Skip to main content

Sample Logistics and Automation (3 cr)

Code: 7B00CU95-3003

General information


Enrolment period
15.05.2019 - 30.09.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.08.2019 - 20.12.2019
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Biomedical Laboratory Science
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Biomedical Laboratory Science
Teachers
Siru Suoniemi
Ilkka Piiroinen
Bioanalytiikka Virtuaalihenkilö
Person in charge
Kirsi Mansikkamäki
Course
7B00CU95

Objectives (course unit)

Student is able to
- know what sample logistics means and related sources of errors
- know the concept and operational principles of automated production line
- describe the basics of automation, diverse automated analysers, their operational principles and use in analysis and production
- name the parts of automated production lines
- name automation-related occupational hygiene and ergonomics factors and know how to prevent adverse effects in their work

Content (course unit)

Sample logistics and biomedical laboratory technologist’s duties at its diverse phases
Basics of automation and its use in clinical analysis and production
Use of automated analysers in analysis and mass production in clinical laboratories
Automated production lines
Occupational hygiene and ergonomics

Prerequisites (course unit)

The student must have passed 7B00CU94 Basic Methods and Analytical Techniques and before the course 7B00CU95 Sample Logistics Automated Production Lines

Location and time

Syyslukukausi 2019, periodit 1-2.

Exam schedules

Tehtävät ja oppimispäiväkirja. Tehtävien aikataulutus tarkemmin kurssin aloitusluennolla. Oppimispäiväkirjan palautus viimeistään 31.12.2019.

Assessment methods and criteria

Arviointi koostuu seuraavista osioista:
1. Aktiivinen osallistuminen tehtäviin ja keskusteluihin
2. Reflektiivinen oppimispäiväkirja, joka on kirjoitettu TAMK:n ohjeiden mukaisesti
3. Kansainvälisten artikkeleiden ja tieteellisten julkaisujen käyttö oppimispäiväkirjassa

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Asiantuntijaluennot, tehtävät ja oppimispäiväkirja

Learning materials

Luentomateriaalit, alan kirjallisuus ja artikkelit

Completion alternatives

ei ole

Further information

Asiantuntijaluennoilla pakollinen läsnäolo.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Annetut tehtävät tai ohjattu oppimispäiväkirja ovat puutteellisia. Opiskelija ei ole hyväksyttävästi osallistunut tehtäviin. Oppimispäiväkirja ei sisällä niitä elementtejä, jotka opettaja on sille määrittänyt ja reflektoiva pohdinta puuttuu. Kirjallista työtä ei ole palautettu annetussa aikarajassa.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Annetut tehtävät tai oppimispäiväkirja on tehty tyydyttävästi. Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Hän ymmärtää automaation käsitteenä ja pystyy kuvailemaan automaation käytön kliinisessä laboratoriossa ja sen eri osa-alueilla.
Oppimispäiväkirja sisältää ne elementit, jotka opettaja on sille määrittänyt. Opiskelija on reflektoinut omaa suhdettaan laboratorioautomaatioon ja ymmärtää sen merkityksen tulevassa työssään. Kirjallinen työ on palautettu annetussa aikarajassa. Kirjallisuuden ja artikkeleiden käyttö on niukkaa.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Annetut tehtävät tai oppimispäiväkirja on tehty hyvin ja lähteet ovat ajantasaisia. Hän ymmärtää automaation käsitteenä ja pystyy kuvailemaan ja tuomaan kirjallisuuden pohjalta lisää tietoa automaation käytöstä kliinisessä laboratoriossa ja sen eri osa-alueilla.
Oppimipäiväkirja sisältää kaikki ne elementit, jotka opettaja on sille määrittänyt. Opiskelija on reflektoinut kriittisesti omaa suhdettaan laboratorioautomaatioon sekä ymmärtää sen merkityksen tulevassa työssään. Kirjalliset työt on palautettu annetussa aikarajassa.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Annetut tehtävät tai oppimispäiväkirja on tehty erittäin hyvin ja lähteet ovat uusia ja valideja. Hän ymmärtää automaation käsitteenä ja pystyy kuvailemaan ja tuo kirjallisuuden pohjalta lisää uusinta tietoa automaatiosta ja sen käytöstä kliinisessä laboratoriossa ja sen eri osa-alueilla.
Oppimispäiväkirja sisältää kaikki ne elementtejä, jotka opettaja on sille määrittänyt. Opiskelija on reflektoinut kriittisesti omaa suhdettaan laboratorioautomaatioon Hän ymmärtää sen merkityksen tulevassa työssään. Pohdintaan on tuotu artikkeleista ja kirjallisuudesta uusia näkökulmia. Kirjalliset työt on palautettu annetussa aikarajassa.

Go back to top of page