Education and Teaching Competence and Digital Communication (3cr)
Code: 7K00CT71-3031
General information
- Enrolment period
- 01.01.2019 - 14.03.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 04.03.2019 - 02.06.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Operations
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Open University of Applied Sciences
- Teachers
- Johanna Granlund
- Anne Partanen
- Course
- 7K00CT71
Objectives (course unit)
The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching;
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation;
- is able to use and plan digital teaching methods and materials;
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.
Content (course unit)
- different education and teaching philosophies;
- the education and teaching method process;
- education in different situations with various methods;
- education and communication utilising information and communications technology;
- evaluation of effectiveness in education.
Prerequisites (course unit)
30 ects of initial stage studies must be completed before entering the middle stage studies.
Exam schedules
Ei tenttiä.
Läsnäolopakolliset seminaarit, joissa esitykset "Onnistuuko ohjaus" -teemoista ja digitaalinen ohjaustuotos raportteineen.
Raportin kirjoittamiseen kuuluu myös kirjoitusviestinnän osuus.
Seminaarista poissaolo korvataan esseellä, jossa yksilötyönä referoidaan ja vertaisarvioidaan muiden ryhmien työt Tamk:n kirjallisen raportointiohjeiden mukaisesti.
Assessment methods and criteria
Arvioitava seminaariesitys ohjausosaamisen teoriasta (50% arvioinnista) ja animaatio/video ja siitä yksilönä tehty raportti (50% arvioinnista). Arvioinnissa huomioidaan suullinen seminaariesitys, animaatio/video, animaation/videon raportti ja vertaisarviointi. Digitaaliset palvelut terveysalalla (hyväksytty/hylätty)
Kurssin suorittamiseksi kaikki osat täytyy olla hyväksyttyjä.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, verkko-opetus, ryhmätyöskentely, harjoitukset, toiminnalliset menetelmät ja itsenäinen työskentely. Toteutussuunnitelma voi täydentyä ennen orientaatiota.
Learning materials
Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat.
Terveyskylän eri talot, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.
Student workload
Osa 1 teoria: luento-opetus 4h-6h (voi täydentyä), seminaari 8-10h ja 69h itsenäistä opiskelua (seminaariesityksen valmistelu, animaation/videon teko ja raportti)
Osa 2 kirjoitusviestinnässä orientaatio ja kirjoituspaja
Content scheduling
Osa 1: Teoria (Kts. lisätiedot alla)
Osa 2: Kirjoitusviestintä (sisältää tehtävän ja raportin)
Tehtävä 1. Ohjausosaamisen (ohjausopetus) tehtävän tekeminen ja esittäminen esitysseminaarissa. Suullinen vertaisarviointi. Esitysseminaarissa läsnäolovelvollisuus. Poissaolo esitysseminaarista korvataan esseellä, jossa referoidaan ja vertaisarvioidaan esseessä muiden ryhmätöiden aihealueet Tamk:n kirjallisen raportoinnin ohjeiden mukaan.(numeraalinen arviointi)
Tehtävä 2. Digitaaliset palvelut verkkotyöskentely . (hyväksytty/hylätty)
Tehtävä 3. Animaation ja videon tekeminen, raportointi ja suullinen ja kirjallinen vertaisarviointi. Esitysseminaarissa läsnäolovelvollisuus.Poissaolo esitysseminaarista korvataan esseellä, jossa referoidaan ja vertaisarvioidaan esseessä muiden ryhmätöiden aihealueet Tamk:n kirjallisen raportoinnin ohjeiden mukaan. (numeraalinen arviointi)
Osa 2: Kirjoitusviestintä
Kirjoitusviestintä -workshop: max 20 opiskelijan ryhmä. Essee, josta 50 % tulee olla workhoppiin osallistuessa valmiina, otetaan mukaan workshopiin. Omat tietokoneet mukaan. Poissaolo korvataan toiseen workshopiin osallistumisella opiskelijamäärän rajoissa. Sisältää erillisen oman osaamisen arvioinnin. (hyväksytty/hylätty)
Further information
Videon tekeminen joko kuvaamalla tai tekemällä animaatiovideo. Animaatio tehdään, joko Vyond (tai PowToon-ohjelmilla).
Harjoittele Vyond ohjelman käyttöä ensin 14vrk ilmaisversiolla. Varaa sitten ryhmällesi työskentelyaika GoAnimate animaationteko-ohjelmaan (vain yksi ryhmä voi kerrallaan tätä käyttää). Valmiin animaation/videon kesto on 3-5 minuuttia. Lisätietoa orientaatiotunnilla (läsnäolo pakollinen). Myös seminaareissa läsnäolo pakollinen.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Ei ole palauttanut annettuja tehtäviä
• Ei ole osallistunut ryhmätöihin eikä lähiopetukseen
• Ei osaa arvioida omaa ja ryhmän toimintaa
• Ei ole päässyt kurssin tavoitteisiin
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät: ryhmätyöt eivät ole täysin tehtävänannon mukaisia, tehtävissä ja essee -tehtävässä on puutteita
• Osallistuu ryhmätöihin ja lähiopetukseen vain vähän
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa epärealistisesti ja epäasiallisesti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin tyydyttävästi
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
• Osallistuu ryhmätöihin ja lähiopetukseen aktiivisesti
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti ja kunnioittavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin hyvin
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
• Osallistuu ryhmätöihin ja lähiopetukseen aktiivisesti, kantaa vastuuta ryhmän tuotoksista
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti, kunnioittavasti, rakentavasti ja oivaltavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin erityisen hyvin