Skip to main content

Sample Logistics and Automation (3 cr)

Code: 7B00CU95-3002

General information


Enrolment period
07.07.2018 - 16.09.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.08.2018 - 20.12.2018
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Biomedical Laboratory Science
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Biomedical Laboratory Science
Teachers
BIO-luennoitsija Virtuaalihenkilö
Ulla Kähkönen
Maarit Keskinen
Person in charge
Kirsi Mansikkamäki
Course
7B00CU95

Objectives (course unit)

Student is able to
- know what sample logistics means and related sources of errors
- know the concept and operational principles of automated production line
- describe the basics of automation, diverse automated analysers, their operational principles and use in analysis and production
- name the parts of automated production lines
- name automation-related occupational hygiene and ergonomics factors and know how to prevent adverse effects in their work

Content (course unit)

Sample logistics and biomedical laboratory technologist’s duties at its diverse phases
Basics of automation and its use in clinical analysis and production
Use of automated analysers in analysis and mass production in clinical laboratories
Automated production lines
Occupational hygiene and ergonomics

Prerequisites (course unit)

The student must have passed 7B00CU94 Basic Methods and Analytical Techniques and before the course 7B00CU95 Sample Logistics Automated Production Lines

Location and time

Syksy 2018, periodit 1-2.

Exam schedules

Ajastetut tehtävät ja ohjattu oppimispäiväkirja. Ohjatun oppimispäiväkirjan palautus viimeistään joulukuun 2018 loppuun mennessä. Jos asiantuntijaluentojen aikataulu venyy 2019 puolelle, palautus n. 3 viikkoa viimeisen luennon päättymisestä.

Evaluation methods and criteria

Arviointi koostuu seuraavista osioista.
1. Aktiivinen osallistuminen ryhmätehtäviin, keskusteluihin, ryhmän oma arvio
2. Reflektiivinen oppimipäiväkirja, joka on kirjoitettu TAMK:n raporttointiohjeiden mukaisesti
3. Kansainväliset artikkelit ja tieteelliset julkaisut, joita tulee olla 1- 5 kappaletta oppimispäiväkirjassa ja lähdemerkinnät ohjeiden mukaisesti

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Asiantuntijaluentoja, ryhmätehtävät ja ohjattu oppimispäiväkirja

Learning materials

Luentomateriaalit, alan kirjallisuus ja artikkelit

Content scheduling

Elo-syyskuu 2018 yleistä automaatiosta ja itsenäisiä tehtäviä. Marras-joulukuu asiantuntijaluentoja.

Completion alternatives

ei ole

Further information

Kurssi edellyttää asiantuntijalunnoille osallistumista (100%) Itsenäistä työskentelyä ja ryhmätyöskentelyä Teams-alustalla.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Annetut tehtävät tai ohjattu oppimispäiväkirja ovat puutteelisia. Opiskelija ei ole hyväksyttävästi osallistunut ryhmätehtävään. Ohjattu oppimipäiväkirja ei sisällä niitä elementtejä, jotka opettaja on sille määrittänyt ja reflektoiva pohdinta on olematonta. Kirjallista työtä ei ole palauteta annetussa aikarajassa.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Annetut tehtävät tai ohjattu oppimispäiväkirja on tehty tyydyttävästi. Opiskelija on osallistunut ryhmätehtävään ja tehnyt annetut tehtävät. Hän ymmärtää automaation käsitteenä ja pystyy kuvailemaan automaation käytön kliinisessä laboratoriossa ja sen eri osa-alueilla.
Ohjattu oppimipäiväkirja sisältää ne elementtejä, jotka opettaja on sille määrittänyt. Opiskelija on reflektoinut omaa suhdettaan laboratorioautomaatioon ja se ymmärtää sen merkityksen tulevassa työssään. Kirjallista työtä on palautettu annetussa aikarajassa. kirjallisuuden ja artikkeleiden käyttö on niukkaa.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Annetut tehtävät tai ohjattu oppimispäiväkirja on tehty hyvin ja lähteet ovat ajantasaisia. Opiskelija on osallistunut ryhmätehtävään. Hän ymmärtää automaation käsitteenä ja pystyy kuvailemaan ja tuomaan kirjallisuuden pohjalta lisää tietoa automaation käytön kliinisessä laboratoriossa ja sen eri osa-alueilla.
Ohjattu oppimipäiväkirja sisältää kaikki ne elementtejä, jotka opettaja on sille määrittänyt. Opiskelija on reflektoinut kriittisesti omaa suhdettaan laboratorioautomaatioon.Hän ymmärtää sen merkityksen tulevassa työssään. Kirjallista työtä on palautettu annetussa aikarajassa.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Annetut tehtävät tai ohjattu oppimispäiväkirja on tehty erittäin hyvin ja lähteet ovat uusia ja valideja. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmätehtävävien suorittamiseen. Hän ymmärtää automaation käsitteenä ja pystyy kuvailemaan ja tuo kirjallisuuden pohjalta lisää uusinta tietoa automaatiosta ja sen käytöstä kliinisessä laboratoriossa ja sen eri osa-alueilla.
Ohjattu oppimipäiväkirja sisältää kaikki ne elementtejä, jotka opettaja on sille määrittänyt. Opiskelija on reflektoinut kriittisesti omaa suhdettaan laboratorioautomaatioon Hän ymmärtää sen merkityksen tulevassa työssään. Pohdintaan on tuotu artikkeleista ja kirjallisuudesta uusia näkökulmia. Kirjallista työtä on palautettu annetussa aikarajassa.

Go back to top of page