Skip to main content

Design Project, Housing District (8 cr)

Code: 5R00CJ97-3005

General information


Enrolment period
02.07.2019 - 15.09.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.09.2019 - 05.12.2019
Implementation has ended.
Credits
8 cr
Local portion
8 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
TAMK Languages and Communication
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
English
Seats
0 - 37
Degree programmes
Degree Programme in Construction Architect
Teachers
Ilkka Tasanen
Kalle Tammi
Eveliina Asikainen
Kristiina Tillander
Arto Huovila
Minna Nyström
Person in charge
Minna Nyström
Course
5R00CJ97

Objectives (course unit)

Students learn the basics and history of land use and community planning. After the course, students understand the meaning of community planning as basis for architectural design.
Students can make regional plan sketches for small-house areas.

Content (course unit)

Basics and methods of analysing landscape and built environment
Basics of community planning
History of community planning
English language studies are an integrated part of the course contents.

Prerequisites (course unit)

Basics of materials, structures and design

Location and time

According to schedule.

Exam schedules

The students will sit an English written test.
Re-sit exams (written): 19 Mar and 16 Apr 2020

Evaluation methods and criteria

Activity and attendance in lectures. Obligatory 80 % presence activity.
Verbal and / or written feedback from teachers and co-students in critic seminars.
Assignments must be submitted by given deadlines. Exceptions only if discussed in advance with teachers.
English: written test, group work, final seminar presentation
Credit value 0 - 5 according to level of competence.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Learning by project work
Study diary and hour accounting
Team work
Working application is ArchiCad
Analysis of small house and assignment concerning city and nature
Lectures, project seminars and critic seminars
Teaching in Finnish and English, one of the critic seminars is in English
English language part of the course focuses on professional vocabulary, conversation and presentation skills.

Learning materials

Announced during the course.

Student workload

Student work load: 27 hours / credit.

Content scheduling

Presented at the beginning of the course.

Completion alternatives

No alternative methods

Practical training and working life cooperation

Visiting lectures
Co-operation with the city of Tampere or other municipalities

International connections

International teachers used if possible

Further information

Basic English skills.
The Moodle platform is used for distributing teaching materials and as a submission forum.
One of the targets of the course is high quality sustainable design.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Lack of attendance in lectures and group work.
Student has difficulties in understanding basic ideas of the course and cannot implement them to practical work. The entity shows that student haven't made effort to course topics at all.
English
- Student cannot cope with general professional discussiosn. Student cannot produce understandable material.
- Student cannot be a part of interactive situations
- Pronunciation is hard to understand

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on tyydyttävää tai heikkoa, jolloin oma osuus ryhmätyöstä jää vähäiseksi.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan. Hän osaa ryhmässä ja tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Opiskelija ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan
Englanti: Opiskelija
• selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista.
• reagoi yleensä jollakin tavalla keskustelukumppanin sanomisiin.
• tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat vaatimukset tyylille.
• kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi.
• ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä, kun viesti toistetaan tarvittaessa.
• ääntää useimmiten ymmärrettävästi.
• löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita.
• käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy.
• käyttää helpoimmin saatavilla olevia apuvälineitä, kuten ilmaiset sanakirjat.
• käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija hahmottaa ja jäsentää opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on hyvä. Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti soveltaen opittuja asioita sekä saatua ohjausta ja palautetta.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita sekä omasta että lähiyhteisön näkökulmasta. Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.
Englanti: Opiskelija
• keskustelee alaansa liittyvistä aiheista melko sujuvasti.
• reagoi keskustelukumppaninsa sanomisiin pääosin asianmukaisesti.
• viestii useimmiten tilanteen edellyttämällä tyylillä.
• kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi.
• ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun aihe on tuttu.
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
• ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat.
• osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin.
• ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti.
• osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja.
• käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä, jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja luovasti käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti ja ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Opiskelija on osallistunut opetukseen ja ryhmätyöhön sitoutuneesti, aktiivisesti ja rakentavasti. Hän osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii.
Englanti: Opiskelija
• keskustelee sujuvasti ammattialaansa liittyvistä aiheista.
• reagoi nopeasti ja asianmukaisesti keskustelukumppanin sanomisiin.
• viestii tilanteen edellyttämällä tyylillä.
• kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä.
• ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksilla puhuvia ihmisiä.
• ääntää luontevasti ja selkeästi.
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin ammatillisesta tekstistä ja pystyy soveltamaan lukemaansa.
• selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti.
• ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti alan sanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä.
• löytää yleensä erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset termit.
• käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi.

Go back to top of page