Skip to main content

Professional English for BBA Studies (5 cr)

Code: 3H00EK36-3006

General information


Enrolment period
08.06.2020 - 20.10.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.10.2020 - 24.05.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
English
Seats
15 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Riitta Raimovaara
Course
3H00EK36

Objectives (course unit)

On this course students will learn about the professional business communication in working life environment. European Framework of Reference for Languages B2 level.

After completing the course students will be able to
- tell about their personality, education, work experience, tasks and duties at work by using professional English
- meet customers’ needs when servicing the customer base and communicating with interest groups
- follow and participate in the development of their field by using different ways of communication.

Content (course unit)

What can the student communicate on his/her competence and working life environment in the target language?
What kind of qualifications does the student need to succeed in multicultural customer-based interaction in the target language?
How can the student develop his/her competence and acquire business-related information in the target language?

Prerequisites (course unit)

Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

- pronunciation is not always correct but acceptable for communication
- comprehension of key points of limited professional material is fairly good and with tools for studies
- basic knowledge is acquired and shared
- basic and unclear expressions are used in communication but main message is shared and
- transmitted with some professional touch
- communication seems clumsy and limited but some attention is paid to interaction
- all separately defined course requirements contributing to the final grade are met.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

- pronunciation sounds clear and quite natural
- comprehension of key points as well as details of professional material is good and acquired
- knowledge can be implemented
- clear professional expressions are used and the number of mistakes is limited
- communication seems professional and interpersonal skills are quite good
- all separately defined course requirements contributing to the final grade are met.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

- pronunciation sounds clear and natural with different nuances in tone
- comprehension of key points as well as details of demanding professional material is good and
- acquired knowledge can be implemented with ease
- fluent and proficient language is used with a good sense of style and register
- communication seems professional, interactive and efficient with very few mistakes made
- all separately defined course requirements contributing to the final grade are met.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Approved:
All the separately defined course requirements contributing to the final grade must be fulfilled.

Location and time

Opinnot ajoittuvat 2. ja 4. periodille. Opetustunnit (Zoom) ovat lukujärjestyksen mukaisesti. Opiskelijalla on aktiivisen osallistumisen velvoite (väh.5/8 osallistuminen tunneille, väh.60% tehtävistä/materiaaleista HUOM. Moodlen aktiivisuus-seuranta).

Exam schedules

Kirjalliset osatentit ovat periodien lopussa: syksyn kirjallinen tentti on 7.12. ja keväällä on liikeviestinnän kirjallinen Moodle-tentti 4.5.

Huom. Mikäli opiskelija ei pääse osallistumaan kirjalliseen tenttiin tai hylätty tentti pitää uusia, opiskelijan tulee ilmoittautua tenttiin s-postitse Riitta Raimovaaralle (riitta.raimovaara@tuni.fi) viimeistään uusintatenttiä edeltävän viikon perjantaihin mennessä. Riitta Raimovaaran omaehtoiset uusinta-tenttipäivät ovat: ti 2.2., ti 6.4., ti 25.5.

Uusintatentit ovat Moodle-tenttejä Zoom-valvonnalla (tai sovitusti konetenttejä TAMK EXAM tenttiterraariossa).Tenttiaika on klo 17.00-19.00.

HUOM. Pakolliset suulliset näytöt uusitaan opettajan kanssa ajankohta sopien.

Evaluation methods and criteria

- Kirjalliset tentit (2kpl), joissa arviointiasteikko on 0-5
- Suullisia esityksiä/tehtäviä, joista 2 on pakollisia ja ne arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty
- Aktiivinen osallistuminen eli harjoitustehtävien tekeminen ja tuntiaktiivisuus per periodi huomioidaan arvioinnissa. Opiskelijalla tulee olla väh.5 osallistumiskertaa per periodi (opintojaksossa on 8 opetuskertaa per periodi) ja väh.60% kaikista tuni.moodlen harjoitustehtävistä tehtynä per periodi.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opettaja-vetoiset Zoom-opetustunnit viikoittain, harjoitukset, opetuskeskustelu, yhteistoiminnallinen oppiminen, ohjattu verkko-opiskelu Moodle-pohjalla, Moodle-tentti Zoom-valvonnassa

Learning materials

Opintojen tueksi hankittava kirjallisuus: Business Express (Niskanen-Vetter-Urbom, SanomaPro Oy, uusin painos). Huom. saatavilla rajoitetusti TAMK kirjastosta, tiedustele myös muista kirjastoista tai osta käytettynä. - Lisämateriaali julkaistaan englannin Moodle-pohjalla.

Student workload

1 op. = 27 tuntia työtä. Opiskelijan osallistuminen opetukseen viikoittain (3h) sekä itsenäinen työskentely viikoittain (opiskelumateriaaliin tutustuminen + harjoitustehtävät 1-2h) sekä lisäpanostus ennen tenttejä tai näyttöjä X tuntia.

Content scheduling

Opintojaksolla perehdytään ammatilliseen kielenkäyttöön liike-elämän vuorovaikutustilanteissa seuraavasti:

SYYSLUKUKAUSI:
Sisältö:
- Education
- Employment
- Applying for a job
- Cross-cultural communication and business visits
- Company presentations at a Trade Fair (compulsory talk activity on 30 Nov)
- Meetings and Negotiations

KEVÄTLUKUKAUSI:
Sisältö:
- Business News presentation+follow-up discussion (compulsory talk activity in pairs according to agreed schedule)
- The operational environment of a company
- Business communication on the phone or via video connection
- Persuasive business writing (emails etc.)
- The purchasing process including the following:
**Terms of Business e.g. Incoterms 2020, International Payment Terms
**Inquiries and Requests
**Quotations
**Orders and Order Dispatch messages (including Packing and Transport)
**Complaints, Claims and Recalls
**Reminders and Collections

Completion alternatives

Mikäli opiskelijalla on opintojakson sisältökuvauksen mukaisia korkeakouluopintoja hänen tulee selvitellä hyväksilukuasioita opintojakson opettajan kanssa ennen varsinaisen opintojakson alkamista. Hyväksilukemista varten opiskelijan tulee täyttää HyväHot hakemus vaadittavine liitteineen (kts. TAMK ohjeistus aiempien opintojen hyväksilukemisesta).

Merkonomin tutkinnon tai vastaavat tiedot ja taidot (esim pitkä kansainvälinen työkokemus) omaavien tulee selvitellä mahdollisuus AHOT osaamisnäytön antamiseen tai osittaiseen hyväksilukemiseen esim. vapautus aktiivisesta osallistumisesta tunneille.

Practical training and working life cooperation

Yritysvierailut ja messukäynnit harjoitusyritys-toiminnan puitteissa sekä erilaiset työelämä-yhteistyöhankkeet ja opiskelijan pakollinen työharjoittelu.

International connections

TAMKissa vierailevien asiantuntijoiden luennot ja tapaamiset, opiskelija-vaihto (huom. Korona-ajan rajoitukset)

Further information

Opinnot (5op.) jakautuvat kahdelle eri periodille, joista ensimmäinen osa on syksyllä ja toinen (liikeviestintä) keväällä.
*Opintojakson esitietovaatimukset: lukio tai ammatillinen tutkinto, Eurooppalaisen taitotasoasteikon B2-taitotaso.
*Tieto opintojakson virtuaalisuudesta opiskelijalle: käytämme tuni.moodle oppimisympäristöä sekä muita digitaalisia opiskelun työkaluja.
*Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta sähköisen opintojaksopalautejärjestelmän kautta sekä muulla tavalla opintojakson aikana.
*Riitta Raimovaara (riitta.raimovaara@tuni.fi) on tavattavissa (aika etukäteen sopien) työhuoneessa B5-21 tai Zoom-yhteydellä.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

All the separately defined course requirements contributing to the final grade must be fulfilled.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

* pronunciation is not always correct but acceptable for communication
* comprehension of key points of limited professional material is fairly good and with tools for studies basic knowledge is acquired and shared
* basic and unclear expressions are used in communication but main message is shared and transmitted with some professional touch
* communication seems clumsy and limited but some attention is paid to interaction
* all separately defined course requirements contributing to the final grade are met

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

* pronunciation sounds clear and quite natural
* comprehension of key points as well as details of professional material is good and acquired knowledge can be implemented
* clear professional expressions are used and the number of mistakes is limited
* communication seems professional and interpersonal skills are quite good
* all separately defined course requirements contributing to the final grade are met

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

* pronunciation sounds clear and natural with different nuances in tone
* comprehension of key points as well as details of demanding professional material is good and acquired knowledge can be implemented with ease
* fluent and proficient language is used with a good sense of style and register
* communication seems professional, interactive and efficient with very few mistakes made
* all separately defined course requirements contributing to the final grade are met

Go back to top of page