Education and Teaching Competence and Digital Communication (3cr)
Code: 7K00CT71-3034
General information
- Enrolment period
- 25.11.2019 - 09.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2020 - 02.02.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Objectives (course unit)
The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching;
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation;
- is able to use and plan digital teaching methods and materials;
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.
Content (course unit)
- different education and teaching philosophies;
- the education and teaching method process;
- education in different situations with various methods;
- education and communication utilising information and communications technology;
- evaluation of effectiveness in education.
Prerequisites (course unit)
30 ects of initial stage studies must be completed before entering the middle stage studies.
Exam schedules
Läsnäolopakollinen seminaarit, joissa esitykset "Onnistuuko ohjaus" -teemoista ja ohjaustuotos raportteineen. Ei tenttiä.
Opintojakson arvosana koostuu ryhmä ja/tai yksilötehtävistä.
Assessment methods and criteria
Arvioitava seminaariesitys ohjausosaamisen teoriasta (50% arvioinnista) ja ohjaustilanteen suunnittelu ja kirjallinen raportti (50% arvioinnista).
Voi tarkentua vielä orientaatioon mennessä.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, ryhmätyöskentely, harjoitukset, toiminnalliset menetelmät ja itsenäinen työskentely. Ohjaamistilanteen suunnittelu, toteutus ja raportointi.
Learning materials
Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylän eri talot, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.
Student workload
Osa 1 teoria: luento-opetus 4h-6h (voi täydentyä), seminaari 4h, ohjaustilanne ja 69h itsenäistä opiskelua (seminaariesityksen valmistelu, ohjaustilanteen suunnittelu ja raportointi)
Osa 2 kirjoitusviestinnässä orientaatio ja kirjoituspaja
Content scheduling
Osa 1: Teoria
Osa 2: Kirjoitusviestintä (sisältää tehtävän ja raportin)
Tarkemmin osista:
Osa 1: Teoria
Toteutuksen orientaatiossa on läsnäolovelvollisuus.
Tehtävä 1. Ohjausosaamisen (ohjausopetus) tehtävän tekeminen ja esittäminen esitysseminaarissa. Suullinen vertaisarviointi. Esitysseminaarissa läsnäolovelvollisuus. Poissaolo esitysseminaarista korvataan osallistumalla toisen toteutuksen esitysseminaariin.
Tehtävä 2. Ohjaustilanteen suunnitelu, toteuttaminen ja kirjallinen raportointi.
Osa 2: Kirjoitusviestintä
Kirjoitusviestintä -workshop: max 20 opiskelijan ryhmä. Essee, josta 50 % tulee olla workhoppiin osallistuessa valmiina, otetaan mukaan workshopiin. Omat tietokoneet mukaan. Poissaolo korvataan toiseen workshopiin osallistumisella opiskelijamäärän rajoissa. Sisältää erillisen oman osaamisen arvioinnin.
Practical training and working life cooperation
Opintojaksoon sisältyy gerontologian opintojaksoon liittyvä kokemusoppimisen ohjaamistilanne. Jos et suorita gerontologian opintojaksoa samanaikaisesti, ohjaamistilanne toteutetaan eri tavalla. Ohjeistus orientaatiossa.
Further information
Opintojakson tiedot voivat tarkentua orientaatioon mennessä.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Ei ole palauttanut annettuja tehtäviä
• Ei ole osallistunut ryhmätöihin eikä lähiopetukseen
• Ei osaa arvioida omaa ja ryhmän toimintaa
• Ei ole päässyt kurssin tavoitteisiin
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät: ryhmätyöt eivät ole täysin tehtävänannon mukaisia, tehtävissä ja essee -tehtävässä on puutteita
• Osallistuu ryhmätöihin ja lähiopetukseen vain vähän
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa epärealistisesti ja epäasiallisesti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin tyydyttävästi
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
• Osallistuu ryhmätöihin ja lähiopetukseen aktiivisesti
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti ja kunnioittavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin hyvin
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
• Osallistuu ryhmätöihin ja lähiopetukseen aktiivisesti, kantaa vastuuta ryhmän tuotoksista
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti, kunnioittavasti, rakentavasti ja oivaltavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin erityisen hyvin