Employee Experience Management (5 cr)
Code: 8U00DR22-3002
General information
- Enrolment period
- 25.11.2019 - 05.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 23.01.2020 - 14.03.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 35
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Student can:
-develop own human resource management competences
-analyze service work and assignments, human resource management and working cultures of service industry
-use and produce data, statistics and key figures to develop human resources
-plan and develop human resource strategy
-research, develop and enrich employee experience
-ideate and co-create human resource management project
Content (course unit)
Contents:
-best practices, challenges and develop factors of human resource management service on service industry.
- human resource strategies
-operational, tactic and strategic methods of human resource management
-developing factors of employee experiences
- emotions at work
- knowledge-based management
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Student
- can identify and define phenomena related to employee experience and basic concepts
- is familiar with different procedures for developing employee experience
- examines and evaluates things from its own perspective
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Student
- can apply personnel development tools and choose the most suitable tool for developing employee experience and justify their choice
- is able to describe and evaluate as a manager the financial and well-being impact of their own HR -management
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Student
- have a broad understanding of issues related to employee experience management and the relationships between them
- can find, justify and try different approaches and alternatives to develop and manage employee experience
- systematically use feedback and information as a tool for developing professional growth and well-being for themselves and their communities
Location and time
Lähikerrat:
23.1.2020 klo 16.30 - 20.00
12.3.2020 klo 16.30 - 20.00 - TILA: C2-12
14.3.2020 klo 8.30 - 14.00 - TILA: B5-31
Exam schedules
Kurssi arvioidaan seuraavasti:
Pienryhmissä tehtävät kirjalliset tehtävät:
- Osa 1) Työntekijäkokemus työntekijän näkökulmasta: 50 % arvosanasta
- Osa 2) Työntekijäkokemuksen johtaminen ja sen kehittäminen: 50 % arvosanasta
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Kurssi koostuu interaktiivista lähikerroista ja projektityöskentelystä pienryhmissä.
Learning materials
Annetaan luennolla.
Student workload
Tämä on 5 opintopisteen kurssi, mikä vastaa noin 135 tuntia opiskelijan opiskeluaikaa.
Content scheduling
Lähikerrat:
23.1.2020 klo 16.30 - 20.00 : Kurssin avaus, ryhmäytyminen, tunteet ja työntekijäkokemus
Kirjoitustehtävä ryhmissä osa 1) Työntekijäkokemus työntekijän näkökulmasta
Kirjoitustehtävä ryhmissä osa 2) Muotoile ideaali työntekijäkokemus ja pohdi, miten muutos saadaan johtamisen avulla aikaan
12.3.2020 klo 16.30 - 20.00: Osan 2 esitykset / mahdollinen vierailija
14.3.2020 klo 8.30 - 14.00: Osan 2 esitykset / mahdollinen vierailija
Completion alternatives
Ei valinnaista tapaa.
Practical training and working life cooperation
Projektityö käsittelee osallistujien omia työyhteisöjä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
• Opiskelijat osaavat tunnistaa ja määritellä työntekijäkokemukseen liittyviä ilmiöitä ja peruskäsitteistöä kirjallisessa työssään. He tuntevat erilaisia menettelytapoja työntekijäkokemuksen kehittämiseen. Näiden tarkastelu on kuitenkin yksipuolista ja erilaisia näkökulmia on vähän.
• Kolmea kirjallista tai muuta lähdettä on hyödynnetty
• Käsiteltyjä asioita on vähän reflektoitu oman työn ja kokemusten kautta
• Raportin lopulliseen versioon on mahdollisesti käytetty ryhmän vertaispalautetta, mutta tämä jää epäselväksi
• Raportin muodossa on yritetty seurata TAMKin virallisia raportointiohjeita, mutta siinä on vielä selkeitä puutteita
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
• Opiskelijat osaavat soveltaa henkilöstön kehittämisen työkaluja ja valita eri vaihtoehdoista sopivimman työkalun työntekijäkokemuksen kehittämiseksi ja perustella valintansa kirjallisessa työssään. He osaavat
osaa kuvata ja arvioida esimiehenä oman henkilöstöjohtamisensa taloudellisia ja hyvinvointia lisääviä vaikutuksia.
• Työn lopullisessa muodossa on käytetty saatua palautetta.
• 4-9 tai useampaa kirjallista ja muuta lähdettä on hyödynnetty ansiokkaasti
• Käsiteltyjä asioita on reflektoitu melko hyvin oman työn ja kokemusten kautta
• Raportin muodossa on seurattu melko hyvin TAMKin virallisia raportointiohjeita (esim. suorat lainaukset tulee aina merkitä)
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
• Opiskelijat ymmärtävät laaja-alaisesti työntekijäkokemuksen johtamiseen liittyviä asioita ja niiden välisiä suhteita ja osoittavat tämän kirjallisessa työssään. He ovat hyödyntäneet erilaisia toimintatapoja ja vaihtoehtoja, perustelleet ne hyvin työntekijäkokemuksen kehittämiseksi ja johtamiseksi.
• Työn lopullisessa muodossa on käytetty palautetta ja tietoa systemaattisesti.
• 10 tai useampaa kirjallista ja muuta lähdettä on hyödynnetty ansiokkaasti
• Käsiteltyjä asioita on reflektoitu erittäin hyvin oman työn ja kokemusten kautta
• Raportin muodossa on seurattu täydellisen hyvin TAMKin virallisia raportointiohjeita (esim. suorat lainaukset tulee aina merkitä)