Skip to main content

Introduction to Research (3 cr)

Code: 7B00CV06-3003

General information


Enrolment period
01.11.2019 - 08.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2020 - 20.05.2020
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Biomedical Laboratory Science
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 36
Degree programmes
Degree Programme in Biomedical Laboratory Science
Teachers
Marja Jaronen
Eeva Liikanen
Person in charge
Kirsi Mansikkamäki
Course
7B00CV06

Objectives (course unit)

Students
- know research classification, phases of research process, and analysis methods in outline
- can assess ethics and reliability of research in all phases
- know issues related to research plan contents

Content (course unit)

Research classification and types
Phases in research process: reading about the topic, planning, selection of method, collection of data, analysis, presentation of results, and discussion
Thesis plan / research plan
Assessment of reliability of information and its ethical use

Exam schedules

Alkutesti 9.1.
Koe 3.3. Uusintakoe Examissa

Evaluation methods and criteria

Tentti
Aktiivinen osallistuminen verkkokeskusteluihin. Raportti (pro gradu -tutkielma analyysi) voi nostaa tai laskea arvosanaa.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Alkutesti, aloitusluento, verkkotyöskentely. Pienryhmätyöskentely, itsenäinen opiskelu, gradu/tutkimuksellisen opinnäytetyön analyysi. Tarkempi jaksotus Tabulassa.

Learning materials

Alkutentti:
Hirsjärvi Sirkka, Remes Pirkko & Sajavara Paula: Tutki ja kirjoita. 2009 tai vastaava. Tammi.

LISÄMATERIAALIA
Heikkilä T. 2014. Tilastollinen tutkimus. Edita.
Kananen J. 2011. Kvantti: kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kananen J. 2014. Laadullinen tutkimus opinnäytetyönä: miten kirjoitan kvalitatiivisen opinnäytetyön vaihe vaiheelta. Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Liikanen E. 2009. Kliininen laboratoriotiede. Gaudeamus. Palmenia-sarja.
Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi, Kustannusosakeyhtiö Tammi
Vilkka Hanna: Tutki ja kehitä. 2015. PS-kustannus.
Vilkka H & Airaksinen T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö. Tammi.
INTERNET-MATERIAALI
Menetelmäopetuksen tietovaranto, http://www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus/
Metodix, https://metodix.wordpress.com/

TAI VASTAAVAT TIEDOT

Student workload

3 op= 81h opiskelijan työtä
Kontaktiopetusta 6h/opiskelija. Raportti ja verkkotyöskentely 75h

Further information

Läsnäolo pakollinen kaikilla kontaktitunneilla.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei osaa kuvata tutkimusprosessin vaiheita.
Opiskelija ei osaa tarkastella määrällistä eikä laadullista tutkimusotetta.
Opiskelijan tiedot tieteellisen tiedon perusteista ovat irrallisia.
Raporttia ei ole tehty hyväksytysti. Poissaoloja läsnäolotunneilta

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet.
Opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista tutkimusotetta.
Opiskelijan tiedot tieteellisen tiedon perusteista ovat irrallisia, toteavalla tasolla.
Raportissa puutteita tai asiavirheitä.
Raportin ulkoasu ei vastaa TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjetta

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin vaiheet.
Opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet.
Opiskelijan tieteellisen tiedon perusteista ovat jäsentymättömiä.
Raportissa sisällöllisesti pieniä puutteita, menetelmäkirjallisuutta hyödynnetty raportissa.
Raportti on kirjoitettu pääsääntöisesti TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeen mukaisesti

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa soveltaa tutkimusprosessia bioanalytiikan tutkimukseen.
Opiskelija osaa soveltaa määrällistä ja laadullista tutkimusotetta.
Opiskelija osaa arvioida terveystieteellistä ja bioanalytiikan tutkimusta.
Raportti kirjoitettu TAMK kirjallisen raportoinnin ohjeen mukaisesti
Raportissa on perustellen yhdistetty menetelmäkirjallisuutta omaan pohdintaan

Go back to top of page