Developing Social Services and Social Work Units (3 cr)
Code: 7S00CC69-3008
General information
- Enrolment period
- 02.07.2019 - 30.09.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2019 - 31.12.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Juha Santala
- Ulla-Maija Takkunen
- Toni Leander
- Course
- 7S00CC69
Objectives (course unit)
Opiskelija
- osaa analysoida itseään ja sosionomina kehittäjänä, vaikuttajana, yhteistyön tekijänä ja elinikäisenä oppijana
- osaa reflektoida kriittisesti ammatillisia näkemyksiään sekä sosiaalialan ilmiöitä ja etiikkaa eri tasoilla ja toimia aktiivisesti niiden kehittämiseksi
- osaa arvioida omaa vastuullisuuttaan, itsenäisyyttään, joustavuuttaan ja avoimuuttaan sosiaalialan ammattilaisena.
- osaa analysoida ammatillisen kasvun prosessiaan kokonaisuutena sekä näkemystään, osaamistaan ja haasteitaan sosionomina nyt ja tulevaisuudessa.
Content (course unit)
- Tutkimuksellinen kehittäminen, rohkeus ja asenne, moniammatillinen ja -alainen verkosto- ja tiimityö
- Kriittinen ja emansipoiva reflektio, rohkeus ja asenne, kasvatusnäkemys
- Tasa-arvoisuuden, suvaitsevaisuuden ja osallisuuden edistäminen sekä huono-osaisuuden ja syrjäytymisen ehkäiseminen yksilö- yhteisö- ja yhteiskuntatasolla
- Vastuullinen, itsenäinen, joustava ja avoin asenne
- Ammatillisen kasvun prosessin kokoavan yhteenvedon esittäminen kaikkien opintojen valmistuttua 3. tai 4. lukuvuotena.
Exam schedules
Ammatillisen kasvun 3. vuoden portfolion esittäminen omalle ryhmälle toukokuussa 2019.
Assessment methods and criteria
1. Vaikuttamistapahtuman suunnitteluun, tekemiseen ja reflektointiin osallistuminen yhdessä oman ryhmän kanssa.
Lähikerroille osallistuminen pakollista suoritusmerkinnän saamiseksi/korvaavat tehtävät vaaditaan.
2. Ammatillisen kasvun yhteenvedon esittely toukokuussa hyväksytysti. Tähän liitteeksi laitetaan raportti jossa selostetaan oma osallisuus vaikuttamistapahtumaan ja reflektoidaan omaa roolia.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Pienryhmäopiskelu
Yhteistoiminnallinen opiskelu
Portfoliotyöskentely
Learning materials
Ammatillisen kasvun prosessikuvio
Sosionomi kompetenssit
Muu ammatillisuutta tukeva kirjallisuus
Student workload
Kokonaisuus 81 h = 3 op
Lähikerrat 11 x 4 h = 44 h = n. 1,5 op
Itsenäinen työskentely: ammatillisen kasvun yhteenveto/portfolio, lähikertojen suunnittelu ym. 37 h = 1,5 h
Content scheduling
SYKSY 2019
02.09.2019 13.00 - 16.30 B4-22 (72 henkilöä) Aloitamme suunnittelemaan suurta yhteiskunnallista vaikuttamistapahtumaa. 60 hengen tila.
03.10.2019 13.00 - 16.00 Yhteinen suunnittelu
06.11.2019 13.00 - 16.00 yhteinen seminaari yliopiston varhaiskasvatuksen opiskelijoiden kanssa klo 10-16 Tamkissa
03.12.2019 09.00 - 12.00 Arttelin Tapahtuma
11.12. JOULUJUHLA
KEVÄT 2020:
20.1 4 h Tapahtuman reflektio + ajankohtaiset asiat + loppuvuoden suunnittelua, ryhmät erikseen
3.2 4 h Kriittisyys, tietoisuus, pedagogiikka - sivistyneen ihmisen tehtävät ja vastuut, ryhmät erikseen
23.3 4 h Tulevaisuuden työelämä ja osaaminen, ryhmät erikseen
6.4 4 h Talentia ja työelämätietoisuus A,B ja C ryhmät yhdessä
toukokuu 8 h Ammatillisen kasvun yhteenvedot ja yhteinen ryhmän lopetus - ?????
Completion alternatives
Suoritetaan pääasiallisesti oman ryhmän mukana - yhteys omaan ryhmän opettajaan muissa tapauksissa.
Practical training and working life cooperation
3. vuoden prosessissa ollaan yhteydessä työelämään ja ympäröivään yhteiskuntaan mm. "kehittämisen, vaikuttamisen ja yhteistyön" teemojen kautta.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ei osallistu lähikerroille.
Ammatillisen kasvun yhteenveto ei sisällä tarvittavaa reflektiivistä tasoa, vaan jää asioiden kuvailuksi.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osallistuminen lähikerroille.
Ammatillisen kasvun yhteenvedon tekeminen ammatillista reflektointia osoittavalla tasolla ja sen esittely.