Skip to main content

Hospitality for Customers (10 cr)

Code: 8T00BB19-3011

General information


Enrolment period
28.11.2018 - 31.12.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2019 - 06.05.2019
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Local portion
9 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 75
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Jaana Sahlsten
Riitta Brännare
Sami Salonen
Person in charge
Riitta Brännare
Course
8T00BB19

Objectives (course unit)

Students are able
- to plan and realise customer service situations to various customers
- to evaluate the realisation from the viewpoints of product and nutrition quality, sales margin, waste, time management, and customer experience
- to use the machines and equipment

Content (course unit)

WHAT does nutrition quality mean in food services?
WHY are marketing and personal sales so important in producing customer service?
HOW can economy be measured and evaluated without forgetting the customer?

Prerequisites (course unit)

Ala tutuksi, raaka-aineesta asiakkaan annokseksi sekä laatu ja turvallisuus esimiehen vastuulla opintojaksot suoritettu.

Exam schedules

Anniskelu ja juomat: ???
Tapahtuman järj. + markkinointi + laskenta 23.4.2019
rästitentti 30.4.2019

Evaluation methods and criteria

tapahtuman suunnittelu, toteutus ja raportointi, tiimin itse- ja vertaisarviointi 40 %
anniskeluasiat ja juomat 20%
ravitsemuslaatu 20 %
laskenta ja markkinointi 20%
Catering Studio -vuoron suorittaminen

Assessment scale

0-5

Teaching methods

luennot
harjoitukset
tiimityöt
tapahtuman järjestäminen

Learning materials

Kirjat:
Bergström, S. & Leppänen, A. 2018 tai edellinen painos. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. Luvut: 1, 3,4 ja 5.
Heikkilä, P. & Saranpää, T. 2010. Hotelli- ja ravintola-alan sisäinen laskentatoimi. Restamark. Luvut 1, 2 ja 3 (sovelutuvin osin)
Heikkilä, P., Rauhala, M. & Saranpää, T. 2013. Hotelli- ja ravintola-alan sisäisen laskentatoimen harjoituskirja. Restamark. Luvut 1 ja 2.

Student workload

1 op = 27 tuntia opiskelijan työtä

Content scheduling

periodissa 3 maanantaisin
Periodissa 4 tiistaisin, torstaisin ja perjantaisin + ekstrapäivät tapahtuman järjestämisessä tiimeillä
HUOM! alla olevaan aikatauluun tulee vielä muutoksia (16.12.18 jälkeen), tabulassa on päivitetty aikataulu
Aikataulu:
Periodi 3:
ma 14.1. klo 9-11 Opintojakson aloitus: sisältö, tapahtumat, tiimit, tehtävät
klo 12-16 Tapahtuman järjestäminen: tapahtuman suunnittelun runko + elämysmalli tapahtuman suunnittelun taustalla
ma 21.1. klo 8-14? juomat+anniskelu (SS)
ma 28.1. (klo 8-12) ja klo 12-16 rekryt
ma 4.2. rekryt??
ma 11.2. klo 8-11.30 juomat+anniskelu (SS), klo 12.30-16 ravitsemus (JS)
ma 18.2. klo 8-11.30 juomat+anniskelu (SS) / klo 12.30-16 ravitsemus (JS)
Periodi 4:
viikko 10
ti 5.3. klo 8-16 tiimitapaamiset tapahtumien tiimoilta, tunti per tiimi (Sami ja Riitta) /
tapahtuman rungon suunnittelu tiimeillä
to 7.3. klo 9-14 ravitsemus (JS)
pe 8.3. klo 9-11 ravintolan tilaustarjoilun prosessi (RB)
klo 12-13 raportointi ja tapahtuman suunnittelua + ohjausta (RB)
viikko 11
ti 12.3. klo 8-16 Tapahtumat, markkinointi ja laskenta (RB)
to 14.3. klo 8-14 Markkinointi ja laskenta (RB)
pe 15.3. klo 8-16 (IWBAS tiimit: tapahtumien valmistelu), muilla omien tapahtumien suunnittelu - ohjaus
viikko 12 IWBAS - viikko, osallistumiset kv-vieraiden luennoille/work shoppeihin ke ja to
ti 19.3. klo 9-14 Tapahtumat, tilaustarjoilua, markkinointia ja laskentaa (RB)
ke 20.3. klo 8-16 IWBASsin misat tiimi? , muilla itsenäistä työskentelyä ja ohjausta tarvittaessa
to 21.3. klo 8-14 tapahtuma tiimi IWBASsin kv-viikon Dinner tiimi?
pe 22.3. klo 8-16 tiimien itsenäistä työskentelyä (iwbas-tiimin raportointi), muille suunnittelua, ohjausta saatavilla (RB)
viikko 13
ti 26.3. klo 9-15 markkinointi ja laskenta (RB)
to 28.3. klo 8-10.30 ravitsemus (JS), klo 11.30-14 markkinointi ja laskenta
pe 29.3. klo 9-15 tapahtuman suunnittelu+misat tiimi ?+ raportointi (ohjausta) CS
viikko 14
ma 1.4. klo 8-22 tapahtuma tiimi ?
ti 2.4. klo 9-15 markkinointi ja laskenta (RB)
to 4.4. klo 9-14 markkinointi ja laskenta (RB)
pe 5.4. klo 9-15 tapahtuman suunnittelu (viikon 15 tapahtumiin) ja raportointia
viikko 15
ma 8.4. klo 8-16 misaus tiistain tilaisuuteen
+ edellisten viikkojen tapahtumien raporttien palautus eli tiimit ? ja ?
ti 9.4. klo 10-20 tapahtuma tiimi, restonomikoulutuksen sidosryhmä cocktailtilaisuus
ke 10.4. klo 8-16 misaus torstain tilaisuuteen
to 11.4. klo 19-21.30 tapahtuma tiimi ?, Tre Eno Culinary Fest gettogether –party,
pe 12.4. klo 8-16 klo 8-> misaus lauantain tilaisuuteen
la 13.4. klo tapahtuma klo 20-24,
viikko 16
ti 16.4. klo 8-16 tapahtumaraportit ed.viikon taphtumatiimeiltä ja palautus viim. viikon 16 aikana ennen pääsiäistä
(to 18.4. klo 8-14 kiirastorstai)
viikko 17
ti 23.4. klo 9-12 1. tentti (tapahtuman järjestäminen, markkinointi ja laskenta)
to 25.4. klo 8-14 RESTO-tapahtuma (kaikille yhteinen tapahtuma) – CS varattu
pe 26.4. klo 8-16 tapahtumatuotanto + tapahtuminen purkuseminaari, tiimiarvioinnit (SS, RB)
viikko 18
ti 30.4. klo 9-12+12-14 2.tentti (tapahtuman järjestäminen, markkinointi ja laskenta, anniskelu ja juomat) + muut rästitehtävät
to 2.5. klo 8-14
pe 3.5. klo 8-16

Practical training and working life cooperation

Tapahtumat toteutetaan erilaisina tilauksina TAMKin sisäisille sidosryhmille sekä ulkopuolisille ryhmille..

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole osallistunut kontaktiopetukseen eikä suorittanut annettuja tehtäviä eikä osoita ammatillisuutta toiminnassaan.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on suoriutunut palvelutilanteesta tyydyttävästi. Toteutus ei vastannut suunnitelmaa. Opiskelijan itsenäisessä työskentelyssä sekä ryhmän työskentelyssä ja suunnittelutaidoissa on ollut puutteita. Opiskelijan ammatillisuus näkyy esim. vastuullisuuden vähäisyydessä.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti ja perustellusti. Toteutus on ollut hyvää, joskaan se ei osoita erityistä innovatiivisuutta. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet hyvällä tasolla. Ryhmä toimii moitteettomasti ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta. Opiskelijan ammatillisuus on hänen toiminnassaan.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitellusti, perusteellisesti ja soveltaen opittuja taitoja. Palvelutilanne on toteutettu innovatiivisesti ja erityisen hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta osoittaen. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet erinomaisella tasolla. Ryhmä on toiminut kiitettävästi. Opiskelijan ammatillisuus näkyy erinomaisesti hänen toiminnassaan vastuullisuutena ja toisten huomioimisena.

Go back to top of page