Skip to main content

Future Research, Foresight and Innovation (5 cr)

Code: NY00CV39-3005

General information


Enrolment period
17.05.2018 - 20.09.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.10.2018 - 14.12.2018
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Educations
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Teachers
Ulla-Maija Koivula
Person in charge
Merja Sinkkonen
Course
NY00CV39

Objectives (course unit)

Student
Knows the social service system and its changing functional environment and recognizes their development needs
Knows the core legal basis and management principals of social work and sevices
Has abilities for critical analysis of societal and global changes and their social impacts
Is able to apply forecasting information and methods in planning fo r evolving social and health services

Content (course unit)

Global and local challenges for social policy and social services
Functional environment and legislative basis of social services
Production models and management principals of social services
Structural reforml and regional development of services
Forecasting and future research in planning social and heath services

Location and time

Lähiopetus:
La 6.10. klo 9.30-14.30 Johdantoluento teemaan, ryhmiinjako ja tulevaisuusskenaariotyön teeman valinta, Peste-analyysi ja sen aloitus
Pe 2.11. klo 9.30 - 14.30 Peste-analyysien tarkastelu lyhyesti, tulevaisuustaulukon laadinnan perusteet ja FAR sekä seknaarioiden muodostamisen prosessi; skenaariotyön aloitus ryhmissä
La 1.12. klo 9.30 - 14.30 Skenaariotöiden esitykset, tulevaisuustutkimuksen menetelmistä ja niiden käytöstä ennakointi- tai strategiatyössä, kurssipalaute

Exam schedules

Ei tenttejä. Ryhmätehtävät palautetaan viimeistään 4 arkipäivää ennen seuraavaa lähikertaa. Reflektiotyön palautus on joulukuun alussa (tarkemmin kurssilla)

Evaluation methods and criteria

Arviointi perustuu ryhmätehtäviin sekä henkilökohtaiseen analyyttiseen reflektioon. Kunkin osan paino on 1/3. Lisäksi aktiivisuus lähitunneilla voi nostaa arviota + verran.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Course contains contact studies, excercises during the classes, group work assignment and a learning reflection done individually. Participation in the contact studies is mandatory.

Learning materials

Materiaalilinkkejä Tabulassa. Erityisen suositeltava on tulevaisuudentutkimuksen oppimateriaali https://tulevaisuus.fi/

Student workload

Lähiopetus 16 h
Ryhmätehtävät 80 h
Kirjallisuus ja virtuaalimateriaalin tutustuminen 16 h
Reflektiotehtävä 16 h

Content scheduling

Ks. aiempi selvitys

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Practical training and working life cooperation

Reflektiotehtävässä suositeltavaa sovelluskokeilu omassa organisaatiossa tai muutoin

Further information

Lähiopetus:
La 6.10. klo 9.30-14.30 Johdantoluento teemaan, ryhmiinjako ja tulevaisuusskenaariotyön teeman valinta, Peste-analyysi ja sen aloitus
Pe 2.11. klo 9.30 - 14.30 Peste-analyysien tarkastelu lyhyesti, tulevaisuustaulukon laadinnan perusteet ja FAR sekä seknaarioiden muodostamisen prosessi; skenaariotyön aloitus ryhmissä
La 1.12. klo 9.30 - 14.30 Skenaariotöiden esitykset, tulevaisuustutkimuksen menetelmistä ja niiden käytöstä ennakointi- tai strategiatyössä, kurssipalaute

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tietää tulevaisuudentutkimuksen ja ennakoinnin perusteita.
Tietää tulevaisuustaulukon, peste-analyysin ja skenaario -menetelmän tarkoituksen ja osaa soveltaa niitä perusteet halliten.
Tietää, miten luovaa ajattelua voi herättää eri keinoin.
Reflektoiva työ osoittaa asioiden perushallintaa.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tietää tulevaisuustaulukon, peste-analyysin ja skenaario -menetelmän tarkoituksen ja osaa soveltaa niitä tarkoituksenmukaisesti ja perustellusti. Osoittaa menetelmän hyvää hallintaa.
Tietää, miten luovaa ajattelua voi herättää eri keinoin ja osaa ideoida eri soveltamiskeinoja.
Reflektiossaan osaa perustella näkemyksiään ja osoittaa analyyttista kykyä.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tietää tulevaisuustaulukon, peste-analyysin ja skenaario -menetelmän tarkoituksen ja osaa soveltaa niitä tarkoituksenmukaisesti ja perustellusti. Osoittaa menetelmien monipuolista ja oivaltavaa hallintaa. Tehtävissä on luova ja innovatiivinen ote.
Tietää, miten luovaa ajattelua voi hyödyntää ja osaa osoittaa, miten luovaa ajattelua voi edistää omassa työssä.
Reflektiossaan osaa perustella näkemyksiään ja osoittaa analyyttista ja kriittistä ajattelua ja voi sisältää jonkin sovelluskokeilun.

Go back to top of page