Clean Room Work and Cleanliness of Indoor Air (5 cr)
Code: V738-5-3008
General information
- Enrolment period
- 10.01.2019 - 17.02.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 22.02.2019 - 03.05.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 30
- Teachers
- Leila Kakko
- Tuuli Välineva
- Course
- V738-5
Objectives (course unit)
Student knows the effect of human activity in cleanroom work and knows the principles in cleanroom work. Student knows the requirements of GMP regulations in aseptic production. Student is able to evaluate the indoor air of the working environment. Student knows the most common research methods for indoor air and understands the effect of cleaning on indoor air.
Content (course unit)
- Cleanrooms, cleanroom classification
- Human in a cleanroom, cleanroom work
- Cleanroom clothing and means of protection
- Cleanroom cleaning
- Cleanroom control methods
- GMP Good Manufacturing Practice
- Aseptic production
- Indoor air of operational environment: effects on health, productivity and wellbeing
- Indoor air measurements
- Excursion to indoor air seminar or familiarising oneself with seminar reports
Exam schedules
Sovitaan yhteisesti ensimmäisellä kerralla
Evaluation methods and criteria
Tentti: Puhdastilatyöskentely 2 op (40%)
Kirjalliset Tabula-tehtävät(20%)
Projektityö: Sisäilman puhtaus 2 op (40%)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
lähiopetus
harjoitukset
tentti
itsenäinen verkko-opiskelu
seminaari
Learning materials
Materiaali on Tabulassa
Student workload
Pääsääntöisesti itsenäistä työskentelyä.
Content scheduling
Opintojakson sisältö:
Puhdastilatyöskentely 3 op
Sisäilman puhtaus 2 op
----------
Opintojakson lähiopetus:
Aloitus 22.2. 2019 klo 12.30
Completion alternatives
AHOT
Practical training and working life cooperation
Sisäilmastoseminaari 14.3.2019
Further information
Oppimistavoitteet
Opiskelija tuntee ihmisen toiminnan vaikutuksen puhdastiloissa työskenneltäessä
Opiskelija tietää puhdastilatyöskentelyn periaatteet
Opiskelija tuntee GMP-ohjeistuksen vaatimukset aseptisessa tuotannossa
Opiskelija tutustuu sisäilmaan vaikuttaviin tekijöihin
Toteutustapa
Nuorisoasteen päivätoteutus
----------
Pääsääntöisesti virtuaalinen toteutus.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tehtävien tyydyttävä suoritus pohjautuu pääsääntöisesti kurssimonisteen tietoihin. Lähdemerkinnöissä, lähteissä ja pohdinnassa on selkeitä puutteita.
Projektityössä aiheen käsittely on suppea ja lähteissä ja merkinnöissä on puutteita.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tehtävien hyvässä suorituksessa on käytetty jonkin verran muitakin lähteitä kuin kurssimonistetta. Lähteet on merkitty ja pohdintaa löytyy.
Projektityössä aihetta on käsitelty hyvin, lähdekritiiki huomioiden ja se sisältää jonkin verran omaa pohditaa
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tehtävien kiitettävään suoritukseen tulee käyttää kurssimonisteen lisäksi erinomaisesti erilaisia lähteitä, lähdeviitteet mainiten. Laajempiin kysymyksiin edellytetään myös omaa analyyttistä pohdintaa.
Projektityössä aiheen käsittely on monipuolista ja sisältää omaa analyyttistä pohdintaa.