Practical Teaching and Guidance Training (10cr)
Code: 1L00ET91-3007
General information
- Enrolment period
- 01.07.2019 - 31.12.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2020 - 31.07.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Virtual portion
- 7 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
- Teachers
- Seppo Janhonen
- Course
- 1L00ET91
Objectives (course unit)
The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilitation competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.
Teacher students
- set learning and competence objectives independently, plan, implement and teach a course according to the curriculum and assess achievement of the set learning and competence objectives
- build and develop different learning environments and learning paths together with their students
- give students feedback which promotes and motivates learning
- evaluate their interaction skills
- identify and develop strengths and development needs in their teaching and facilitation competence
- give constructive peer feedback to other teacher students on planning and implementation of teaching.
Content (course unit)
The course applies the Pedagogical Approaches course contents in practice.
Key question:
How do I build my teaching and facilitation practice on modern pedagogical approaches?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
HYVÄKSYTTY
Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.
HYLÄTTY
Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
(Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.)
Location and time
Ajoitus näkyy opinto-oppaan kautta.
Paikka: TAMK, Moodlessa ilmoitettu luokka.
Exam schedules
Ei tenttejä.
Assessment methods and criteria
Itsearviointi, vertaisarviointi ja opettajan arviointi
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Tietoiskut
Itsenäinen tiedonhankinta
Itsenäinen harjoittelu oppilaitoksessa tms.
Learning materials
Ks Opinto-opas ja opettajan jakama materiaali
Osittain opiskelijoiden itse etsimä kirjallisuus
Student workload
10 x 27 h = 270 h, josta kontaktiopetusta noin 56 h. Kontaktiopetukseen limittyy osittain muidenkin opintojaksojen opetusta.
Content scheduling
Oppimisympäristöt
Toimintakulttuurit
Kehittyvä identiteetti
Erityinen tuki
Completion alternatives
Osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen kautta
Practical training and working life cooperation
Oj liittyy läheisesti Pedagogiset lähestymistavat sekä Yksilölliset ja joustavat opintopolut -oj:ihin.
International connections
Mahdollisuuksien tarjoutuessa käytetään hyväksi yhteistyötä kv-yhteistyökumppaneiden kanssa.
Further information
BYOD. Oma kannettava tietokone tai tabletti aina mukana kontaktipäivissä
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.