Skip to main content

Research as a Tool (5cr)

Code: 3H00CU40-3004

General information


Enrolment period
02.12.2019 - 31.12.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Jarmo Koivuniemi
Jarmo Pösö
Person in charge
Jarmo Pösö
Course
3H00CU40

Objectives (course unit)

The student knows research and develop methods and can apply them. He/she learns how to modify research ideas and problems. He/she can make a research plan and write a research report.

Content (course unit)

Research methods
Research process
Research plan, implementation and report

Prerequisites (course unit)

1. year studies or similar skills and knowledge.

Assessment methods and criteria

Määrällinen tutkimus: Palautettava harjoitustyö

Assessment scale

0-5

Teaching methods

luennot
harjoitukset
harjoitustyö
oppimispäiväkirja

Learning materials

Heikkilä, Tarja: Tilastollinen tutkimus.
Verkkomateriaalia

Student workload

Määrällinen tutkimus:
luennot ja harjoitukset lähikerroilla (12 h)
Itsenäinen työskentely: kurssimateriaalin perehtyminen, harjoitukset ja harjoitustyö (68 h)

Tutkimuksen perusteet ja laadullinen tutkimus:
luennot ja harjoitukset lähikerroilla (7 h)
itsenäinen työskentely ja oppimispiväkirjan laatiminen (46 h)

Content scheduling

Tutkimustyön perusteet ja laadullinen tutkimus:
16.1. Tutkimustyön perusteet ja tutkimusetiikka
21.2. Laadullisen tutkimuksen lähetymistavat ja menetelmät
20.3. Sisällönanalyysi

Määrällinen tutkimus:
17.1. Havaintomatriisi, jakaumataulukot ja -kuviot
20.2. Ryhmittäin kuvaaminen
19.3. Tunnusluvut ja niiden tulkinta
17.4. Edelliset aiheet

Completion alternatives

Sovittava erikseen opettajien kanssa.

Further information

Säännöllinen lähikerroille osallistuminen on tärkeää.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole palauttanut harjoitustyötä tai läpäissyt tenttiä. Opiskelija ei ole ymmärtänyt kurssin sisältöä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa.

Go back to top of page