Skip to main content

The Basics of Health Promotion (5cr)

Code: 7L00FD74-3001

General information


Enrolment period
25.11.2019 - 31.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
MD in Health Promotion
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Health Promotion
Teachers
Annukka Huuskonen
Jouni Tuomi
Arja Halkoaho
Person in charge
Annukka Huuskonen
Course
7L00FD74

Objectives (course unit)

The student
- knows the concepts, methods and approaches of health promotion and is able to apply them in sufficient ways in their activities
- is able to apply ethical principles guiding health promotion and evaluate their implementation in various specific situations in their field

Content (course unit)

- Concepts and levels of health and well-being promotion
- Ethical principles in health promotion
- Enhancing practices in health promotion
- Cultural diversity in health promotion
- Life course health development and enhancing practices in health promotion

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- is able to describe the concepts and methods of health promotion and the main approaches
- knows the guiding ethical principles in health promotion

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- is able to carry out health promotion using diverse theoretical approaches and methods
- is able to evaluate the importance of ethical principles in health promotion and can carry them out

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- is able to carry out and evaluate health promotion in a diverse and creative way using theoretical approaches and methods
- is able to critically evaluate the implementation of ethical principles of health promotion in his/her own activities and in the promotion of health in different contexts

Exam schedules

Tenttinä seminaarityö ja sen yhteydessä dialogitentti 21.4.

Assessment methods and criteria

Orientaatioluennolla ja seminaari+dialogitentissä 100%läsnäolovelvollisuus.
Tenttinä seminaarityö ja sen yhteydessä suullinen dialogitentti. Arviointi 0-5.
Uusinta-ajankohdat ilmoitetaan myöhemmin.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

lähiopetus, ryhmätyskentely (seminaarityö), verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu

Learning materials

Pietilä A-M, Halkoaho A, Matveinen M, Länsimies-Antikainen H, Häggman-Laitila A, Kangasniemi M. Terveyden tasa-arvo ohjaavan periaatteena: arvotyöskentelystä toimintojen suuntaamiseen terveyden edistämisessä. Tutkiva Hoitotyö 11: 35-43, 2013

Terveyden edistäminen. Teorioista toimintaan. Toim. Pietilä A-M. WSOY ProOy 2010

The Handbook of Salutogenesis. Editors Mittelmark MB, Sagy S, Eriksson M, Bauer GF, Pelikan JM, Lindström B, Espens GA. Springer. AG Switzerland. ISBN : 978-3-319-04599-3. 2016, 367-371.

Leppo K, Ollila E, Peña S, Wismar M & Cook S. 2013. Health in All Policies - Seizing opportunities, implementing policies. sosiaali- ja terveysministeriö 2013:9. Saatavilla: URN:ISBN:978-952-00-3407-8

Muu orientaatiossa ja luennoilla annettava ja Tabula-alustalle jaettava materiaali.

Student workload

Jakson laajuus on 5 op, mikä vastaa 135 opiskelutuntia.
Lähiopetuksen lisäksi verkko-opintoja, ryhmätyöskentelyä, sekä itsenäistä opiskelua

Further information

Tämä on ylemman ammattikorkeakoulututkinnon opintojakso (Terveyden edistäminen). Avoimen AMKin opiskelijoille on varattu 4 paikkaa.

Toteutussuunnitelma voi tarkentua vielä ennen orientaatiotunteja.

Go back to top of page