Skip to main content

Me as Superior (10 cr)

Code: 8T00DQ66-3001

General information


Enrolment period
02.12.2020 - 28.02.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.03.2021 - 28.04.2021
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
8 cr
RDI portion
7 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Arja Luiro
Pilvi Torvinen
Person in charge
Arja Luiro
Course
8T00DQ66

Objectives (course unit)

Students
- know the superior’s and employee’s responsibilities in the work community
- are able to manage themselves and others
- are able to encourage, motivate, and commit staff to operate according to the objectives of the work community

Content (course unit)

HOW can I grow and develop into a good superior?
WHY do I have to understand dissimilarity?
HOW is it possible to develop interaction skills?
HOW can I promote staff wellbeing in the work community?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student recognizes the superior´s and employee´s responsibilities in the work community. The student tries to lead him/herself and the others.
The student knows how to inspire, to motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
The student recognize some factors that affect interaction.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student understands the superior´s and employee´s responsibilities in the work community.
The student is able to lead him/herself and the others.
Using interaction, the student can inspire, motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student understands widely the superior´s and employee´s responsibilities in the work community.
The student can lead him/herself and the others.
The student is able to inspire, to motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
The student develops his/hers own social skills and interaction of the group.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The student doesn´t recognize the superior´s and employee´s responsibilities in the work community. The student is the member of the group, but isn´t able to lead him/herself or the others.
The student doesn´t know how to inspire, motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
The student recognizes weakly the factors that affect interaction.

Location and time

Etäopetus ja tuotekehitys Catering Studiossa.

Exam schedules

19.4.2021 Moodle-tentti
28.4. Moodle-uusintatentti

Evaluation methods and criteria

Ammatillinen osallistuminen (henkilökohtainen) 30 %; aktiivinen/vuorovaikutteinen osallistuminen luennoille ja etätyöskentelyyn, tiimityöhön ja harjoituksiin, opponointi, arviointi

Vuorovaikutuksen johtaminen -tehtävä 10 % ja tentti 20 % (henkilökohtainen) = yhteensä 30 %

Myllärit Pop up -tiimitehtävä 40 % (suunnittelu, tuotekehitys, perehdytys, ryhmän vertaisarviointi, opettajien arviointi)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

- tehtävä
- luennot
- harjoitukset
- tapahtuman suunnittelu, tuotekehitys, raportointi, toimeksiantajan perehdytys
- tentti

Learning materials

Heikkilä, P., Rauhala, M. & Saranpää, P. 2013. Hotelli- ja ravintola-alan sisäisen laskentatoimen harjoituskirja. Vantaa: Hansaprint Oy.

Kamensky, M. 2015. Menestyksen timantti: strategia, johtaminen, osaaminen ja vuorovaikutus.

Rantanen, J., Leppänen I. & Kankaanpää, H. 2020. Johda tunneilmastoa: Vapauta työyhteisösi todellinen potentiaali.

Ruutu, S. 2020. Coachin työkalupakki.

Saranpää, P. & Heikkilä, T. 2008. Hotelli- ja ravintola-alan laskentatoimi. Vantaa: Hansaprint Direct Oy.

Student workload

10 op tarkoittaa 10 x 27 h opiskelijan työtä.
Vuorovaikutuksen johtaminen -yksilötehtävä 1 op
Ammatillinen osallistuminen; etäopetus/tiimityö, harjoitukset 3 op
Pop up -case 4 op
Tentti 2 op

Content scheduling

Opintojakson aloitus ma 8.3.2021 klo 9.00 Zoom.
Opetus pidetään pääsääntöisesti 4. periodin aikana maanantaisin, tiistaisin ja keskiviikkoisin. Kv-viikolla 12 saattaa olla poikkeuksia aikataulussa (tarkentuu, kun kv-viikon ohjelma varmistuu).

Completion alternatives

AHOT

Practical training and working life cooperation

Toimeksianto alan yrityksestä.

International connections

Osallistuminen yksikön kv-viikkoon (viikko 12).

Go back to top of page