Marketing in Forestry (5cr)
Code: 6M00CP00-3002
General information
- Enrolment period
- 02.12.2018 - 09.04.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.03.2019 - 08.06.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- School of Industrial Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Forestry
- Teachers
- Minna Heikinheimo
- Manne Viljamaa
- Course
- 6M00CP00
Objectives (course unit)
The student
-knows the core concepts and principles of marketing
-knows the ways of customer relationship marketing and marketing of services
-knows the importance of customer service system and the quality of services as means of competition for the enterprise
-knows the forest ownership structure and understands the different marketing efforts needed by different customer groups as well as the possibilities of productisation of services
-understands the chain from forest owner to product´s end user and how this sets requirements to marketing
-understands the significance of longlasting customer relation for the success of the enterprise
- can apply his/her marketing skills in forestry tasks
Content (course unit)
The principles of marketing and sales work, customer relationship marketing and marketing of services, customer registers and their data protection, segmentation of customers, special features of services from the marketing point of view, productisation and marketing of forest owner services, maintaining and development of customer relationship, the role of quality in maintaining in customer satisfaction, the significance of customer loyalty for the enterprise, marketing know-how meeting the job description of the forestry professional, the challenges of the forest owners’ structure for the forestry organisations, the green marketing and customers of forest industry, forest sertification from marketing point of view.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeiset käsitteet ja tietää miten markkinointia toteutetaan metsäalalla. Opiskelija tietää markkinoinnin keinoista, asiakkuuksien merkityksestä ja ylläpidosta sekä palvelujen laadun merkityksestä. Opiskelija ymmärtää perusteet eri asiakasryhmien vaatimista markkinointikeinoista ja palveluiden tuotteistamisesta. Opiskelija ymmärtää puupohjaisen tuotteen ketjun metsänomistajalta loppukäyttäjälle ja sen markkinoille asettamat vaatimukset.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija tuntee markkinoinnin käsitteet ja tietää miten markkinointia toteutetaan metsäalalla.
Opiskelija tietää markkinoinnin keinot ja tavoitteet, asiakkuuksien merkityksen ja hallinnan sekä palvelujen laadun merkityksen.
Opiskelija ymmärtää eri asiakasryhmien vaatimat markkinointikeinot ja palvelujen tuotteistamisen. Opiskelija ymmärtää puupohjaisen tuotteen ketjun metsänomistajalta loppukäyttäjälle ja sen markkinoille asettamat vaatimukset. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa kaikkea oppimaansa metsäalan työtehtävissä.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija tuntee markkinoinnin käsitteet ja miten markkinointia toteutetaan metsäalalla. Hän tuntee kiitettävästi markkinoinnin keinot ja tavoitteet, asiakkuuksien merkityksen ja hallinnan sekä palveluiden laadun merkityksen. Opiskelija ymmärtää eri asiakasryhmien vaatimat markkinointikeinot ja palvelujen tuotteistamisen yleisesti ja metsäalalla. Opiskelija tuntee puupohjaisen tuotteen ketjun metsänomistajalta loppukäyttäjälle ja sen markkinoille asettamat vaatimukset. Opiskelijalla on kiitettävät valmiudet soveltaa oppimaansa.
Location and time
Lähijaksot TAMKilla
1. lähijakso 24. - 25.5.
2. Lähijakso 7.- 8.6.
Assessment methods and criteria
Molempiin lähiviikonloppuihin liittyy ennakkotehtävä, jotka tulee suorittaa hyväksyttävästi S
Asteikolla 1-5 arvioitavia tehtäviä ovat
- Markkinoinnin kehitystehtävä (60 %)
- Minä työnhakijana ja metsäalan markkinoijana metsäasiantuntijan tehtävässä (40 %)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Monimuoto-toteutus
Lähiopetusta
Itsenäistä tiedonhankintaa
Etätehtäviä
Kirjallisuutta
Valmennusmenetelmät
Ryhmätyöt
Learning materials
Bergström Seija, Leppänen Arja 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Kurssilla osoitetulta osin.
Student workload
Lähiopiskelua kurssilla on yht. 28h kahtena viikonloppuna
Itsenäistä opiskelua noin 110h
Content scheduling
Ensimmäinen lähiviikonloppu keskittyy markkinoinnin perusteisiin ja toisella lähijaksolla tutustumme markkinointiin metsäalalla. Toisella lähijaksolla on markkinoinnin tehtävän esitykset.
Completion alternatives
AHOT-menettely
Practical training and working life cooperation
Vierailijaluennoitsija 24.5.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole tehnyt vaadittavia osasuorituksia (kts. arviointiperusteet)
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut oppimistavoitteet pääosin. Hän tuntee markkinoinnin keskeiset käsitteet ja tietää miten markkinointia toteutetaan metsäalalla. Opiskelija tietää markkinoinnin keinoista, asiakkuuksien merkityksestä ja ylläpidosta sekä palvelujen laadun merkityksestä. Opiskelija ymmärtää perusteet eri asiakasryhmien vaatimista markkinointikeinoista ja palveluiden tuotteistamisesta. Opiskelija ymmärtää puupohjaisen tuotteen ketjun metsänomistajalta loppukäyttäjälle ja sen markkinoille asettamat vaatimukset.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Hän tuntee markkinoinnin käsitteet ja tietää miten markkinointia toteutetaan metsäalalla.
Opiskelija tietää markkinoinnin keinot ja tavoitteet, asiakkuuksien merkityksen ja hallinnan sekä palvelujen laadun merkityksen.
Opiskelija ymmärtää eri asiakasryhmien vaatimat markkinointikeinot ja palvelujen tuotteistamisen. Opiskelija ymmärtää puupohjaisen tuotteen ketjun metsänomistajalta loppukäyttäjälle ja sen markkinoille asettamat vaatimukset. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa kaikkea oppimaansa metsäalan työtehtävissä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut oppimistavoitteet kiitettävästi. Hän tuntee kiitettävästi markkinoinnin käsitteet ja miten markkinointia toteutetaan metsäalalla. Opiskelija tuntee kiitettävästi markkinoinnin keinot ja tavoitteet, asiakkuuksien merkityksen ja hallinnan sekä palveluiden laadun merkityksen. Opiskelija ymmärtää eri asiakasryhmien vaatimat markkinointikeinot ja palvelujen tuotteistamisen yleisesti ja metsäalalla. Opiskelija tuntee puupohjaisen tuotteen ketjun metsänomistajalta loppukäyttäjälle ja sen markkinoille asettamat vaatimukset. Opiskelijalla on kiitettävät valmiudet soveltaa oppimaansa.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kurssin arviointi on asteikolla 1-5