Skip to main content

Working Environments of a Music Pedagogue and Basics of Pedagogue (5 cr)

Code: 2X00CG21-3006

General information


Enrolment period
11.06.2018 - 20.12.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.01.2019 - 11.04.2019
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Music
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
6 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Culture and Arts, Music
Teachers
Sirpa Levo-Aaltonen
Person in charge
Päivi Lehtonen
Course
2X00CG21

Objectives (course unit)

Students
- work both independently and collaborately in a group
- operates in various environments and assess them in terms of aspects of learning
- recognize, describe and evaluate various pedagogical methods and concepts of learning
- lay foundations for future work as music pedagogues
- schedule plans for time management and study plans

Students have learning skills, ethical and work comunity skills.

Content (course unit)

Core questions to be answered during the course
- What are the skills a music pedagogue has to possess?
- What duties does the work as a music pedagogue consist of?
- What are the methods of assessment of the different working environments in terms of learning?
- What type of knowledge will a music pedagogue need to apply into the various working environments?
- Why does a music pedagogue need pedagogical knowledge?

Students:

- assess and improve own skills and learning skills
- take responsibility for the group´s learning and the
interpersonal delivery of what has been learned
- take responsibility of their own actions and the consequnces of them
- have an ability to employ professional ethics
- are able to incorporate the diversity of individual characteristics into own work
- are able to work as an active member of a group and contribute to its wellbeing
- are capable of fluent communication in work life communication situations
- are able to lead the work and to independent working in expert duties
- are capable of creative problem solving and making improvements in working methods
- are able to work in projects

Location and time

Opetusaika on torstaisin 10.1.-11.4.2019 klo 9-12.15 luokassa B6-34b (Kuntokatu 3).
Muutoksista sovitaan opiskelijoiden kanssa. Mahdolliset muutokset merkitään lukujärjestykseen.

Exam schedules

Ei tenttejä.

Evaluation methods and criteria

Itse-, vertais- ja opettajan arviointi.
Aktiivinen osallistuminen työskentelyyn lähitunneilla ja Tabula-oppimisympäristössä. Tehtävien tekeminen hyväksytysti ajallaan sekä aktiivinen itsenäinen työskentely ja ryhmä/parityöskentely. Jos poissaoloja kontaktipäivistä yli puolet, opintojakso pitää pääsääntöisesti käydä uudestaan.
Arviointi perustuu opintojakson tavoitteiden saavuttamiseen.
TAMKin opettajankoulutuksen Opetussuunnitelman arviointitaulukko käytössä.
Arviointi perustuu opettajan ydinosaamisiin: arviointiosaaminen, kulttuuriosaaminen, ohjaamisosaaminen, kumppanuusosaaminen, hyvinvointosaaminen.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Luentoa, pienryhmätyöskentelyä, itsenäistä työskentelyä ja tiedon hankintaa, opintokäyntejä ja opiskelua Tabula-oppimisympäristössä.

Learning materials

Opettajan ja opiskelijoiden valitsemia kirjoja ja artikkeleita. Mahdollisesti opintokäynti.

Student workload

Opintojakson laajuus on yhteensä 5 op ja jakaantuu kahteen osaan:
- opettajana toiminen 3 op eli 81 tuntia opiskelijan työtä sekä
- KaTi1 eli Kasvatuksen filosofia ja historia 2 op eli 54 tuntia opiskelijan työtä.
Yhteensä 135 tuntia opiskelijan työtä, joista kontaktiopetuksena/-ohjauksena on 36 h.

Content scheduling

10.1.2019 Opintojakson sisältö ja tavoitteet. Tabula-pohja ja orientoituminen opintojakson sisältöön. Opetuksen aloitus.
Tarkemmat aikataulutiedot opintojakson Tabula-pohjassa.
Lisäksi lisäohjausta/-tuke opiskelijoille ja rästiin jääneiden suoritusten tekemistä (rästitunnit) - pakollinen niille, jotka eivät ole tehneet kaikkia suorituksia hyväksytysti 31.3.2019 mennessä. Lisäohjausajankohta ja rästipäivä ilmoitetaan tunnilla erikseen.

Completion alternatives

Hyväksilukua kasvatustieteellisillä perusopinnoilla ja/ tai aikaisempien pedagogisten opintojen perusteella.
AHOT-menettelystä pitää sopia erikseen opettajan kanssa. Opintojakson toteutus perustuu pitkälti pienryhmätoimintaan, joten pääsääntö on suorittaa opintojakso läsnäolevana. Läsnä on oltava vähintään 50 % kontaktipäivistä - tarkemmin läsnäolokerrat ovat esillä ensimmäisellä tapaamisella.

Further information

Jos poissaoloja kontaktipäivistä yli puolet, opintojakso pitää pääsääntöisesti käydä uudestaan.
Jokainen poissaolokerta korvataan, mikä näkyy erikseen opettajuuden käsikirjassa.
Kaikki tehtävät on tehtävä hyväksytysti ajallaan.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytty: Opiskelija on saavuttanut opettajan ydinosaamistasot (arviointikriteerehin tarkasteltuna) sekä osoittanut osaamiset ajallaan sovitusti.
(Opiskelija osallistunut aktiivisesti opetukseen ja loppukeskusteluun, suorittanut annetut tehtävät ajallaan tasokkaasti arviointiosaamiskriteereihin tarkasteltuna, reflektoinut omaa oppimistaan näyttämällä osaamisen kehittymisen sekä opettajuuden käsikirjan hyväksytty suoritus.)
Hylätty: Opiskelija ei ole saavuttanut opettajan ydinosaamistasoja (arviointikriteereihin tarkasteluna) eikä ole osoittanut osaamisiaan ajallaan sovitusti.
(Opiskelija ei ole suorittanut vaadittavia osuuksia opintojaksosta ajallaan eikä ole ollut läsnä sovituista kontaktikerroista yli 50 %.)

Go back to top of page