Method Development (4cr)
Code: 5N00EO05-3001
General information
- Enrolment period
- 10.06.2019 - 01.09.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2019 - 20.10.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Laboratory Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Laboratory Engineering
Objectives (course unit)
Opiskelija
- osaa suunnitella ja kehittää analyysimenetelmää
- osaa raportoida menetelmän kehityksen tulokset työselostuksen muodossa
Content (course unit)
- analyysimenetelmän suunnittelu ja kehittäminen kirjallisuutta apuna käyttäen
- analyysimenetelmän kehittämisuunnitelman laatiminen, suunnitelman mukaisten mittausten suorittaminen käytännössä, tarvittavien muutosten suunnittelu ja toteutus
- menetelmän kehitystön raportointi työselostuksen muodossa
Prerequisites (course unit)
Laiteanalytiikka ja Laiteanalytiikan laboratoriotyöt tai vastaava osaaminen
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija osaa kirjallisuutta apuna käyttäen ja opettajan ohjauksessa kehittää analyysimenetelmää. Hän osaa tehdä menetelmän kehittämissuunnitelman ja suorittaa kehitystyön ohjatusti. Opiskelija tekee työstä ohjeen mukaisen työselostuksen. Opiskelija työskentelee turvallisesti laboratoriossa.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Edellisten lisäksi opiskelija osaa etsiä tietoa ja arvioida sen soveltuvuutta haluttuun tarkoitukseen. Opiskelija osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan ja perustella valintansa.
Hän osaa tehdä menetelmän kehittämissuunnitelman ja menetelmän kehittämisen sekä tulkita analyysituloksia, arvioida niiden luotettavuutta ja tehdä tulosten pohjalta muutoksia kehitystyöhön. Opiskelija ottaa vastuuta työturvallisuudesta ja sekä oman että ryhmän työskentelyn sujumisesta. Hän osaa suunnitella ja aikatauluttaa työnsä järkevästi. Opiskelijan työselostukset ovat ohjeiden mukaisia, selkeitä kokonaisuuksia ja osoittavat aihealueen hyvän hallinnan.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Edellisten lisäksi. Opiskelijan tehtävien vastaukset ovat hyvin jäsenneltyjä ja osoittavat hyvää paneutumista aiheeseen. Opiskelija työskentelee itsenäisesti, oma-aloitteisesti ja tavoitteellisesti sekä osaa kehittää niin omaa kuin ryhmän työskentelyä. Raportin kieliasu ja tulosten tarkastelu ovat erinomaisia.
Exam schedules
Toteutuksella ei ole tenttiä.
Assessment methods and criteria
Arvioinnin peursteet:
-Kirjallisuushaun hallitseminen, menetelmän kehittäminen, laboratoriotyöskentely
Arviointimenetelmät:
-Laboratoriotyöskentelyn jatkuva arviointi, analyysimenetelmä ja työselostus
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, laboratoriotyöt, itsenäinen työskentely, raportointi
Kirjallisuuden kartoitus itsenäisesti, menetelmän laatiminen ja testaus (tarvittaessa ohjatusti).
Learning materials
Opiskelijat etsivät menetelmän kehitykseen tarvittavan kirjallilsuuden.
Content scheduling
Kirjallisuushaut ja aineistoon perehtyminen
Suunnitelman teko ja esitys
Laboratoriokemikaalien kartoittaminen
Menetelmän kehitys
Raportointi
Further information
Esitietovaatimuksina Laiteanalytiikka ja Laiteanalytiikan laboratoriotyöt tai vastaava osaaminen
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei osallistu läsnäoloa edellyttäville oppitunneille, ei tee pakollisia tehtäviä ja laboratoriotöitä eikä työselostuksia. Opiskelija ei saavuta opintojakson osaamisvaatimuksia.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa kirjallisuutta apuna käyttäen ja opettajan ohjauksessa kehittää analyysimenetelmää. Hän osaa tehdä menetelmän kehittämissuunnitelman ja suorittaa kehitystyön ohjatusti. Opiskelija tekee työstä ohjeen mukaisen työselostuksen. Opiskelija työskentelee turvallisesti laboratoriossa.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Edellisten lisäksi opiskelija osaa etsiä tietoa ja arvioida sen soveltuvuutta haluttuun tarkoitukseen. Opiskelija osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan ja perustella valintansa.
Hän osaa tehdä menetelmän kehittämissuunnitelman ja menetelmän kehittämisen sekä tulkita analyysituloksia, arvioida niiden luotettavuutta ja tehdä tulosten pohjalta muutoksia kehitystyöhön. Opiskelija ottaa vastuuta työturvallisuudesta ja sekä oman että ryhmän työskentelyn sujumisesta. Hän osaa suunnitella ja aikatauluttaa työnsä järkevästi. Opiskelijan työselostukset ovat ohjeiden mukaisia, selkeitä kokonaisuuksia ja osoittavat aihealueen hyvän hallinnan.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Edellisten lisäksi. Opiskelijan tehtävien vastaukset ovat hyvin jäsenneltyjä ja osoittavat hyvää paneutumista aiheeseen. Opiskelija työskentelee itsenäisesti, oma-aloitteisesti ja tavoitteellisesti sekä osaa kehittää niin omaa kuin ryhmän työskentelyä. Raportin kieliasu ja tulosten tarkastelu ovat erinomaisia.