Sample Logistics and Automation (3 cr)
Code: 7B00CU95-3002
General information
- Enrolment period
- 07.07.2018 - 16.09.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 06.08.2018 - 20.12.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Biomedical Laboratory Science
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Biomedical Laboratory Science
- Teachers
- BIO-luennoitsija Virtuaalihenkilö
- Ulla Kähkönen
- Maarit Keskinen
- Person in charge
- Kirsi Mansikkamäki
- Course
- 7B00CU95
Objectives (course unit)
Student is able to
- know what sample logistics means and related sources of errors
- know the concept and operational principles of automated production line
- describe the basics of automation, diverse automated analysers, their operational principles and use in analysis and production
- name the parts of automated production lines
- name automation-related occupational hygiene and ergonomics factors and know how to prevent adverse effects in their work
Content (course unit)
Sample logistics and biomedical laboratory technologist’s duties at its diverse phases
Basics of automation and its use in clinical analysis and production
Use of automated analysers in analysis and mass production in clinical laboratories
Automated production lines
Occupational hygiene and ergonomics
Prerequisites (course unit)
The student must have passed 7B00CU94 Basic Methods and Analytical Techniques and before the course 7B00CU95 Sample Logistics Automated Production Lines
Location and time
Syksy 2018, periodit 1-2.
Exam schedules
Ajastetut tehtävät ja ohjattu oppimispäiväkirja. Ohjatun oppimispäiväkirjan palautus viimeistään joulukuun 2018 loppuun mennessä. Jos asiantuntijaluentojen aikataulu venyy 2019 puolelle, palautus n. 3 viikkoa viimeisen luennon päättymisestä.
Evaluation methods and criteria
Arviointi koostuu seuraavista osioista.
1. Aktiivinen osallistuminen ryhmätehtäviin, keskusteluihin, ryhmän oma arvio
2. Reflektiivinen oppimipäiväkirja, joka on kirjoitettu TAMK:n raporttointiohjeiden mukaisesti
3. Kansainväliset artikkelit ja tieteelliset julkaisut, joita tulee olla 1- 5 kappaletta oppimispäiväkirjassa ja lähdemerkinnät ohjeiden mukaisesti
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Asiantuntijaluentoja, ryhmätehtävät ja ohjattu oppimispäiväkirja
Learning materials
Luentomateriaalit, alan kirjallisuus ja artikkelit
Content scheduling
Elo-syyskuu 2018 yleistä automaatiosta ja itsenäisiä tehtäviä. Marras-joulukuu asiantuntijaluentoja.
Completion alternatives
ei ole
Further information
Kurssi edellyttää asiantuntijalunnoille osallistumista (100%) Itsenäistä työskentelyä ja ryhmätyöskentelyä Teams-alustalla.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Annetut tehtävät tai ohjattu oppimispäiväkirja ovat puutteelisia. Opiskelija ei ole hyväksyttävästi osallistunut ryhmätehtävään. Ohjattu oppimipäiväkirja ei sisällä niitä elementtejä, jotka opettaja on sille määrittänyt ja reflektoiva pohdinta on olematonta. Kirjallista työtä ei ole palauteta annetussa aikarajassa.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Annetut tehtävät tai ohjattu oppimispäiväkirja on tehty tyydyttävästi. Opiskelija on osallistunut ryhmätehtävään ja tehnyt annetut tehtävät. Hän ymmärtää automaation käsitteenä ja pystyy kuvailemaan automaation käytön kliinisessä laboratoriossa ja sen eri osa-alueilla.
Ohjattu oppimipäiväkirja sisältää ne elementtejä, jotka opettaja on sille määrittänyt. Opiskelija on reflektoinut omaa suhdettaan laboratorioautomaatioon ja se ymmärtää sen merkityksen tulevassa työssään. Kirjallista työtä on palautettu annetussa aikarajassa. kirjallisuuden ja artikkeleiden käyttö on niukkaa.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Annetut tehtävät tai ohjattu oppimispäiväkirja on tehty hyvin ja lähteet ovat ajantasaisia. Opiskelija on osallistunut ryhmätehtävään. Hän ymmärtää automaation käsitteenä ja pystyy kuvailemaan ja tuomaan kirjallisuuden pohjalta lisää tietoa automaation käytön kliinisessä laboratoriossa ja sen eri osa-alueilla.
Ohjattu oppimipäiväkirja sisältää kaikki ne elementtejä, jotka opettaja on sille määrittänyt. Opiskelija on reflektoinut kriittisesti omaa suhdettaan laboratorioautomaatioon.Hän ymmärtää sen merkityksen tulevassa työssään. Kirjallista työtä on palautettu annetussa aikarajassa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Annetut tehtävät tai ohjattu oppimispäiväkirja on tehty erittäin hyvin ja lähteet ovat uusia ja valideja. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmätehtävävien suorittamiseen. Hän ymmärtää automaation käsitteenä ja pystyy kuvailemaan ja tuo kirjallisuuden pohjalta lisää uusinta tietoa automaatiosta ja sen käytöstä kliinisessä laboratoriossa ja sen eri osa-alueilla.
Ohjattu oppimipäiväkirja sisältää kaikki ne elementtejä, jotka opettaja on sille määrittänyt. Opiskelija on reflektoinut kriittisesti omaa suhdettaan laboratorioautomaatioon Hän ymmärtää sen merkityksen tulevassa työssään. Pohdintaan on tuotu artikkeleista ja kirjallisuudesta uusia näkökulmia. Kirjallista työtä on palautettu annetussa aikarajassa.