Skip to main content

Supporting Functional Ability in Daily Activities (5 cr)

Code: 7S00EL32-3004

General information


Enrolment period
02.12.2019 - 29.04.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Ulla-Maija Takkunen
Heimo Outinen
Course
7S00EL32

Objectives (course unit)

- recognize the dimensions of functional capacity and are able to evaluate, support and promote human functional capacity
- is able to justify the importance of social function in the whole functional capacity is familiar with the individual and communal aspects of old age, and the way in which services for older people are implemented and the legislative framework
- knows and recognizes the starting points and different stages of the interaction process
- can meet people in different life situations, establish professional interaction and cooperation relationship, and develop and reflect their own interaction skills theoretically

Content (course unit)

- management of functional knowledge and assessment of physical, mental and social performance, assessment tools
- taking health, safety and well-being into account in different settings
- management of functional knowledge and assessment and assessment tools for physical, mental and social performance;
- taking health, safety and well-being into account in different settings
- old age as a stage in life and in dealing with the elderly, in the process of interaction and in supporting and promoting functional capacity
- Familiar working model
- relevant legislation
- organization and implementation of a joint celebration

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Rejected (0):
- Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete or / and incorrect. Relationship to knowledge borrowing.
-The student interacts with the elderly person and / or his / her network in an inappropriate, unethical or unprofessional manner that is judged to be a clear disincentive to everyday life or safety.
Admitted Structured,
- evaluative and applied professional knowledge.
- The student structures the relations between phenomena and concepts related to functional ability.
- Apply concepts of ability and involvement to everyday perceptions and activities.
- Attends a weekly meeting with your elderly partner as well as planning, preparing and running a Christmas party.
- Is able to reflect theoretically on one's own activities and learning

Location and time

ks edellä

Exam schedules

tehtävien tekemisen aikataulu vapaa

Assessment methods and criteria

- näyttö arvioidaan hyväksytty / hylätty
- näytön suorittaminen edellyttää läsnäoloa keskusteluissa & näytön suorittamista hyväksytysti ( 3 op)
- käytännön opiskelu tehty asianmukaisesti & raportti hyväksytty ( 2 op)

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

3.4. 9 – 12 Toimintakyky, Heimo Outinen, lehtori, terveysala

Tehtävien tekemisen aikataulu itsenäinen. Palautus toukokuun loppuun mennessä

Learning materials

-ks tabula

Student workload

- tehtävät 3 op (näyttö)
- 2 op käytännöllistä opiskelua itsenäisesti ja sen raportointi. 27.5. mennessä.

Content scheduling

- toukokuu

Completion alternatives

- tämä toteutus on niille opiskelijoille joilla on lähihoitajan tutkinto tai vastaava
- ahot toteutus & näyttö
- muille opiskelijoille on olemassa syyslukukaudella opintojakso, jossa on enemmän opetusta ( 20 so ryhmä)

Practical training and working life cooperation

2 op Käytännöllinen opiskelu (itsenäisesti) ja sen refletointi:
2 op jakso:
Tavoitteet
- tuntee vanhuuden elämänvaiheeseen liittyviä yksilöllisiä ja yhteisöllisiä tekijöitä sekä
ikäihmisten palvelujen toteuttamistavan ja lainsäädännöllisen perustan
- tietää ja tunnistaa vuorovaikutusprosessin lähtökohdat ja eri vaiheet
- osaa kehittää ja reflektoida teoreettisesti omaa vuorovaikutusosaamistaan sosionomin näkökulmasta (ks kompetenssit)

Toteutustavat:
- käytännön aktiviteetti & sen reflektointi
- jos opiskelijalla on jo olemassa käytännön kokemusta, niin pelkkä reflektointi riittää. Tärkeää on oman osaamisen reflektointi sosionomi - näkökulmasta.
Ohjeet raportointiin annetaan opintojakson alussa

Further information

- tämä opintojakso on tarkoitettu niille opiskelijoille, joilla on mahdollisuus suorittaa opintojakso näytön avulla = lähihoitajat tai vastaavan tutkinnon omaavat opiskelijat
- jakso jakaantuu 3 op & 2 op osioihin

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- läsnäolo keskusteluissa & oppitunnilla
- käytännön opiskelu & raportti tehty hyväksytysti
- näyttö suoritettu hyväksytysti

Go back to top of page