Skip to main content

Results with communication (5 cr)

Code: 8T00BZ83-3022

General information


Enrolment period
02.11.2018 - 31.12.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2019 - 31.07.2019
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Open University of Applied Sciences
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Helena Lintunen
Course
8T00BZ83

Objectives (course unit)

Students can
- take advantage of their field sources in a comprehensive and critical manner as part of their overall communication
- prepare a structurally intact, illustrative, case style and comprehensible text
- affect the communication process flow and use group communication in communication situations in their own field

Content (course unit)

WHAT do you need for convincing communication?
WHY is it important to know your own communicator profile?
HOW is group communication used in different situations?

Location and time

Kevät 2019

Exam schedules

Ei tenttiä. Tehtäviin liittyvät aikataulutiedot täsmentyvät opintojakson aikana.

Evaluation methods and criteria

Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista lähiopetukseen sekä kirjallisten ja suullisten tehtävien suorittamista asetettujen oppimis-, laatu- ja aikataulutavoitteiden mukaan.
Opintojakson arvioitavat tehtävät ovat pienoistutkielma (asteikolla 0 - 5, painoarvo 60 %) ja ammatillinen portfolio (asteikolla 0 - 5, painoarvo 40 %). Muut tehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, ryhmä- ja yksilötehtävät, viestintä- ja vuorovaikutusharjoitukset, esitykset, itse- ja vertaisarviointi

Learning materials

Opintojaksolla käytetään Tabulaa sähköisenä oppimisympäristönä. Opetusmateriaali, tehtäväohjeet ja -palautukset, suoritusvaatimukset, jakson aikataulu ym. käytännön asiat keskitetään sinne. Opettaja lähettää opintojaksoa koskevat viestit pääsääntöisesti Tabulan kautta.

Student workload

Yhden opintopisteen laskennallinen työaika on noin 27 tuntia. Lähiopetusta on niukasti, joten opiskelijoiden tulee panostaa itsenäiseen opiskeluun (apuna Tabula) ja annettuihin tehtäviin.

Content scheduling

Opintojakson aikataulu, sisällöt ja vaaditut suoritukset esitellään ensimmäisellä lähiopetuskerralla, ja ne ovat tarkistettavissa Tabulasta.

Completion alternatives

AHOT-menettely

Further information

Kirjallinen viestintä: Asiatyylisen, sujuvan tekstin tuottaminen eli suunnittelu, prosessointi, viimeistely
Raportointiohjeet, lähteiden kriittinen käyttö ja viittaustekniikka
Modernin kielen- ja tekstinhuollon perusteet
Vuorovaikutus: ryhmädynamiikan perusteet, oman viestijäkuvan hahmottaminen ja kehittämiskohteiden tunnistaminen

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei palauta tehtäviä.
Hylätyt tehtäväsuoritukset: opiskelija ei hallitse asiatyyliä, ei osaa viestiä tilannekohtaisesti eikä kykene kohdentamaan viestejään vastaanottajan mukaan. Kielessä on runsaasti puutteita sekä rakenne-, muoto- ja tyylivirheitä. Opiskelija ei kykene arvioimaan omaa viestintäosaamistaan eikä havaitsemaan keskeisimpiä kehittämiskohteitaan.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija viestii ymmärrettävästi ja asiatyylisesti jäljitellen malleja ja ohjeita. Opiskelija löytää lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä. Väitteiden perustelu on vaatimatonta. Viestien rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa. Opiskelija hahmottaa oman viestintäosaamisensa vahvuudet ja keskeisimmät kehittämiskohteensa.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija viestii jäsentyneesti ja havainnollisesti sekä kohdentaa viestinsä vastaanottajan ja tilanteen mukaisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä. Opiskelija valitsee lähteensä tarkoituksenmukaisesti; referointi niveltyy luontevasti muuhun tekstiin. Olennainen tieto välittyy selkeästi. Viestit ovat helposti vastaanotettavia, sujuvia ja tekstit melko virheettömiä. Opiskelija tiedostaa selkeästi oman viestintäosaamisensa vahvuudet ja heikkoudet ja kykenee laatimaan realistisen kehittymissuunnitelman, joka tukee hänen ammatillista osaamistaan.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija viestii vakuuttavasti, innostavasti ja vuorovaikutteisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä monipuolisesti. Opiskelija käyttää lähteitä arvioivasti ja kommentoiden. Opiskelija osaa jäsentää ja tiivistää olennaisen tiedon erinomaisesti ja hallitsee tilannekohtaisen kielen ja tyylin. Opiskelija määrittelee tarkasti oman viestintäosaamisensa ulottuvuudet ja kehittää määrätietoisesti viestintätaitojaan oman alansa ammattilaisena.

Go back to top of page