Me as Superior (10 cr)
Code: 8T00DQ66-3001
General information
- Enrolment period
- 02.12.2020 - 28.02.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.03.2021 - 28.04.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 8 cr
- RDI portion
- 7 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Students
- know the superior’s and employee’s responsibilities in the work community
- are able to manage themselves and others
- are able to encourage, motivate, and commit staff to operate according to the objectives of the work community
Content (course unit)
HOW can I grow and develop into a good superior?
WHY do I have to understand dissimilarity?
HOW is it possible to develop interaction skills?
HOW can I promote staff wellbeing in the work community?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student recognizes the superior´s and employee´s responsibilities in the work community. The student tries to lead him/herself and the others.
The student knows how to inspire, to motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
The student recognize some factors that affect interaction.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student understands the superior´s and employee´s responsibilities in the work community.
The student is able to lead him/herself and the others.
Using interaction, the student can inspire, motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student understands widely the superior´s and employee´s responsibilities in the work community.
The student can lead him/herself and the others.
The student is able to inspire, to motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
The student develops his/hers own social skills and interaction of the group.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student doesn´t recognize the superior´s and employee´s responsibilities in the work community. The student is the member of the group, but isn´t able to lead him/herself or the others.
The student doesn´t know how to inspire, motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
The student recognizes weakly the factors that affect interaction.
Location and time
Etäopetus ja tuotekehitys Catering Studiossa.
Exam schedules
19.4.2021 Moodle-tentti
28.4. Moodle-uusintatentti
Evaluation methods and criteria
Ammatillinen osallistuminen (henkilökohtainen) 30 %; aktiivinen/vuorovaikutteinen osallistuminen luennoille ja etätyöskentelyyn, tiimityöhön ja harjoituksiin, opponointi, arviointi
Vuorovaikutuksen johtaminen -tehtävä 10 % ja tentti 20 % (henkilökohtainen) = yhteensä 30 %
Myllärit Pop up -tiimitehtävä 40 % (suunnittelu, tuotekehitys, perehdytys, ryhmän vertaisarviointi, opettajien arviointi)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- tehtävä
- luennot
- harjoitukset
- tapahtuman suunnittelu, tuotekehitys, raportointi, toimeksiantajan perehdytys
- tentti
Learning materials
Heikkilä, P., Rauhala, M. & Saranpää, P. 2013. Hotelli- ja ravintola-alan sisäisen laskentatoimen harjoituskirja. Vantaa: Hansaprint Oy.
Kamensky, M. 2015. Menestyksen timantti: strategia, johtaminen, osaaminen ja vuorovaikutus.
Rantanen, J., Leppänen I. & Kankaanpää, H. 2020. Johda tunneilmastoa: Vapauta työyhteisösi todellinen potentiaali.
Ruutu, S. 2020. Coachin työkalupakki.
Saranpää, P. & Heikkilä, T. 2008. Hotelli- ja ravintola-alan laskentatoimi. Vantaa: Hansaprint Direct Oy.
Student workload
10 op tarkoittaa 10 x 27 h opiskelijan työtä.
Vuorovaikutuksen johtaminen -yksilötehtävä 1 op
Ammatillinen osallistuminen; etäopetus/tiimityö, harjoitukset 3 op
Pop up -case 4 op
Tentti 2 op
Content scheduling
Opintojakson aloitus ma 8.3.2021 klo 9.00 Zoom.
Opetus pidetään pääsääntöisesti 4. periodin aikana maanantaisin, tiistaisin ja keskiviikkoisin. Kv-viikolla 12 saattaa olla poikkeuksia aikataulussa (tarkentuu, kun kv-viikon ohjelma varmistuu).
Completion alternatives
AHOT
Practical training and working life cooperation
Toimeksianto alan yrityksestä.
International connections
Osallistuminen yksikön kv-viikkoon (viikko 12).