Changing Operational Environment and Health and Social Service System (5cr)
Code: 7Z00EL06-3001
General information
- Enrolment period
- 01.08.2019 - 29.02.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2020 - 07.05.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- MD in Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
- Identifies the key elements of the social work operational environment and service system and identifies the areas of change and development now and in the near future
- knows the basic legislation and administrative principles guiding social work
- can critically analyze social and global changes and anticipate their social influence
- is able to utilize scenario data and methods in planning and developing welfare services
Content (course unit)
Operational environment in social work and legislation governing it
Structure of the social and health service system and reforms in the near future
Methods of producing social services and administrative principles
Foresight information and its utilization in service planning
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Student can identify and describe the key elements of the operational environment in social work and the factors that influence their development. Student can describe the legislative and administrative principles that guide the work of social sector. Knows references of forecasting data.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
In addition to the above: Student is able to analyze the elements of the social work operational environment and reflect on the factors affecting development. Student can apply knowledge in analyzing one's own work environment and use forecasting data. Knows the key legislation and administrative principles in the field.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
In addition to the above: Student can analyze the components of the social environment and critically reflect the factors that influence development. Is able to evaluate the development needs and opportunities of services based on forecasting information.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The objectives of the course have not been achieved. All aspects of the course have not been successfully completed.
Location and time
7.1.2020-31.5.2020
Assessment methods and criteria
-Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen
-Kurssin aikana yhdessä sovittavat arviointimenetelmät
-Itsearviointi, palautus 15.5. mennessä
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Kurssilla toteutetaan SOTEPEDA 24/7 Palvelumuotoilu sotessa-opetuspilottia
Learning materials
Nimeke: Asiakkaasta kehittäjäksi ja vaikuttajaksi — Asiakkaiden osallisuuden muutos sosiaali- ja terveyspalveluissa
Tekijät: Pohjola, Anneli (Toimittaja), Kairala, Maarit (Toimittaja), Niskala, Asta (Toimittaja), Lyly, Hannu (Toimittaja)
Ahonen, Tarja: Palvelumuotoilu Sotessa
Tuulaniemi Juha: Palvelumuotoilu
Kirjaamiseen ja dokumentaatioon liittyvät verkkoaineistot
Ks. lisää TABULA
Student workload
5op = 135h
lähipäivät 27h
verkko-opiskelu 27h
field work 27h
tiimityö ja muu itsenäinen työ 54h
Content scheduling
7.1.-16.1.2020 Ennakkotehtävä
17.1. klo 8.30-12.30 Orientaaatiotapaaminen
Välitehtävät "Määrämuotoinen kirjaaminen"
31.1. klo 12.30-15.30 Lähipäivä -Toimeksiannot-
Välitehtävät "Ymmärrys"
14.2. klo 8.30-15.30 Lähipäivä -Konseptointi-
Välitehtävät
25.2-5.3. välillä verkkotapaaminen, fasilitoitu keskustelu kurssin teemoista, varaa aika erillisen aikataulun mukaan Tabulassa
12.3. klo 8.30-15.30 Lähipäivä -Prototypointi
Välitehtävät
7.5. klo 8.30-15.30 Päätöspäivä, loppuseminaari
Practical training and working life cooperation
Työskentely toteutetaan vahvassa työelämäyhteistyössä palvelumuotoilutoimeksiantojen myötä,
lisäksi yhteistyö SOTEPEDA 24/7 -hankkeen kanssa.