Social and Health Care Services in Finland (3 cr)
Code: 7K00CT59-3035
General information
- Enrolment period
- 17.09.2018 - 22.10.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 22.10.2018 - 20.12.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Public Health Nursing
Objectives (course unit)
The student
- knows the history, structure, principles, service deliveries and basic legislation of the social-, health- and rehabilitation systems;
- knows in general the practices of the social and health care professions;
- knows the actual challenges of the social-, health- and rehabilitation systems
Content (course unit)
- the ideology of welfare and its development;
- guiding principles of the central legislation;
- official control of the professions of social and health care;
- public politics;
- the structure and options of the service system (public, private and third sector);
- the basic concepts and questions of the economy;
- the challenges of service integration, ageing, client-focus, technology, digitalisation, medicalisation, multi-culturalism and economics
Prerequisites (course unit)
none
Location and time
vk 43-51/2018
Exam schedules
Ryhmäkoe
Uusintakokeet yksilötenttinä Tenttiterraariossa, ajankohdat sovitaan orientaatiossa
Evaluation methods and criteria
Tiimien opetustilanteet (sisältö ja toteutus), voi vaikuttaa opintojakson arvosanaan korottavasti
Opintojaksoon liittyvät tehtävät: hyväksytty/hylätty
Koe ryhmissä, arviointi 0-5
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Ryhmätyöskentely, oppimistilanteet ryhmien johdolla, verkkokeskustelu, itsenäinen opiskelu, opintokaynti, lukupiiri ja ryhmäkoe
Opetusmenetelmät voivat tarkentua orientaatiossa
Learning materials
Ihalainen, J. (2016). Turvaverkko vai trampoliini: Sosiaaliturvan mahdollisuudet. (10. uudistettu painos.). Helsinki: Sanoma Pro Oy.
Niemelä, M., Kokkinen, L., Pulkki, J., Saarinen, A., & Tynkkynen, L. (2015). Terveydenhuollon muutokset: Politiikka, järjestelmä ja seuraukset. Tampere: Tampere University Press. Saatavissa e-kirjana.
Haverinen, R., Kuronen, M., Pösö, T. (2014). Sosiaalihuollon tila ja tulevaisuus. Tampere: Vastapaino.
Ikonen, E. (2015). Kehittyvä kotihoito (4., uud. p.). Helsinki: Edita.
Niemelä, P. (2010). Hyvinvointipolitiikka. Helsinki: WSOYpro.
Särkelä, R., Siltaniemi, A., Rouvinen-Wilenius, P., Parviainen, H., & Ahola, E. (2014). Hyvinvointitalous. [Helsinki]: SOSTE. http://www.soste.fi/media/pdf/julkaisut/hyvinvointitalous_final.pdf
Teknologia sosiaali- ja terveydenhuollossa. Hoitotyön vuosikirja 2016. Helsinki: Fioca.
• Muu kurssilla esiin tullut materiaali
• Tiimien valmistamat materiaalit/esitykset
Koekirjallisuus tarkentuu orientaatiossa
Student workload
Kurssin kokonaisuus 3 op = 81h, josta 16h lähiopiskelua, 62h opiskelijan itsenäistä työskentelyä, 1h opintokäynti ja 2h koe
Content scheduling
30.10.18 orientaatio
Kaksi verkkokeskustelua
Lukupiiri
12.12.18 klo 12.30-14.30 ryhmäkoe
Completion alternatives
Opintojakson suorittaminen jonkun toisen ryhmän mukana.
International connections
-
Further information
Opintojakson orientaatiossa läsnäolovelvollisuus
18TH: 23.10.18 klo 13-14 Tutustumiskäynti Mielen avoin opisto ry Åkerlundinkatu 2a 3.krs
18KL: 24.10.18 klo 13-14 Tutustumiskäynti Mielen avoin opisto ry Åkerlundinkatu 2a 3.krs
Oman tiimin vastuulla olevasta oppimistilanteesta ei voi olla pois, sitä ei voi korvata.
Mahdollinen muun tiimin oppimistilanteesta poissaolo korvataan aiheeseen liittyvällä tehtävällä, joka tarkentuu orientaatiossa
Lisätiedot voivat täydentyä orientaatioon mennessä
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ei osallistu tiimityöskentelyyn, opetustilanteeseen, verkkokeskusteluihin tai opintokäyntiin. Lähteiden käyttö suppeaa.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tiimin työskentely ja aktiivisuus on ollut heikkoa, käytetty vain muutamia lähteitä, eikä ole huomioitu kurssin oheiskirjallisuutta. Kirjallisen kokeen tulos jäänyt tyydyttäväksi.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tiimin työskentely ja opetustilanne on ollut kannustavaa ja monipuolista. Esitys jätetty Tabulaan ajallaan, käytetty kurssin oheiskirjallisuutta soveltuvin osin ja lisäksi käytetty muita hyviä lähteitä. Verkkokeskusteluun tuotu aktiivista ja asiaan perehtynyttä keskustelua, käytetty hyviä lähteitä. Kirjallisen kokeen tulos hyvä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tiimin työskentely ja opetustilanne on ollut erinomaista. Aihe tuotu selkeästi ja monipuolisesti esille, käytetty kurssin oheiskirjallisuutta soveltuvin osin ja lisäksi muita hyviä lähteitä. Esitys jätetty Tabulaan ajallaan. Tiimi osoittaa, että osaavat soveltaa aihetta ja tuovat sen esille taidokkaasti. Verkkokeskustelu on aktiivista ja aiheeseen perehtynyttä. Kirjallisen kokeen tulos on kiitettävä.