Skip to main content

Child Welfare and Child Welfare Methods (3 cr)

Code: 7S-16-3019

General information


Enrolment period
05.05.2019 - 03.06.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.06.2019 - 05.08.2019
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Minna Nurminen
Person in charge
Minna Nurminen
Course
7S-16

Objectives (course unit)

Students
- are able to define the values and ethical principles of child welfare and its significance on an individual, communal and societal level
- are able to explain the essential contents of legislation on child welfare and family work
- are able to describe the different stages of client process in child welfare, the forms of organizing child welfare, and the role of Bachelor of Social Services in them

Content (course unit)

- Global declarations and ethical principles, the interests and social participation of children, family-oriented approach, the past, present and future of child welfare
- Key legislation on child welfare, services and benefits
- Preventive child welfare, child and family-based child welfare – preventive work, clients in child protection services, forms of support in non-institutional services, family foster care, institutional care, and aftercare

Location and time

Virtuaalinen kesätoteutus aikavälillä 1.6.-31.7.2019

Exam schedules

Toteutuksen suoritukset tulee olla tehtynä 31.7.2019 mennessä.

Assessment methods and criteria

Tabula-tehtävien arviointi asteikolla 1 - 5, joiden keskiarvosta muodostuu koko opintojakson arvosana.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Erilaiset verkkopedagogiikan menetelmät
Itsenäisesti suoritettavat verkkotehtävät

Learning materials

- Lastensuojelulaki 417/2007
- Sosiaalihuoltolain soveltamisopas
- THL:n Lastensuojelun käsikirja -verkkosivut
- Lastensuojelun Keskusliiton info -verkkosivut
Tarkemmat tiedot materiaaleista ja ohjeista löytyy Tabulasta.

Student workload

Koko opintojakso 3 op = 81 h

Content scheduling

Kesäopinnot 1.6.-31.7.2019. Opintojaksototeutus suunnattu VAIN sosionomi-opiskelijoille

Completion alternatives

Toteutus ohjeiden mukaan. Kesäopinto korvaa kokonaan syksyllä toteutettavan lähiopetuksen.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- osaa nimetä vain satunnaisia lastensuojelua ohjaavia periaatteita
- lastensuojelun lainsäädännön, asiakasprosessin ja palvelujärjestelmän nimeämisessä on paljon puutteita tai väärinymmärryksiä

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- osaa nimetä lastensuojelun arvolähtökohdat, eettiset periaatteet ja merkityksen yleisellä tasolla
- osaa nimetä lastensuojelua ja perhetyötä koskevan lainsäädännön pääkohdat
- osaa nimetä lastensuojelun asiakasprosessin eri vaiheet ja järjestämisen muodot pääpiirteittäin

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- osaa selittää ja soveltaa lastensuojelun arvolähtökohtia, eettisiä periaatteita ja merkityksiä yksilö, yhteisö- ja yhteiskuntatasolla
- osaa selittää ja soveltaa lastensuojelua ja perhetyötä koskevan lainsäädännön keskeisiä sisältöjä
- osaa selittää ja soveltaa lastensuojelun asiakasprosessin eri vaiheita ja järjestämisen muotoja

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- osaa analysoida ja arvioida lastensuojelun arvolähtökohtien, eettisten periaatteiden ja merkityksen toteutumista sekä haasteita yksilö-, yhteisö-, yhteiskunta- ja aikatasolla
- osaa soveltaa, analysoida ja arvioida lastensuojelun ja perhetyön lainsäädäntöä, asiakasprosessia ja palvelujärjestelmää

Go back to top of page