Skip to main content

Marginalisation and Social Policy (3 cr)

Code: 7S00EM58-3005

General information


Enrolment period
02.12.2019 - 04.02.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
Business Operations
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Open University of Applied Sciences
Teachers
Sanna Keskikuru
Person in charge
Sanna Keskikuru
Course
7S00EM58

Objectives (course unit)

Familiarize yourself with the basic concepts of social policy Is aware of the Finnish social policy system Can recognize differences between the welfare state and the welfare society Identifies current issues in social policy and social issues Ability to analyze inequalities and disadvantaged structures and processes at regional, national and international level

Content (course unit)

welfare models
Universal social security
Impact of inequality
Topical Social Science Research

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Can identify and define phenomena related to the field and basic concepts and theory. The relationship to knowledge is largely telling and descriptive.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

To structure relationships between phenomena and concepts in the field. Can apply concepts and theory in a structured way. Has a reflection of his / her experiences and views in relation to theory and professional skills. Relationship to knowledge self-extract, problematization involved.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Understand wide-ranging entities and the relationships between them. Analyze theory and practice and the relationships between phenomena. Combines pedagogical competence with professional context. Creative, developing, innovative approach. The relationship to knowledge is analytical, argumentative and analytical.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Abandoned Student's Learning Objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete or / and incorrect. Relationship to knowledge borrowing.

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu ryhmätyön toteutukseen ja kirjatenttiin

Assessment scale

0-5

Teaching methods

teemoittainen etä- ja verkkotyöskentely pienryhmittäin
yksilötentti

Learning materials

Juho Saari:(2015) Huono-osaiset: elämän edellytykset yhteiskunnan pohjalla. Gaudeamus 2015
* Kestilä & Karvonen (toim.) Suomalaisten hyvinvointi 2018. Löytyy sähköisenä http://www.julkari.fi/handle/10024/137498

Student workload

Kirjojen luku (n. 400 + sivua) ja asioiden jäsentäminen itsenäisesti ja ryhmässä.Ilmiöpohjainen työskentely pienryhmässä
Tenttiin valmistautuminen ja tentti.

Content scheduling

3.2 Orientaario ja ryhmiin jakautuminen ja 1 teeman työstäminen
- vertaispalaute
17.2 Teema 2. työstäminen
- vertaispalaute
2.3 Teema 3 työstäminen
- vertaispalaute
16.3 Teema 4 työstäminen
- vertaispalaute
30.3 Teema 5 työstäminen
- vertaispalaute
vk 16 -> yksilötentti Exam

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijan osaamistavoitteet eivät toteudu tai toteutuvat vain osittain.
Sisällön hallinta on epäjohdonmukaista ja puutteellista tai/ja virheellistä. Suhde tietoon lainaava.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön sekä teorian. Suhde tietoon pääosin toteavaa ja kuvailevaa.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Jäsentää alaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisisiä suhteita. Osaa soveltaa käsitteitä ja teoriaa jäsentyneesti. Omaa kokemusten ja näkemysten reflektointia suhteessa teoriaan ja ammatilliseen osaamiseen. Suhde tietoon itsenäinen ote, problematisointia mukana.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Analysoi teoriaa ja käytäntöjä sekä ilmiöiden välisiä suhteita. Yhdistää pedagogista osaamista ammatilliseen kontekstiin. Luova, kehittävä, innovatiivinen ote. Suhde tietoon erittelevä, argumentoiva ja analyyttinen.

Go back to top of page