Structured Data Search (3 cr)
Code: 7K00EV60-3004
General information
- Enrolment period
- 25.11.2019 - 05.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 31.03.2020 - 31.07.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Emergency Care
Objectives (course unit)
The student
- is able to define a basic study question in the health sciences and perform a structured data search
- understands the grounds of good scientific practice
- understands the meaning of evidence-based practice in nursing
- knows the clinical guidelines based on health care
- is able to identify scientific / professional sources of information in their field and is able to retrieve them systematically
- is able evaluate and use information sources
Content (course unit)
- structured data search and literature critique
- grounds of good scientific practice
- evidence-based practice in nursing
- the most important national and international databases and clinical guidelines in the field of health sciences
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
- knows the basics of a structured data search
- perceives the importance of evidence-based knowledge in nursing.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- is able to describe the structured data search process
- understands the importance of evidence-based practice in nursing.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- is able to implement a structured data search with detailed explanations
- is able to apply evidence-based knowledge and clinical guidelines in nursing.
Location and time
Toteutus nyt keväällä 2020 verkkototeutuksena 1.4 - 28.4.2020
Exam schedules
Moodle-tentti 28.4.2020,
1. uusinta examissa vk 20/2020, 2. uusinta examissa vk 22/2020
Assessment methods and criteria
Annettujen tehtävien suorittaminen aikataulussa ja ohjeistusten mukaan.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Aivoriihipaneelit
Väittelytilaisuus
Seminaarityöskentely
Tiedonhaun harjoitukset informaatikon kanssa
Learning materials
Elomaa L & Mikkola H. 2010. Näytön jäljillä – Tiedonhaku näyttöön perustuvassa hoitotyössä. Turun ammattikorkeakoulun oppimateriaaleja 12. Viides uudistettu painos. Turun ammattikorkeakoulu. Turku
Korhonen A., Jylhä V., Korhonen T. & Holopainen A. 2018. Näyttöön perustuva toiminta. Tarpeesta tuloksiin.
Student workload
3 op = 81 tuntia. Tarkempi aikataulu orientaatiomateriaalissa orientaatiotunnilla.
Content scheduling
Osa 1: Teoria: sisältää aivoriihet, seminaari ja tentti. Tentti arvioidaan numeerisesti, seminaari- ja muut tehtävät hyväksytty/hylätty. Seminaariraportoinnissa mukana positiivishenkinen ja kehittävä palute kolleega-parille.
Osa 2: Informaatikon osuus: hyväksytty/hylätty
Completion alternatives
Toteutus toisen ryhmän mukana
Practical training and working life cooperation
Aiheet ja esimerkit suoraan työelämästä
International connections
Osa materiaalista Uuden-Seelannin ja Australian ensihoidon opiskelijoiden tekemiä töitä.
Further information
Toteutussuunnitelma päivittyy orientaatiotuntiin mennessä.
Pakollinen 100% läsnäolo ensimmäisellä tapaamiskerralla, informaatikon tiedonhaun tunneilla, aivoriihessä ja seminaarissa. Kaikki annetut tehtävät on suoritettava hyväksytysti.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä aikataulun mukaisesti. Tehtävien suoritus ei yllä hyväksytyn tehtävän sisältöihin.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on suorittanut tehtävät aikataulun mukaisesti. Tehtävän toteutuksessa on noudatettu annettuja materiaaliohjeita. Aiheen oma pohdinta jää kovin vähäiseksi eikä tehtävässä tulee esiin mitään uutta tai kehittämiskohtaa hoitotyön kehittämiseksi.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on suorittanut tehtävät ajallaan ja ohjeistusta noudattaen. Tehtävässä on hyödynnetty kriittistä ajattelua ja tuotu esiin käytännön kehittämiskohtia tutkittujen tutkimusten valossa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on suorittanut tehtävät aikataulun mukaisesti ja noudattaen annettuja ohjeita. Opiskelija on perehtynyt syvällisemmin kokoamiinsa aineistoihin ja tuonut esiin ammatillista ja kehittää analysointia ja pohdintaa. Opiskelija on tuonut esiin materiaalin avulla kehittämisskohtia käytännön hoitotyöhön.