Education and Teaching Competence and Digital Communication (3cr)
Code: 7K00CT71-3023
General information
- Enrolment period
- 20.05.2019 - 04.08.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 05.08.2019 - 22.09.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Objectives (course unit)
The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching;
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation;
- is able to use and plan digital teaching methods and materials;
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.
Content (course unit)
- different education and teaching philosophies;
- the education and teaching method process;
- education in different situations with various methods;
- education and communication utilising information and communications technology;
- evaluation of effectiveness in education.
Prerequisites (course unit)
30 ects of initial stage studies must be completed before entering the middle stage studies.
Exam schedules
Ei tenttiä. Essee ja seminaariesitys.
Assessment methods and criteria
Arvioitavat tehtävät:
Ryhmätyö 1+3: Ohjausmateriaalin etsiminen ja vertaisarviointi Hyväksytty / hylätty
Ryhmätyö 2 : Digitaalisen ohjausmateriaalin tekeminen ja seminaariesitys. Hyväksytty /täydennettävä/ hylätty.
Ryhmätyö 4: Ryhmäessee, johon liitettynä opiskelijakohtainen pohdinta ja itsearviointi. Numeerinen arviointi 0-5.
Erinomainen digitaalinen ohjausmateriaali vaikuttaa kurssin kokonaisarvosanaa korottavasti.
Esseen palautus myöhässä huomioidaan arvioinnissa.
Kirjoitusviestinnän itsearviointi: Hyväksytty/hylätty
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, verkko-opetus, ryhmätyöskentely, toiminnalliset menetelmät ja itsenäinen työskentely.
Essee ja ohjausmateriaalin tuottaminen.
Learning materials
Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylän eri talot, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.
Student workload
Osa 1. Teoria lähiopetus 18h ja 61 h itsenäistä opiskelua
Osa 2. Kirjoitusviestintä 2h
Content scheduling
Osa 1: Teoria
Toteutuksen orientaatiotunnilla ja aloitusluennolla on läsnäolovelvollisuus.
Vain ilmoittautuneet hyväksytään kurssille.
Ryhmätyö 1: Digitaalisten ohjausmateriaalien etsiminen ja esittäminen.
Ohjausmateriaalien esittelytunnin poissaolo korvataan tekemällä ryhmätyö yksilösuorituksena ja kommentoimalla muiden ryhmien tuotoksia.
Ryhmätyö 2: Digitaalisen ohjausmateriaalin suunnittelu, tekeminen ja esittäminen esitysseminaarissa.
Esitysseminaarissa läsnäolovelvollisuus. Poissaolo esitysseminaarista korvataan osallistumalla toisen toteutuksen esitysseminaariin.
Osallistumattomuus ohjausmateriaalin tekoon on hylätty suoritus kurssista. Kykenemättömyys tuottaa ohjausmateriaalia on hylätty suoritus kurssista.
Ohjausmateriaalin palautus Tabulaan, palautuspäivämäärä sovitaan orientaatiossa.
Ryhmätyö 3: Vertaisarviointi toisen ryhmän digitaalisesta ohjausmateriaalista.
Loppuarvosana kurssista merkitään vasta kaikkien tehtävien palauttamisen jälkeen.
Ryhmätyö 4: Ryhmäessee erillisen ohjeen mukaan. Itsearviointi ja pohdinta palautetaan ryhmästä erillään.
Esseen palautuspäivä täsmentyy myöhemmin.
Esseen palauttamattajättäminen on hylätty suoritus kurssista.
Myöhässä palautettu essee huomioidaan arvioinnissa.
Osa 2: Kirjoitusviestintä
Kirjoitusviestintä -workshop: max 20 opiskelijan ryhmä. Essee, josta vähintään 50 % tulee olla workhoppiin osallistuessa valmiina, otetaan mukaan workshopiin.
Omat tietokoneet mukaan. Poissaolo korvataan toiseen workshopiin osallistumisella opiskelijamäärän rajoissa. Sisältää erillisen oman osaamisen arvioinnin.
Completion alternatives
ei ole
Practical training and working life cooperation
-
International connections
-
Further information
Toteutussuunnitelma voi täsmentyä orientaatiotuntiin mennessä.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Ei ole palauttanut annettuja tehtäviä
• Ei ole osallistunut ryhmätöihin eikä lähiopetukseen
• Ei osaa arvioida omaa ja ryhmän toimintaa
• Ei ole päässyt kurssin tavoitteisiin
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät: ryhmätyöt eivät ole täysin tehtävänannon mukaisia, tehtävissä ja essee -tehtävässä on puutteita
• Osallistuu ryhmätöihin ja lähiopetukseen vain vähän
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa epärealistisesti ja epäasiallisesti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin tyydyttävästi
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
• Osallistuu ryhmätöihin ja lähiopetukseen aktiivisesti
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti ja kunnioittavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin hyvin
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
• Osallistuu ryhmätöihin ja lähiopetukseen aktiivisesti, kantaa vastuuta ryhmän tuotoksista
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti, kunnioittavasti, rakentavasti ja oivaltavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin erityisen hyvin