseen liittyvään keskusteluun ja tuottaa sisällöllisesti ja muodollisesti laadukasta materiaalia kehittämistyöhön ja keskusteluun, tutkivaa ja kehittävää työotetta käyttäen.
Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.