Learning Environments and Teaching Development Project (5 cr)
Code: 2X00CG32-3006
General information
- Enrolment period
- 11.06.2020 - 07.10.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.10.2020 - 10.12.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Music
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 6 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
Objectives (course unit)
The Frame to all Ambitions is the Core know-how in working as MusicPedagogy. Those Ambitoins are:
Evaluation, Culture, Instruction, Companionship and Well-Being.
Students are able to use:
- the Baisc Methods of Educational Survey
- piggyback Educational Surveys in their own Studies
- investigative and developing Working Measure to deepen own Knowledge, for example in Projects
- discripe their pedagogical Development and finish the Teacher´s Handbook
Content (course unit)
The main Subject in these Studies is involving Pedagogue and to support the Identity work with the Students.
Main Questios:
- What is Educational Survey and how I can use it in my work?
- What kind of Music Pedagogical Knowledge you have?
- How you can descripe your own Study Process in it´s different periods?
- Hoe your own Working Identity and Knowledge as Music Pedagogy has improved?
- What kind of Development Ambitions you are going to set for yourself?
- What are the Knowledge of Evaluation, Culture, Instruction, Partnership and Well-Being in the Work of Music Pedagogue?
Location and time
Etäopetus: ZOOM https://tuni.zoom.us/j/4298773365
Klo 12.30 – 16.00
1. 8.10.2020
2. 22.10.2020
3. 29.10.2020
4. 5.11.2020
5. 12.11.2020
6. 19.11.2020
7. 26.11.2020
8. 3.12.2020
9. 10.12.2020
Exam schedules
Pääsääntöisesti tällä opintojaksolla ei järjestetä tenttiä. Opettajuuden käsikirja ja opintojakson aikana suoritettavat tehtävät ovat tentin korvaavia suorituksia.
Evaluation methods and criteria
Opintojakso arvioidaan asteikolla:
hyväksytty - täydennettävä - uusittava
Arviointi tapahtuu itse- ja vertaisarviointina sekä opettajan suorittamana arviointina.
Hyväksytty suoritus edellyttää, että opiskelija on osallistunut kontaktiopetukseen, tehnyt korkeakoulutasoisesti tehtävät, osallistunut riittävästi ryhmätöihin eikä hänellä ole korvaamattomia poissaoloja.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
kontaktiopetus, aktivoivat kirjoitustehtävät, esitelmät, yhteistoiminnallinen oppiminen, opetuskeskustelu, referaatit/esseet, mahdollisesti osallistumiset sopiviin tilaisuuksiin, tarjoutuviin opintokäynteihin, harjoituksiin tms.
Learning materials
Soveltuvin osin opiskelijat voivat tehtävien teossa käyttää esimerkiksi seuraavia kirjoja:
Hirsjärvi, S. & Remes, P. & Sajavaara, P. 2009. (tai uudempi) Tutki ja kirjoita. Tammi.
Hirsjärvi, S. & Huttunen, J. 1995. (tai uudempi) Johdatus kasvatustieteeseen. WSOY.
Rinne, R., Kivirauma, J. & Lehtinen, E. 2015. Johdatus kasvatustieteisiin. PS-kustannus.
Siljander, P. 2014. Systemaattinen johdatus kasvatustieteeseen: Peruskäsitteet ja pääsuuntaukset. Tampere: Vastapaino.
Eteläpelto, A. & Onnismaa, J. (toim.) 2006 (tai uudempi painos). Ammatillisuus ja ammatillinen kasvu. Helsinki: Kansanvalistusseura.
Raudasoja, A., Norontaus, A., Tapani, A. & Ylitervo, R. (toim). 2018. Innokkaasti edelläkävijänä!: kohti opetus- ja ohjaushenkilöstön uudistuvia identiteettipositioita. Hämeen ammattikorkeakoulu. (VERKOSSA)
Stenberg, K. 2011. Riittävän hyvä opettaja. Jyväksylä: PS-kustannus.
Tynjälä, P. 1999. Oppiminen tiedon rakentamisena. Helsinki: Kirjayhtymä.
Muita opettajan suosittelemia ja opiskelijoiden valitsemia kirjoja, artikkeleita ja muuta materiaalia. Moodleen tuotavat tiedostot myös käytössä.
Student workload
133 tuntia, josta lähiopetusta on 36 oppituntia muun osuuden eli 97 tunnin toteutuessa yksilö- ja ryhmätyönä itsenäisesti opiskellen.
Content scheduling
Moodlesta selviävät kaikki opintojakson tärkeät asiat. Opiskelijat tuovat kaikki harjoitustyöt Moodleen, ja opettaja päivittää Moodle-näkymää opintojakson edetessä.
Completion alternatives
Neuvotellaan erikseen opettajan kanssa.
Further information
Kontaktiopetukseen on tarkoitus osallistua joka kerta. Vain pakottavasta syystä voi olla poissa. Mahdolliset poissaolojen aikaiset osuudet on suoritettava tehtävillä. Opiskelija katsoo itse Moodlesta tai kysyy pienryhmäläisiltään poissaolonsa aikaiset asiat ja tekee ko. asioista koosteen opettajuuden käsikirjaansa. Kooste otsikoidaan niin selkeästi, että siitä selviää, että kysymys on poissaolon aikaisen osaamisen osoittamisesta.
Opiskeluun kuuluu kontaktiopetukseen osallistumisen lisäksi osallistumista yksilö- ja pienryhmätehtävien valmisteluihin ja esittämisiin sekä opettajuuden käsikirjan kokoaminen.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty suoritus edellyttää, että opiskelija on osallistunut kontaktiopetukseen, tehnyt korkeakoulutasoisesti tehtävät, osallistunut riittävästi ryhmätöihin eikä hänellä ole korvaamattomia poissaoloja.