Nursing Research (2cr)
Code: 7K00CT90-3012
General information
- Enrolment period
- 11.01.2019 - 22.04.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.04.2019 - 12.05.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Objectives (course unit)
The student
- is able to justify choices with scientific arguments;
- is able to describe the scientific research process in nursing research;
- is able to differentiate the approaches of quantitative and qualitative research;
- chooses appropriate data collection and analysis methods according to the study approach;
- knows ethical guidelines in scientific research.
Content (course unit)
-recent studies in nursing science
-scientific argumentation
-research ethics
-stages of the research process
-empirical research: quantitative and qualitative
-theoretical research
-scientific data collection and analysis methods and their use
Prerequisites (course unit)
30 ects of initial stage studies completed
Location and time
Tunnit:
Kontaktiopetus:
Orientaatio ti 23.4 klo 10.15-11.45 pakollinen läsnäolo
ke 24.4 klo 12.30-15.00
pe 26.4 klo 8.30-11.45 pakollinen läsnäolo klo 10.15-11.45.
pe 3.5 klo 8.30-10 pakollinen läsnäolo TENTTI
vk19 verkko-osuus: Tabulassa keskusteluun osallistuminen
Lisäksi ennakkotehtävien ja muiden tehtävien tekemistä Tabula-alustan ohjeiden mukaisesti.
pakolliset osuudet:
Orientaatio pakollinen 23.4 klo 10.15-11.45
Argumentaatiotilaisuus pe 26.4 klo 10.15-11.45.
Ryhmätentti pe 3.5 klo 8.30-10.
tabulatentti yksilötenttinä 10.5 klo 9-10.
Exam schedules
Kurssilla on kaksi tenttiä. Toinen tehdään tabulatenttinä ja yksilösuorituksena. Ajankohta on 10.5 klo 9-10.
Toinen tentti tehdään lunttilappu/ryhmätenttinä pe 3.5 klo 8.30-10.
Uusinta 1 tehdään yksilötenttinä examissa toukokuussa viikolla 22.
Uusinta 2 tehdään yksilötenttinä examissa elokuussa 2019.
Assessment methods and criteria
Varsinainen kurssisuoritus ja arviointi tehdään tabulatentin ja ryhmätentin perusteella numeerisesti 1-5 (erillinen ohjeistus orientaatiossa ja tabulassa). Arviointi on 50% tabulatentistä ja 50% ryhmätentistä kurssiarvosanaan. Kurssiarvosana on näiden kahden tentin keskiarvo.
Myös muut kurssin tehtävät on tehtävä hyväksytysti. Verkko-osuus viikolla 19 ja osallistuminen argumentaatiotilaisuuteen.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Kurssi toteutetaan flippaus menetelmää hyödyntäen.
Luennot/alustukset
argumentaatio
Parityöskentely lähiopetustunneilla (läsnäolo erittäin suotavaa)
Ryhmätyöskentely
Kirjalliset tehtävät
itsenäinen opiskelu
Learning materials
Kankkunen, P ja Vehviläinen-Julkunen, K. Tutkimus hoitotieteessä. Painoksia 2009 vuoden tai uudemmat. TENTTIKIRJA.
Kylmä, J ja Juvakka, T. Laadullinen terveystutkimus. Saatavilla e-kirjana.
Vilkka, H. Tutki ja kehitä, soveltuvin osin
ajankohtaiset hoitotieteen tutkimukset
Student workload
Opiskelijan ajankäyttö yhteensä 54 tuntia.
Further information
Tehtäviä työstetään osittain oppitunneilla, joten läsnäolo erittäin suotavaa.
Opintojakso toteutetaan flippaus menetelmää hyödyntäen.
Opintojakso sisältää itsenäistä työskentelyä. Tehtäviä tehdään itsenäisesti ja verkossa.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija ei tunne tutkimusprosessin vaiheita
- opiskelijan tietämys tutkimusotteista ja tutkimusmetodeista on hajanaista
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista tutkimusotetta
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet pääsääntöisesti
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija osaa kuvata tutkimusprosessin monipuolisesti perustellen ja esimerkkejä antaen
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet selkeästi
- opiskelija kykenee pohtimaan ja arvioimaan eri tilanteisiin soveltuvia tutkimusmenetelmiä