Communication in Business (5 cr)
Code: 3H00DZ71-3002
General information
- Enrolment period
- 23.11.2020 - 11.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.05.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
The student can promote his/her business using communication skills effectively.
His/her negotiating and meeting skills are updated.
The student can write reports and apply IT-skills professionally.
Content (course unit)
Business communication and informing
Digital communication
Negotiating and presentation skills
Reports
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Satisfactory
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Good
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Excellent
Exam schedules
Opintojaksolla ei järjestetä tenttiä. Osaaminen ja oppiminen osoitetaan ja arvioidaan kirjallisten ja suullisten tehtävien avulla. Tehtävien ohjeet ja aikataulutiedot täsmentyvät opintojakson aikana.
Assessment methods and criteria
Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista opetukseen sekä kirjallisten ja suullisten tehtävien suorittamista asetettujen oppimis-, laatu- ja aikataulutavoitteiden mukaan.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, ryhmä- ja yksilötehtävät, viestintä- ja vuorovaikutusharjoitukset, esitykset, itse- ja vertaisarviointi; koronapandemian aikana kaikki opetus Zoomissa.
Learning materials
Opintojaksolla käytetään Moodlea sähköisenä oppimisympäristönä. Opetusmateriaali, verkkolinkit, kirjalistat, tehtäväohjeet ja -palautukset, suoritusvaatimukset, jakson aikataulu ym. käytännön asiat keskitetään sinne. Opettaja lähettää opintojaksoa koskevat viestit Moodlen kautta.
Student workload
Yhden opintopisteen laskennallinen työaika on noin 27 tuntia. Lähiopetusta on niukasti, joten opiskelijoiden tulee panostaa itsenäiseen opiskeluun (apuna Moodle, jossa selkeät ohjeistukset) ja annettuihin tehtäviin.
Content scheduling
Opintojakson aikataulu, sisällöt ja vaaditut suoritukset esitellään lähiopetuskerrolla, ja ne ovat nähtävillä Moodlessa.
Completion alternatives
AHOT-menettely
Further information
Kirjallinen viestintä: Asiatyylisen, sujuvan tekstin tuottaminen tavoite- ja kohderyhmälähtöisesti; kaupan alan tekstit ja tekstityöpajat; tekstin suunnittelu, prosessointi, viimeistely. Lähtökohtana yritysviestinnän tarpeet.
Kielen- ja tekstinhuollon perusteita; verkon tarjoamat työkalut; sosiaalinen media ammatillisen verkkoviestinnän välineenä 2020-luvulla; kriisiviestintä
Vuorovaikutus: vakuuttavan viestinnän elementit; liike-elämän neuvottelu- ja esiintymistaitojen kehittäminen; empatia ja tunnetaidot ammatillisessa viestinnässä
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei osallistu lähi- eikä verkko-opetukseen eikä suorita/palauta annettuja tehtäviä.
Hylätytyt tehtäväsuoritukset: opiskelija ei hallitse asiatyyliä, ei osaa viestiä tilannekohtaisesti eikä kykene kohdentamaan viestejään tavoitteiden ja kohderyhmän mukaan. Kielessä ja ilmaisussa on runsaasti puutteita sekä rakenne-, muoto- ja tyylivirheitä. Opiskelija ei hahmota yhteisöviestinnän merkitystä eikä kykene käytännön sovellusten tuottamiseen.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii ymmärrettävästi ja asiatyylisesti jäljitellen malleja ja ohjeita. Olennainen tieto välittyy, joskin viestien tavoite- ja tilannekohtaisessa jäsentämisessä on puutteita. Viestien rakentaminen on hapuilevaa, ja kielellisen ilmaisun muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa. Opiskelija hahmottaa yhteisöviestinnän merkityksen sekä kykenee soveltamaan tietojaan ja osaamistaan tyydyttävästi.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii jäsentyneesti ja havainnollisesti sekä kohdentaa viestinsä vastaanottajan ja tilanteen mukaisesti. Olennainen tieto välittyy selkeästi ja perustellusti. Viestit ovat helposti vastaanotettavia, sujuvia ja tekstit melko virheettömiä. Opiskelija ymmärtää yhteisöviestinnän merkityksen selkeästi sekä kykenee soveltamaan tietojaan ja osaamistaan onnistuneesti.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii vakuuttavasti, innostavasti ja vuorovaikutteisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä monipuolisesti. Opiskelija osaa jäsentää ja tiivistää olennaisen tiedon erinomaisesti ja hallitsee tilannekohtaisen kielen, ilmaisun ja tyylin. Opiskelija ymmärtää yhteisöviestinnän merkityksen monipuolisesti sekä osoittaa viestintäkeinojen asiantuntevaa ja sujuvaa hallintaa.