Skip to main content

Social Pedagogy as a Work Orientation (5 cr)

Code: 7S00EL36-3002

General information


Enrolment period
03.07.2019 - 30.11.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.08.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Open University of Applied Sciences
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Eeva-Mari Miettinen
Raija Yliniemi
Person in charge
Eeva-Mari Miettinen
Course
7S00EL36

Objectives (course unit)

Students:
- are aware of the multi-disciplinary and diverse aspects of social services
- can explain the historical development and theoretical traditions of social pedagogy and social work
- are familiar with different approaches to social work and social pedagogy
- understand the significance of social work and social pedagogy in society
- can explain the importance of social pedagogy in early childhood education and social work
- can explain the significance of social pedagogy in client work

Content (course unit)

- The historical development and theoretical traditions of social work and social pedagogy
- Preventive, rehabilitative, communal, and structural social work
- Pedagogy of the oppressed, socio-cultural motivation
- Social pedagogy in early childhood education, civic education, and social work
- Community, inclusion, dialogue, and functionality as principles of client work

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Describes and knows the basic ideas, concepts and practices of social pedagogical orientation.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Student is able to explain the starting points and significances of social pedagogical work and approach in social work in a versatile and comprehensive way. Student is able to analyze social reality and work by using theoretical consepts of social pedagogy.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Student is able to create a holistic and theoretically grounded understanding of social pedagogy and is able to critically analyze one's own work approach and social reality.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The student has not completed all areas of the course.

Location and time

Lukujärjestyksen mukaisesti, 26.10-31.1.2019

Exam schedules

Itsenäiset kirjalliset tehtävät (3kpl), palautus Tabulaan viimeistään 31.1.2020 mennessä.

Kurssiarvosanan korotus tutkintosäännön mukaan. (ks. tutkintosääntö)
Jos opiskelija saa hylätyn arvioinnin tai ei osallistu kuulusteluun, hänellä on kaksi uusintasuorituskertaa. Ellei opiskelija pysty osoittamaan perusteltua syytä poissaoloonsa kuulustelusta tai uusinnasta, poissaolo katsotaan hylätyksi suoritukseksi. Itsenäisen tehtävän osalta tämä tarkoittaa sitä, että opiskelijalla on kaksi kertaa mahdollisuus täydentää tehtäväänsä, jos tehtävä on hylätty.

Assessment methods and criteria

1. Osallistuminen lähiopetukseen HYV/HYL
2. Kirjallinen tehtävä 0-5

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, dialogiset ryhmät,ryhmätyöt, tentit

Learning materials

Oppimateriaali:
Nivala & Ryynänen: Sosiaalipedagogiikka
Suositeltava kirjallisuus:
Varhaiskasvatuksen kirjallisuus ja tutkimus sosiaalipedagogiikan soveltamiseen.
Lähiopetuksen materiaalit
Freire, Paulo : Sorrettujen pedagogiikka

Student workload

5 op 5x 27h=135h
Kontaktiopetus 12h
Itsenäinen opiskelu 123h

Content scheduling

26.10.2019 12.45 - 15.15 EM/ Johdanto sosiaalipedagogiikkaan
08.11.2019 14.00 - 16.30 RY/ Sosiaalipedagogiikka varhaiskasvatuksessa
( kasvatusajattelu, kasvatuksen päämäärä yms. )
29.11.2019 14.00 - 15.30 EM/ Sosiaalipedagoginen kasvatustyö (Pedagoginen suhde, dialoginen pedagogiikka)
30.11.2019 12.30-15.15 / RY/ Sosiaalipedagoginen toimintakulttuuri varhaiskasvatuksessa (Osallisuus, yhteisöllisyys)

Further information

Poissaolojen korvaus:
Perehdy lähiopetuksessa käsiteltyihin teemoihin ja materiaaleihin, ja kirjoita reflektiivinen 1-2 sivun mittainen raportti. Palauta Tabulan keskustelualustalle viikon sisään.

Go back to top of page