Research Process and Methods (5 cr)
Code: 7H00EC79-3005
General information
- Enrolment period
- 02.07.2020 - 30.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 20.11.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- MD in Clinical Expertise and Development
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Clinical Expertise and Development
Objectives (course unit)
The student
- knows the step-by-step process of research
- has knowledge of different research methods and is able to apply the chosen research method in his/her thesis
Content (course unit)
- research process
- qualitative research
- quantitative research
- an action-research approach
- trustworthiness and ethical review of the research
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Pass
The student
- is able to describe the different phases of the research process
- is able to describe the main elements of qualitative research
- is able to describe the main elements of quantitative research
- is able to evaluate the credibility of the research
- is able to evaluate the ethics of the research
Fail
The student
- is unable to describe the different stages of the qualitative and quantitative research processes
- is unable to evaluate the ethics and credibility of the research
Location and time
Lukujärjestyksessä
Exam schedules
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää opiskelijalta kahden yksilötehtävän ja yhden tiimitehtävän tekemistä.
Evaluation methods and criteria
Oppimistehtävän arviointi hyväksytty/hylätty
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Kontaktiopetus, itsenäinen opiskelu, oppimistehtävät
Learning materials
Ronkainen, Pehkonen, LIndblom-Ylänne & Paavilainen (2011). Tutkimuksen voimasanat. WSOYPro.
Eskelinen, Harri & Karsikas, Sami 2014. Tutkimusmedotiikan perusteet.
Vilkka, H. 2017. Tutki ja kehitä. PS-kustannus.
Eskola, J. & Suoranta, J. 2008. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Vastapaino.
Tuomi, J. Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. Uudistettu painos. Helsinki: Tammi. (myös e-kirjana)
Hyvärinen, Nikander & Ruusuvuori (toim.) 2017. Tutkimushaastattelun käsikirja. Vastapaino.
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara (uusin painos). Tutki ja kirjoita.
Grönfors, M. & Vilkka, H. 2011. Laadullisen tutkimuksen kenttätyömenetelmät.
Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa. eKirja
Aaltola, Juhani & Valli Raine 2010. Ikkunoita tutkimusmetodeihin.
Heikkilä, Tarja 2017. Tilastollinen tutkimus. Ellibs.
Nummenmaa, Lauri 2011. Käyttäytymistieteiden tilastolliset menetelmät. Helsinki: Tammi.
Haaparanta, Leila & Ilkka Niiniluoto 2016. Johdatus tieteelliseen ajatteluun. Tallinna: Gaudeamus.
Ketokivi, Mikko 2011. Tilastollinen päättely ja tieteellinen argumentointi. Tallinna: Gaudeamus. Luvut 1 ja 2.
Raunio, Kyösti 1999. Positivismi ja ihmistiede. Sosiaalitutkimuksen perustat ja käytännöt. Helsinki: Gaudeamus.
Niiniluoto, Ilkka 2002. Johdatus tieteenfilosofiaan. Käsitteen ja teorianmuodostus. Keuruu: Otava. Luvut 1 ja 2.
Student workload
Lähiopetus 16 h, itsenäinen opiskelu 64 h, yhteistoiminnallinen opiskelu ja tehtävät 55 h.
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
-
International connections
-
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty
Opiskelija
- osaa kuvata tutkimusprosessin eri vaiheet
- osaa kuvata laadullisen tutkimuksen keskeiset elementit
- osaa kuvat määrällisen tutkimuksen keskeiset elementit
- osaa arvioida tutkimuksen luotettavuutta
- osaa arvioida tutkimuksen eettisyyttä
Hylätty
Opiskelija
- ei osaa kuvata laadullinen ja määrällisen tutkimusprosessin eri vaiheita
- ei osaa arvioida tutkimuksen eettisyyttä ja luotettavuutta