Pedagogical Approaches (5cr)
Code: 1L00ET89-3002
General information
- Enrolment period
- 01.07.2019 - 31.12.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2020 - 31.07.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
Objectives (course unit)
The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilitation competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.
Teacher students
- assess and compare different teaching and learning arrangements
- understand principles of competence-based curricula
- plan constructively alligned teaching and facilitation
- use key learning and facilitation concepts
- compare different pedagogical approaches and methods and evaluate their applicability to their teaching
- can justify their pedagogical choices
- understand the role of assessment in the learning process and use varying assessment methods.
Content (course unit)
The pedagogical approach stands for objective setting and choices related to planning, implementation, facilitation and assessment of learning processes.
Key questions:
What does curriculum mean and how is the field of education related to the whole?
What is alligned planning of teaching and how does it support implementation?
What is participatory pedagogy?
What is reflective, investigative, developing and entrepreneurial approach in teaching and learning?
How can teachers consider students’ individuality, world of experience and professional growth in their teaching and facilitation?
What is the role of meeting, interaction and dialogue in supervision?
How do teachers recognise teaching methods applicable to different learning situations and their own personality? How can theachers implement and develop them?
How are information and communication technology, digitality and social media applied in teaching and facilitation?
How do teachers use and apply different assessment methods?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
HYVÄKSYTTY
Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.
HYLÄTTY
Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
(Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.)
Location and time
Pohjolankatu 10, Lappeenranta
Kevään kontaktipäivät 2020: 8.1., 29.1.,19.2., 11.3.,1.4., 22.4.,6.5., 27.5.
Exam schedules
ei tenttejä
Assessment methods and criteria
Itse-, ja vertaisarviointi, ryhmänopettajan antama palaute ja arviointi. Arviointi on osaamisperustainen. Arvioinnin perusteena ovat aktiivinen osallistuminen ryhmän oppimisprosessiin ja asiantuntijuuden jakaminen, pienryhmissä tomiminen, portfoliossa näkyväksi tehty oman osaamisen reflektointi ja kirjalliset ja suulliset oppimistehtävät sekä pienryhmänä kirjoitettu ankkuritehtävän raportti ja opetustuokio pienryhmän valitsemasta aiheesta.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
itsenäinen ja pienryhmissä tapahtuva tiedonrakentelu
yhteiskirjoittaminen
sisällön tuotanto opitusta
opiskelijoiden omat opetustuokiot
opitun soveltaminen samanaikaisessa harjoittelussa ja omassa työssä
Learning materials
Moodlessa annettu suositeltu kirjallisuus ja opiskelijoiden oma tiedonhaku
Student workload
5 x 26,7h, 133,5h josta 32h on lähiopetusta ja loput 101,5h itsenäistä ja pienryhmäopiskelua.
Content scheduling
Opetuksen suunnittelun eri tasot
Osaamisperustainen/-perusteinen OPS
Konstruktivistisesti linjakas suunnittelu
Palautteenanto ja dialogisuus
Arviointi
Opiskelijakeskeiset menetelmät
Opetusteknologia
Opetuksen eettiset periaatteet
Completion alternatives
Osaamisen näyttö
Practical training and working life cooperation
Samanaikainen opetus- ja ohjausharjoittelu omassa koulussa tai muussa aidossa oppimisympäristössä
International connections
-
Further information
Toteutus:
Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja ryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kontaktipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
yväksytty: Opettajaopiskelija
yhdistaa teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta
tietämiseensä ja osaamiseensa
osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiinjakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.
Hylätty: Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvio daan hylätyksi.