Skip to main content

Workplace Psychology and Communications (5 cr)

Code: 7H00EC49-3002

General information


Enrolment period
02.08.2020 - 31.08.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2020 - 17.12.2020
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Management of Health Care and Social Services
Teachers
Hannele Laaksonen
Pirkko Kivinen
Person in charge
Hannele Laaksonen
Course
7H00EC49

Objectives (course unit)

The student
- is able to recognise leadership from the point of view of psychological concepts and theories
- understands leadership and being led as a psychological phenomenon
- is able to recognise elements of multiculturalism from the point of view of communication
- can work skillfully both as a supervisor and as a subordinate
- can work skillfully in a variety of demanding communication situations in an appropriate way.

Content (course unit)

- psychological aspects of management
- interaction and communication process
- group work skills
- oral communication skills
- multiculturalism and communication

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- is able to search for information on the subject and is able to use national and international sources
- is able to apply the collected information at a descriptive level when reviewing current practices and means of action
- does not display a critical evaluation of the topic
- participates in the course inconsistently.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- is able to seek evidence-based knowledge from both national and international sources, and is able evaluate the sources critically
- is able to construct both analysss and syntheses of the topic
- is able to use the acquired knowledge in critical evaluation and development of current practices
- generally participates in the course actively and professionally.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- is able to retrieve evidence-based knowledge from a number of national and international sources of information, critically evaluate the studies and synthesise the collected data
- shows a profound command of the subject
- is able to evaluate current practices critically and is able to create new evidence-based practices
- participates in the course actively and professionally.

Exam schedules

kirjallisia yksilö- ja tiimitehtäviä

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lähi- ja/tai etäopetus, yhteistoiminnallinen oppiminen, välitehtävät, itsenäinen opiskelu.

Learning materials

Aro, A., Feldt, T., Ruohomäki, V. (toim.) 2007. Puheenvuoroja työ- ja organisaatiopsykologiasta. Työ- ja organisaatiopsykologit Ry:n vuosikirja. Helsinki: Edita.
Haslam, S., Reicher, S., Platow, M. 2012 / 2018. Uusi johtamisen psykologia. Gaudeamus.
Juuti, P. 2006. Organisaatiokäyttäytyminen. Helsinki: Otava.
Lämsä, A-M. & Hautala, T. 2005. Organisaatiokäyttäytymisen perusteet. Helsinki: Edita Prima Oy.
Paavola, V. 2010. Työpaikan ikuiset myytit. PS-kustannus.
Perttula & Syväjärvi (toim.) 2012. Johtamisen psykologia. Ihmisten johtaminen muuttuvassa työelämässä. Jyväskylä: PS-kustannus.
Juuti & Vuorela . 2015. Johtaminen ja työyhteisön hyvinvointi. 5. uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus
Syvänen, Tikkamäki, Loppela, Tappura, Kasvio & Toikko 2015. Dialoginen johtaminen. Tampere: Tampereen Yliopistopaino Oy.
Artikkelit ilmoitetaan kurssin alussa.
Steffen Blaschke & Dennis Schoeneborn 2016. Organization as Communication : Perspectives in Dialogue.Taylor & Francis Group.
Edgar H. Schein & Peter Scheiner 2016. Organizational Culture and Leadership. John Wiley & Sons, Incorporated.
Hannele Laaksonen; Heleena Laitinen; Heikki Hiilamo (toim.)(2020). Sosiaali- ja terveydenhuollon järjestelmä. Helsinki: SanomaPro.

Student workload

Lähi- ja/tai etäopetus 20 h, itsenäinen työskentely ja yhteistoiminnallinen oppiminen
yt. 135 h

Content scheduling

25.9.2020 Työyhteisöpsykologia
23.10.2020 Vistintää
10.11.2020 Viestintää
3.12.20 Työyhteisöpsykologia ja viestintä

Completion alternatives

ei ole

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-Ei kykene hakemaan tietoa kansallisista ja kansainvälisistä lähteistä
-Ei sovella ja arvioi aihealueeseen liittyvää tietoa
-Ei osallistu opintojaksolle

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-Kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä.
-Kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa.
-Ei osoita aihealueen kriittistä arviointia
-Osallistuminen opintojaksolle vaihtelevaa

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-Kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella.
-Osaa tehdä analyysia ja synteesiä aihealueesta
-Kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä
-Osallistuminen opintojaksolla pääsääntöisesti aktiivista ja ammatillista.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-Kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin.
-Osoittaa syvällisen näkemyksensä aihealueesta
-Kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja.
-Osallistuminen opintojaksolla kokonaisuutena aktiivista ja ammatillista.

Go back to top of page