Supporting Functional Ability in Daily Activities (5 cr)
Code: 7S00EL32-3006
General information
- Enrolment period
- 02.07.2020 - 30.08.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Open University of Applied Sciences
- Teachers
- Ulla-Maija Takkunen
- Pirjo Lehto
- Course
- 7S00EL32
Objectives (course unit)
- recognize the dimensions of functional capacity and are able to evaluate, support and promote human functional capacity
- is able to justify the importance of social function in the whole functional capacity is familiar with the individual and communal aspects of old age, and the way in which services for older people are implemented and the legislative framework
- knows and recognizes the starting points and different stages of the interaction process
- can meet people in different life situations, establish professional interaction and cooperation relationship, and develop and reflect their own interaction skills theoretically
Content (course unit)
- management of functional knowledge and assessment of physical, mental and social performance, assessment tools
- taking health, safety and well-being into account in different settings
- management of functional knowledge and assessment and assessment tools for physical, mental and social performance;
- taking health, safety and well-being into account in different settings
- old age as a stage in life and in dealing with the elderly, in the process of interaction and in supporting and promoting functional capacity
- Familiar working model
- relevant legislation
- organization and implementation of a joint celebration
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Rejected (0):
- Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete or / and incorrect. Relationship to knowledge borrowing.
-The student interacts with the elderly person and / or his / her network in an inappropriate, unethical or unprofessional manner that is judged to be a clear disincentive to everyday life or safety.
Admitted Structured,
- evaluative and applied professional knowledge.
- The student structures the relations between phenomena and concepts related to functional ability.
- Apply concepts of ability and involvement to everyday perceptions and activities.
- Attends a weekly meeting with your elderly partner as well as planning, preparing and running a Christmas party.
- Is able to reflect theoretically on one's own activities and learning
Exam schedules
Raportit palautetaan 2.12.2020 mennessä Moodleen
Assessment methods and criteria
Opetukseen osallistuminen & näistä ohjeiden mukaiset raportit, jotka arvioidaan 1- 5.
Ikäihmisen kohtaamisen harjoittelun suorittaminen (sis,raportin) hyväksytysti
Fyysisen toimintakyvyn osuus suoritettu hyväksytysti
Kaikkien raporttien palautusten ehdoton takaraja 2.12.2020 mennessä.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- luennot / lähiopetukseen osallistuminen, poissaoloista korvaava tehtävä
- kirjallisuus
- ikäihmisen tapaamiset
Learning materials
Raporttiin:
KUNTOUTUS kirja (eri painokset) Johdanto & opiskelijan kiinnostuksen mukainen luku
muu opettajien antama materiaali ja kirjallisuus, ks. Moodle
Student workload
5op= 135h
harjoittelu 27h & kirjallisuus 27h ( 2 op)
2 op psyykk. ja sos toimintakyky
1 op fyys toimintakyky
Content scheduling
vk 38 ti 15.9 klo 16.15- 20 Aloitus ja sosiaalinen toimintakyky
ke 16.9 klo 16.15- 20 Fyysinen toimintakyky
vk 39 ti 22.9 klo 16.15-20 Psyykkinen toimintakyky
vk 40 ke 30.9 klo 16.15 - 20 Fyys. toimintakyky
vk 41 ma 5.10. klo 16.15-20 Reflektio ryhmittäin / itsenäisen työn aika
ke 7.10 klo 16.15-20 Sosiaalinen toimintakyky
Vk 42 Syysloma
vk 43 Itsenäistä työtä
vk 44 Itsenäistä työtä
vk 45 Itsenäistä työtä
vk 46 12.11 klo 16.15 -20 Vanhuus
vk 47 17.11 klo 16.15 -20 Reflektio harjoittelusta, osa 1.
vk 48 25.11 klo 16.15 - 20 Reflektio harjoittelusta, osa 2.
vk 49 2.12 klo 16.15-20 Yhteisöllinen tapahtuma (yhteinen juttu)
Ikäihmisen kohtaamisen harjoittelu omalla ajalla
Itsenäistä työtä viikoille 43- 45
Completion alternatives
Lähihoitajat voivat halutessaan ahotoida näytöllä, johon liittyy kirjallinen raportti.
Practical training and working life cooperation
Ikäihmisen kohtaamisen harjoittelu
Further information
Opintojakso tulee suorittaa tutkintosäännön mukaisesti kuluvan lukuvuoden aikana.
Poissaolot pääsääntöisesti korvattava, mutta koko kurssia ei voi suorittaa täysin itsenäisesti.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Suoritukset eivät yllä tyydyttävälle tasolle
Puuttuvat suoritukset
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- kaikki em osa-alueet suoritettu hyväksytysti
arvioitava kirjoitelma:
Opiskelija tunnistaa käytännössä ja osaa kuvauksen perusteella nimetä aihealueeseen liittyviä ilmiöitä
Termit pääosin oikein
Kirjoitelmasta voi tunnistaa vastuun omasta oppimisesta ja ammatillisesta kasvusta
Raportti tehty (lähes) kirjoitusohjeiden mukaisesti, joitakin virheitä esimerkiksi lähdeviitteissä
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Edellisten lisäksi:
Arvioitava kirjoitelma:
Opiskelija osaa jäsentää konkreettisia ilmiöitä (eli käytäntöä) ja käsitteitä suhteessa toinen toisiinsa.
Kirjoitelman rajaus ja jäsentely on hyvä (3-4).
Omaa ajattelua reflektoitu asianmukaisesti tasolla 3-4
Noudatettu kirjoitusohjeita; lähdeviitteiden käyttö hyvää (3-4)
Vastuu omasta oppimisesta ja ammatillisesta kasvusta hyvää (3-4)
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Edellisten lisäksi:
Arvioitavan kirjoitelman rajaus ja sen perustelu on kiitettävä
Jäsentely kiitettävää
Käsitteiden käyttö osoittaa ymmärrystä, lähteiden käyttö joustavaa
Ilmiöitä jäsennetään suhteessa kontekstiin
Oman ajattelun reflektointi kiitettävää
Vastuu omasta ammatillisesta oppimisesta kiitettävää
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tamkin arviointi kehikon mukaan