Skip to main content

Structured Data Search (3 cr)

Code: 7K00EV60-3004

General information


Enrolment period
25.11.2019 - 05.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.03.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Emergency Care
Teachers
Tuija Rasku
Taina Peltonen
Person in charge
Tuija Rasku
Course
7K00EV60

Objectives (course unit)

The student
- is able to define a basic study question in the health sciences and perform a structured data search
- understands the grounds of good scientific practice
- understands the meaning of evidence-based practice in nursing
- knows the clinical guidelines based on health care
- is able to identify scientific / professional sources of information in their field and is able to retrieve them systematically
- is able evaluate and use information sources

Content (course unit)

- structured data search and literature critique
- grounds of good scientific practice
- evidence-based practice in nursing
- the most important national and international databases and clinical guidelines in the field of health sciences

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- knows the basics of a structured data search
- perceives the importance of evidence-based knowledge in nursing.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- is able to describe the structured data search process
- understands the importance of evidence-based practice in nursing.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- is able to implement a structured data search with detailed explanations
- is able to apply evidence-based knowledge and clinical guidelines in nursing.

Location and time

Toteutus nyt keväällä 2020 verkkototeutuksena 1.4 - 28.4.2020

Exam schedules

Moodle-tentti 28.4.2020,
1. uusinta examissa vk 20/2020, 2. uusinta examissa vk 22/2020

Assessment methods and criteria

Annettujen tehtävien suorittaminen aikataulussa ja ohjeistusten mukaan.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Aivoriihipaneelit
Väittelytilaisuus
Seminaarityöskentely
Tiedonhaun harjoitukset informaatikon kanssa

Learning materials

Elomaa L & Mikkola H. 2010. Näytön jäljillä – Tiedonhaku näyttöön perustuvassa hoitotyössä. Turun ammattikorkeakoulun oppimateriaaleja 12. Viides uudistettu painos. Turun ammattikorkeakoulu. Turku

Korhonen A., Jylhä V., Korhonen T. & Holopainen A. 2018. Näyttöön perustuva toiminta. Tarpeesta tuloksiin.

Student workload

3 op = 81 tuntia. Tarkempi aikataulu orientaatiomateriaalissa orientaatiotunnilla.

Content scheduling

Osa 1: Teoria: sisältää aivoriihet, seminaari ja tentti. Tentti arvioidaan numeerisesti, seminaari- ja muut tehtävät hyväksytty/hylätty. Seminaariraportoinnissa mukana positiivishenkinen ja kehittävä palute kolleega-parille.

Osa 2: Informaatikon osuus: hyväksytty/hylätty

Completion alternatives

Toteutus toisen ryhmän mukana

Practical training and working life cooperation

Aiheet ja esimerkit suoraan työelämästä

International connections

Osa materiaalista Uuden-Seelannin ja Australian ensihoidon opiskelijoiden tekemiä töitä.

Further information

Toteutussuunnitelma päivittyy orientaatiotuntiin mennessä.
Pakollinen 100% läsnäolo ensimmäisellä tapaamiskerralla, informaatikon tiedonhaun tunneilla, aivoriihessä ja seminaarissa. Kaikki annetut tehtävät on suoritettava hyväksytysti.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä aikataulun mukaisesti. Tehtävien suoritus ei yllä hyväksytyn tehtävän sisältöihin.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on suorittanut tehtävät aikataulun mukaisesti. Tehtävän toteutuksessa on noudatettu annettuja materiaaliohjeita. Aiheen oma pohdinta jää kovin vähäiseksi eikä tehtävässä tulee esiin mitään uutta tai kehittämiskohtaa hoitotyön kehittämiseksi.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on suorittanut tehtävät ajallaan ja ohjeistusta noudattaen. Tehtävässä on hyödynnetty kriittistä ajattelua ja tuotu esiin käytännön kehittämiskohtia tutkittujen tutkimusten valossa.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on suorittanut tehtävät aikataulun mukaisesti ja noudattaen annettuja ohjeita. Opiskelija on perehtynyt syvällisemmin kokoamiinsa aineistoihin ja tuonut esiin ammatillista ja kehittää analysointia ja pohdintaa. Opiskelija on tuonut esiin materiaalin avulla kehittämisskohtia käytännön hoitotyöhön.

Go back to top of page