Developing Teachership and Development Project (10cr)
Code: 1L00ET94-3002
General information
- Enrolment period
- 01.07.2019 - 31.12.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
- Teachers
- Sirpa Levo-Aaltonen
- Sisko Mällinen
- Course
- 1L00ET94
Objectives (course unit)
The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilitation competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.
Teacher students
- construct their personal study plan which includes objectives for their studies and update their personal study plan and objectives during their studies
- reflect on, evaluate and develop their human, knowledge and learning conceptions
- reflect on and evaluate their teaching competence growth at the end of each study module
- during their studies construct a portfolio on their teacherhood growth and teacher identity
- construct a development project
- identify development needs in their work, work community and professional field and define a related development project
- develop their professional competence by completing a development project
- describe and evaluate the development project results and conclusions in a written report
- evaluate their development process, research and development competence as well as their and the group’s learning.
Content (course unit)
The key course contents are the personal study plan, portfolio and a development project. The personal study plan supports and promotes planning of studies. The portfolio is a description of teacher students’ teacher identity and competence growth. The development project is a manifestation of concrete pedagogical competence accumulating in the teacher education studies. All these are long-term processes which continue from one study module to another. Construction of the personal study plan and portfolio is started at the beginning of the studies. The development project is started a bit later in accordance with the personal study plan objectives.
Key questions:
What curriculum-based core competences are the most familiar and strangest to you? Please note that the core competences are defined differently in each study module.
What kind of a study plan would connect your objectives to the curriculum objectives?
What is ment by a teacher´s conception of man, knowledge and learning?
How can you make yourself more conscious of your own conception of man, knowledge and learning? (Practical theory of teaching)
What kind of a portfolio would demonstrate your teacher competence best?
What kind of pedagogical development challenges do you identify in your educational institution, some other organisation or a project? How could your pedagogical expertise be connected to the development objective?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
HYVÄKSYTTY
Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.
HYLÄTTY
Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
(Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.)
Location and time
Pohjolankatu 10, Lappeenranta
Kevään kontaktipäivät 2020: 8.1., 29.9.,19.2., 11.3.,1.4., 22.4.,6.5., 27.5
Exam schedules
ei tenttejä
Assessment methods and criteria
Itse-, ja vertaisarviointi, kehittämistyön toimeksiantajan arviointi ja palaute, ryhmänopettajan antama arviointi ja palaue. Arviointi on osaamisperustainen. Arvioinnin perusteena ovat aktiivinen osallistuminen ryhmän oppimisprosessiin ja asiantuntijuuden jakaminen, pienryhmissä toimiminen, kehittämistyön raportti ja esitys, portfoliossa näkyväksi tehty oman osaamisen reflektointi.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja ryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kontaktipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.
Learning materials
Moodlessa annettu suositeltu kirjallisuus ja opiskelijoiden oma tiedonhaku
Student workload
Portfolio ja HOPS 5 x 26,7h
Kehittämistyö 5 x 27,6h
Content scheduling
Kehittämistyön ideointi
Kehittämistyön suunnitelma ja sen esitys
Välikatsaus ja vertaispalaute
Työn toteutus kohdeorganisaatiossa
Raportointi
Kehittämistyön esitys
Omien oppimistavoitteiden laatiminen koko koulutukselle ja tarkemmin eri opintokokonaisuuksiin (HOPS)
Tavoitteiden saavuttamisen reflektointi ja HOPSin päivitys
Käyttötieto
Ammatillisen opettajaidentiteetin kehittymisen seuranta ja näkyväksi tekeminen
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
Kehittämistyö tehdään koulun tai muun organisaation toimeksiannosta
International connections
-
Further information
Toteutus:
Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja ryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kontaktipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty: Opettajaopiskelija
yhdistaa teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta
tietämiseensä ja osaamiseensa
osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiinjakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.
Hylätty: Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvio daan hylätyksi.