Skip to main content

Digital Systems in Resource Planning (10 cr)

Code: 8T00DQ60-3001

General information


Enrolment period
10.06.2020 - 09.10.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.10.2020 - 17.12.2020
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
10 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 70
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Arja Luiro
Riitta Brännare
Sanna Luoto
Person in charge
Satu Kylmälä
Course
8T00DQ60

Objectives (course unit)

Students are able
- to use information technology in management and to evaluate its usability

Content (course unit)

WHAT kind of information systems are there in the field?
WHY is research important in developing the service business?
HOW does the business idea thinking affect selection of information systems?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
-recognize the basic concepts of the information systems in the field.
-is able as guided to use information systems in the field.
- is able to describe the importance of digital systems in management.
-is able to evaluate usability from its own point of view.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
-is able to compare information systems in the field and apply to practice.
-is able to choose the best system according to the business idea and also justify her/his choise.
-is able to utilize systems in planning and practical problems
-takes responsible and commit to own and team’s activities

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
-is able to analyze information obtained from the systems in the field and to use it in management
-is able to evaluate different digital systems and create new solutions
-is able to co-operate responsibly, flexibly and constructively with the various interest groups

Location and time

19.10.- 17.12.2020 (arvioinnit tulevat myöhemmin)
TAMK, Kuntokatu 3 (aloitusviikko mahdollisuuksien mukaan), muutoin opiskelu on etäopiskelua ja tapahtuu mm. zoomin välityksellä. Kurssille tulee zoom-linkki (julkaistaan moodlessa) ja on käytettävissä koko kurssin ajan.

Kurssi toteutetaan viikoilla 43-51 (9 viikkoa)
-maanantaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 9 ja 15 välillä, myös muita aikoja opiskelijan on syytä varata tiimien työskentelylle sekä henkilökohtaisten tehtävien yms. tekemiseen
-kurssin aikataulu julkaistaan moodlessa
-aikataulu tarkentuu myös tässä tilassa ennen kurssin alkua

Exam schedules

1. tentti 26.11.2020
2. tentti ma 14.12.2020

Evaluation methods and criteria

-Tentit (moodletentti - monivalinnat, o/v +tenttiessee ennakkotehtävänä moodletenttiin saavuttaessa), yksilösuorituksena, arviointi 0-5 tehtävistä saatujen pisteiden mukaan, 30 % kokonaisarvosanasta
-Liiketoimintajärjestelmä digitaalisin keinoin -tiimitehtävä (raportti ja esitys) + opponointi, 0-5, 30 % kokonaisarvosanasta (arvioinnin kohteet moodlessa)
-Oppimispäiväkirja yksilö, hyväksytty/täydennettävä
-Digimarkkinoinnin analyysi yksilö, 0-5, 20 % kokonaisarvosanasta
-Ammatillinen osallistuminen yksilö/tiimi, 0-5, 20 % kokonaisarvosanasta
Ammatillisen osallistumisen arvioinnissa huomioidaan seuraavat osa-alueet.
tuntitehtävät, itse- ja vertaisarvionnit (yksilö/tiimi)
poissaolot, myöhästymiset (etä-/tiimityö)
aktiivinen osallistuminen etäopetukseen Zoomissa
sitoutuminen tiimityöskentelyyn yhteisten pelisääntöjen mukaisesti
palveluasenne, ”hospitality”
valmius ja joustavuus muuttuvissa tilanteissa
esiintyminen ja toiminta eri verkostoissa

Assessment scale

0-5

Teaching methods

-luennot, webinaarit, paneelit, neuvottelut
-tiimityöskentely ja työskentelyn ohjaaminen
-esitykset, virtuaalinäyttelyt

Learning materials

Oppimateriaali ja/tai linkit ovat moodlessa.

Student workload

kurssin laajuus on 10 op
opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan työtä, joka koostuu etäluennoista ja webinaareista, tunti-/viikkotehtävien tekemisestä, materiaaleihin perehtymisestä, tiimityöskentelystä (tiimitehtävät), oppimispäiväkirjan kirjoituksesta

Content scheduling

Etäluentoihin ja webinaareihin liittyvän materiaaliin perehtyminen + tentit, oppimispäiväkirja, 3 op
Liiketoimintajärjestelmä digitaalisin keinoin -tiimitehtävä + opponointi, 3 op
Digimarkkinoinnin analyysi, 2 op
Ammatillinen osallistuminen (luennot + tehtävät, harjoitukset), 2 op

Completion alternatives

-ei ole

Practical training and working life cooperation

-webinaari- ja paneelikeskusteluun osallistujat elinkeinosta

Further information

Kurssi toteutuu pääasiassa tai kokonaan etäopiskeluna, ensimmäisen viikon aikana (viikko 43) koronatilanteen mahdollistaessa kokoontuminen TAMKilla, tästä ilmoitetaan lähempänä kurssian alkamista.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- tunnistaa alan digit. järjestelmiä ja niihin liittyvää peruskäsitteistöä
- osaa käyttää ohjattuna alan digit. järjestelmiä
- osaa kuvata digit. järjestelmien merkityksen yrityksen toiminnassa ja johtamisessa
- osaa arvioida käytettävyyttä omasta näkökulmasta
- toimii osana sidosryhmiä ml. tiimi

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa vertailla alan tietojärjestelmiä ja soveltaa niitä käytäntöön
- osaa valita sopivimman järjestelmän liikeidean mukaisesti ja perustella valintansa
- osaa hyödyntää järjestelmiä suunnittelussa ja käytännön ongelmien ratkaisussa
- ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toimintansa lisäksi myös sidosryhmien ml. tiimin toimintaan.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa analysoida alan digit.järjestelmistä saatua tietoa ja käyttää sitä johtamisen välineenä
- osaa arvioida erilaisia digit. järjestelmiä ja luoda uusia ratkaisutapoja niiden käyttöön ja hyödyntämiseen
- osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti eri sidosryhmien ml. tiimin kanssa.

Go back to top of page