The Basics of Health Promotion (5cr)
Code: 7L00FD74-3001
General information
- Enrolment period
- 25.11.2019 - 31.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2020 - 31.07.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- MD in Health Promotion
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Health Promotion
- Teachers
- Annukka Huuskonen
- Jouni Tuomi
- Arja Halkoaho
- Person in charge
- Annukka Huuskonen
- Course
- 7L00FD74
Objectives (course unit)
The student
- knows the concepts, methods and approaches of health promotion and is able to apply them in sufficient ways in their activities
- is able to apply ethical principles guiding health promotion and evaluate their implementation in various specific situations in their field
Content (course unit)
- Concepts and levels of health and well-being promotion
- Ethical principles in health promotion
- Enhancing practices in health promotion
- Cultural diversity in health promotion
- Life course health development and enhancing practices in health promotion
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
- is able to describe the concepts and methods of health promotion and the main approaches
- knows the guiding ethical principles in health promotion
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- is able to carry out health promotion using diverse theoretical approaches and methods
- is able to evaluate the importance of ethical principles in health promotion and can carry them out
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- is able to carry out and evaluate health promotion in a diverse and creative way using theoretical approaches and methods
- is able to critically evaluate the implementation of ethical principles of health promotion in his/her own activities and in the promotion of health in different contexts
Exam schedules
Tenttinä seminaarityö ja sen yhteydessä dialogitentti 21.4.
Assessment methods and criteria
Orientaatioluennolla ja seminaari+dialogitentissä 100%läsnäolovelvollisuus.
Tenttinä seminaarityö ja sen yhteydessä suullinen dialogitentti. Arviointi 0-5.
Uusinta-ajankohdat ilmoitetaan myöhemmin.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
lähiopetus, ryhmätyskentely (seminaarityö), verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu
Learning materials
Pietilä A-M, Halkoaho A, Matveinen M, Länsimies-Antikainen H, Häggman-Laitila A, Kangasniemi M. Terveyden tasa-arvo ohjaavan periaatteena: arvotyöskentelystä toimintojen suuntaamiseen terveyden edistämisessä. Tutkiva Hoitotyö 11: 35-43, 2013
Terveyden edistäminen. Teorioista toimintaan. Toim. Pietilä A-M. WSOY ProOy 2010
The Handbook of Salutogenesis. Editors Mittelmark MB, Sagy S, Eriksson M, Bauer GF, Pelikan JM, Lindström B, Espens GA. Springer. AG Switzerland. ISBN : 978-3-319-04599-3. 2016, 367-371.
Leppo K, Ollila E, Peña S, Wismar M & Cook S. 2013. Health in All Policies - Seizing opportunities, implementing policies. sosiaali- ja terveysministeriö 2013:9. Saatavilla: URN:ISBN:978-952-00-3407-8
Muu orientaatiossa ja luennoilla annettava ja Tabula-alustalle jaettava materiaali.
Student workload
Jakson laajuus on 5 op, mikä vastaa 135 opiskelutuntia.
Lähiopetuksen lisäksi verkko-opintoja, ryhmätyöskentelyä, sekä itsenäistä opiskelua
Further information
Tämä on ylemman ammattikorkeakoulututkinnon opintojakso (Terveyden edistäminen). Avoimen AMKin opiskelijoille on varattu 4 paikkaa.
Toteutussuunnitelma voi tarkentua vielä ennen orientaatiotunteja.