Introduction to Research (3 cr)
Code: 7B00CV06-3003
General information
- Enrolment period
- 01.11.2019 - 08.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.01.2020 - 20.05.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Biomedical Laboratory Science
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 36
- Degree programmes
- Degree Programme in Biomedical Laboratory Science
Objectives (course unit)
Students
- know research classification, phases of research process, and analysis methods in outline
- can assess ethics and reliability of research in all phases
- know issues related to research plan contents
Content (course unit)
Research classification and types
Phases in research process: reading about the topic, planning, selection of method, collection of data, analysis, presentation of results, and discussion
Thesis plan / research plan
Assessment of reliability of information and its ethical use
Exam schedules
Alkutesti 9.1.
Koe 3.3. Uusintakoe Examissa
Evaluation methods and criteria
Tentti
Aktiivinen osallistuminen verkkokeskusteluihin. Raportti (pro gradu -tutkielma analyysi) voi nostaa tai laskea arvosanaa.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Alkutesti, aloitusluento, verkkotyöskentely. Pienryhmätyöskentely, itsenäinen opiskelu, gradu/tutkimuksellisen opinnäytetyön analyysi. Tarkempi jaksotus Tabulassa.
Learning materials
Alkutentti:
Hirsjärvi Sirkka, Remes Pirkko & Sajavara Paula: Tutki ja kirjoita. 2009 tai vastaava. Tammi.
LISÄMATERIAALIA
Heikkilä T. 2014. Tilastollinen tutkimus. Edita.
Kananen J. 2011. Kvantti: kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kananen J. 2014. Laadullinen tutkimus opinnäytetyönä: miten kirjoitan kvalitatiivisen opinnäytetyön vaihe vaiheelta. Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Liikanen E. 2009. Kliininen laboratoriotiede. Gaudeamus. Palmenia-sarja.
Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi, Kustannusosakeyhtiö Tammi
Vilkka Hanna: Tutki ja kehitä. 2015. PS-kustannus.
Vilkka H & Airaksinen T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö. Tammi.
INTERNET-MATERIAALI
Menetelmäopetuksen tietovaranto, http://www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus/
Metodix, https://metodix.wordpress.com/
TAI VASTAAVAT TIEDOT
Student workload
3 op= 81h opiskelijan työtä
Kontaktiopetusta 6h/opiskelija. Raportti ja verkkotyöskentely 75h
Further information
Läsnäolo pakollinen kaikilla kontaktitunneilla.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei osaa kuvata tutkimusprosessin vaiheita.
Opiskelija ei osaa tarkastella määrällistä eikä laadullista tutkimusotetta.
Opiskelijan tiedot tieteellisen tiedon perusteista ovat irrallisia.
Raporttia ei ole tehty hyväksytysti. Poissaoloja läsnäolotunneilta
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet.
Opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista tutkimusotetta.
Opiskelijan tiedot tieteellisen tiedon perusteista ovat irrallisia, toteavalla tasolla.
Raportissa puutteita tai asiavirheitä.
Raportin ulkoasu ei vastaa TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjetta
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin vaiheet.
Opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet.
Opiskelijan tieteellisen tiedon perusteista ovat jäsentymättömiä.
Raportissa sisällöllisesti pieniä puutteita, menetelmäkirjallisuutta hyödynnetty raportissa.
Raportti on kirjoitettu pääsääntöisesti TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeen mukaisesti
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa soveltaa tutkimusprosessia bioanalytiikan tutkimukseen.
Opiskelija osaa soveltaa määrällistä ja laadullista tutkimusotetta.
Opiskelija osaa arvioida terveystieteellistä ja bioanalytiikan tutkimusta.
Raportti kirjoitettu TAMK kirjallisen raportoinnin ohjeen mukaisesti
Raportissa on perustellen yhdistetty menetelmäkirjallisuutta omaan pohdintaan