Sample Logistics and Automation (3 cr)
Code: 7B00CU95-3003
General information
- Enrolment period
- 15.05.2019 - 30.09.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 05.08.2019 - 20.12.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Biomedical Laboratory Science
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Biomedical Laboratory Science
- Teachers
- Siru Suoniemi
- Ilkka Piiroinen
- Bioanalytiikka Virtuaalihenkilö
- Person in charge
- Kirsi Mansikkamäki
- Course
- 7B00CU95
Objectives (course unit)
Student is able to
- know what sample logistics means and related sources of errors
- know the concept and operational principles of automated production line
- describe the basics of automation, diverse automated analysers, their operational principles and use in analysis and production
- name the parts of automated production lines
- name automation-related occupational hygiene and ergonomics factors and know how to prevent adverse effects in their work
Content (course unit)
Sample logistics and biomedical laboratory technologist’s duties at its diverse phases
Basics of automation and its use in clinical analysis and production
Use of automated analysers in analysis and mass production in clinical laboratories
Automated production lines
Occupational hygiene and ergonomics
Prerequisites (course unit)
The student must have passed 7B00CU94 Basic Methods and Analytical Techniques and before the course 7B00CU95 Sample Logistics Automated Production Lines
Location and time
Syyslukukausi 2019, periodit 1-2.
Exam schedules
Tehtävät ja oppimispäiväkirja. Tehtävien aikataulutus tarkemmin kurssin aloitusluennolla. Oppimispäiväkirjan palautus viimeistään 31.12.2019.
Assessment methods and criteria
Arviointi koostuu seuraavista osioista:
1. Aktiivinen osallistuminen tehtäviin ja keskusteluihin
2. Reflektiivinen oppimispäiväkirja, joka on kirjoitettu TAMK:n ohjeiden mukaisesti
3. Kansainvälisten artikkeleiden ja tieteellisten julkaisujen käyttö oppimispäiväkirjassa
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Asiantuntijaluennot, tehtävät ja oppimispäiväkirja
Learning materials
Luentomateriaalit, alan kirjallisuus ja artikkelit
Completion alternatives
ei ole
Further information
Asiantuntijaluennoilla pakollinen läsnäolo.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Annetut tehtävät tai ohjattu oppimispäiväkirja ovat puutteellisia. Opiskelija ei ole hyväksyttävästi osallistunut tehtäviin. Oppimispäiväkirja ei sisällä niitä elementtejä, jotka opettaja on sille määrittänyt ja reflektoiva pohdinta puuttuu. Kirjallista työtä ei ole palautettu annetussa aikarajassa.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Annetut tehtävät tai oppimispäiväkirja on tehty tyydyttävästi. Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Hän ymmärtää automaation käsitteenä ja pystyy kuvailemaan automaation käytön kliinisessä laboratoriossa ja sen eri osa-alueilla.
Oppimispäiväkirja sisältää ne elementit, jotka opettaja on sille määrittänyt. Opiskelija on reflektoinut omaa suhdettaan laboratorioautomaatioon ja ymmärtää sen merkityksen tulevassa työssään. Kirjallinen työ on palautettu annetussa aikarajassa. Kirjallisuuden ja artikkeleiden käyttö on niukkaa.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Annetut tehtävät tai oppimispäiväkirja on tehty hyvin ja lähteet ovat ajantasaisia. Hän ymmärtää automaation käsitteenä ja pystyy kuvailemaan ja tuomaan kirjallisuuden pohjalta lisää tietoa automaation käytöstä kliinisessä laboratoriossa ja sen eri osa-alueilla.
Oppimipäiväkirja sisältää kaikki ne elementit, jotka opettaja on sille määrittänyt. Opiskelija on reflektoinut kriittisesti omaa suhdettaan laboratorioautomaatioon sekä ymmärtää sen merkityksen tulevassa työssään. Kirjalliset työt on palautettu annetussa aikarajassa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Annetut tehtävät tai oppimispäiväkirja on tehty erittäin hyvin ja lähteet ovat uusia ja valideja. Hän ymmärtää automaation käsitteenä ja pystyy kuvailemaan ja tuo kirjallisuuden pohjalta lisää uusinta tietoa automaatiosta ja sen käytöstä kliinisessä laboratoriossa ja sen eri osa-alueilla.
Oppimispäiväkirja sisältää kaikki ne elementtejä, jotka opettaja on sille määrittänyt. Opiskelija on reflektoinut kriittisesti omaa suhdettaan laboratorioautomaatioon Hän ymmärtää sen merkityksen tulevassa työssään. Pohdintaan on tuotu artikkeleista ja kirjallisuudesta uusia näkökulmia. Kirjalliset työt on palautettu annetussa aikarajassa.