Skip to main content

Competency in Foresight and Development (10cr)

Code: 1L00EU90-3002

General information


Enrolment period
01.05.2020 - 31.12.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Virtual portion
6 cr
RDI portion
8 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Professional Teacher Education
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Guidance Counsellor Education
Teachers
Tarja Juurakko-Koskinen
Harri Kukkonen
Outi Rantanen
Ari Jussila
Person in charge
Tarja Juurakko-Koskinen
Course
1L00EU90

Objectives (course unit)

Evaluating one’s work and its future based on foresight reports and estimates.
Keeping track of and participating in working life discussions and making conclusions on the received signals to support counselling.
Utilising media diversely and critically in one’s work.
Being aware of the significance of foresight and ensuring that supporting the students’ future choices is the basis for counselling.
Understanding the importance of researched information and using researched information when counselling.
Evaluating the impact of development of education and counselling, as well as current issues, into one’s own work.
Having the skills to develop one’s own organization and promoting wellbeing, while taking into account the foreseen and already happening changes.
Keeping track of and participating in the discussions about counselling and education, and –using a research and development based approach – producing high-quality materials, both in content and form, for development and discussions.

Content (course unit)

What is the role of anticipation in counselling?
How is anticipation data collected and used in counselling?
How is research information used in counselling?
How is counselling assessed and developed?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- Arvioi ennakointiraporttien ja -selvitysten perusteella omaa työtään ja sen tulevaisuutta.
- Seuraa ja osallistuu työelämän keskusteluihin sekä tekee sen perusteella johtopäätöksiä saamistaan signaaleista ohjauksen tueksi.
- Hyödyntää mediaa monipuolisesti ja kriittisesti työssään.
- Tietää ennakoinnin merkityksen ja huolehtii, että opiskelijan tulevaisuuden ratkaisujen tukeminen on ohjauksen lähtökohtana.
- Tietää tutkimustiedon merkityksen ja käyttää tutkimustietoa ohjaustyössään.
- Arvioi koulutuksen ja ohjauksen kehityksen ja ajankohtaisten asioiden vaikutuksia omaan työhönsä.
- Omaa valmiudet toimia oman organisaation kehittäjänä ja hyvinvoinnin edistäjänä huomioiden ennakoidut ja tapahtuvat muutokset.
- Seuraa ja osallistuu ohjaukseen ja koulutukseen liittyvään keskusteluun ja tuottaa sisällöllisesti ja muodollisesti laadukasta materiaalia kehittämistyöhön ja keskusteluun, tutkivaa ja kehittävää työotetta käyttäen.

Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

Location and time

ei määritetty

Exam schedules

ei tenttejä

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Learning materials

Sovitaan opintojakson alussa

Student workload

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Content scheduling

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Completion alternatives

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Practical training and working life cooperation

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

International connections

ei tässä toteutuksessa

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- Arvioi ennakointiraporttien ja -selvitysten perusteella omaa työtään ja sen tulevaisuutta.
- Seuraa ja osallistuu työelämän keskusteluihin sekä tekee sen perusteella johtopäätöksiä saamistaan signaaleista ohjauksen tueksi.
- Hyödyntää mediaa monipuolisesti ja kriittisesti työssään.
- Tietää ennakoinnin merkityksen ja huolehtii, että opiskelijan tulevaisuuden ratkaisujen tukeminen on ohjauksen lähtökohtana.
- Tietää tutkimustiedon merkityksen ja käyttää tutkimustietoa ohjaustyössään.
- Arvioi koulutuksen ja ohjauksen kehityksen ja ajankohtaisten asioiden vaikutuksia omaan työhönsä.
- Omaa valmiudet toimia oman organisaation kehittäjänä ja hyvinvoinnin edistäjänä huomioiden ennakoidut ja tapahtuvat muutokset.
- Seuraa ja osallistuu ohjaukseen ja koulutukseen liittyvään keskusteluun ja tuottaa sisällöllisesti ja muodollisesti laadukasta materiaalia kehittämistyöhön ja keskusteluun, tutkivaa ja kehittävää työotetta käyttäen.

Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

Go back to top of page